دنیای دیجیتال

دنیای دیجیتال دنیایی است که ما باید در این دوره از زندگی بدانیم

دنیای دیجیتال

دنیای دیجیتال دنیایی است که ما باید در این دوره از زندگی بدانیم

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

استوری‌های اینستاگرام در نوار بالای صفحه feed ظاهر می‌شوند و تمام حساب‌های کاربری اینستاگرام قادر هستند که این استوری‌ها را به اشتراک بگذارند، از بهترین دوستان شما گرفته تا حساب‌های کاربری مورد علاقه. زمانیکه یک استوری جدید گذاشته می‌شود یک حلقه رنگی در اطراف آن پروفایل ظاهر می‌شود. دیجی ممبر بهترین سایت خدمات اینستاگرامی در ابران می باشد.

برای اینکه بتوانید استوری‌ یک شخص را ببینید تنها کافی است برروی پروفایل او ضربه بزنید، استوری به صورت تمام صفحه برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید تمام استوری‌هایی را که در طی 24 ساعت توسط یک شخص به اشتراک گذاشته شده است از این طریق ببینید. محتوای استوری‌ها به ترتیب ازجدیدترین تا قدیمی‌ترین نمایش داده می‌شود. زمانیکه شما یک استوری را مشاهده می‌کنید، می‌توانید به عقب یا جلو بروید و یک ضربه روی آن بزنید تا به استوری شخص دیگری بروید.

 

 

چگونه در اینستاگرام استوری بسازیم؟

استوری اینستاگرام - ساخت استوری

برای ایجاد یک استوری در اینستاگرام باید روی نماد « + » در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید، یا می‌توانید با استفاده از کشیدن صفحه به سمت چپ این کار را انجام دهید. زمانیکه این کار را انجام دادید و دوربین استوری باز شد می‌توانید عکس بگیرید یا ویدیو ضبط کنید. بعد از اینکه ویدیوی خود را ضبط کردید یا عکس را گرفتید می‌توانید از طیف وسیعی از فیلترها استفاده کنید و همچنین متن و یا لوکیشن را از این قسمت به محتوای خود اضافه کنید. استوری اینستاگرام به شما نشان می‌دهد که چه کسانی استوری شما را دیده‌اند.

استوری اینستاگرام - ساخت استوری در اینستاگرام

هنگامی که استوری شما ارسال می‌شود می‌توانید برخی تحلیل‌های اساسی را مشاهده کنید که به شما نشان می‌دهد یک فیلم یا عکس در استوری شما چند بار دیده شده است. شما همچنین می‌توانید قسمت خاصی از استوری خود را انتخاب کنید و آن را در پروفایل خود پست کنید.

نکته: نحوه اضافه کردن محتوا از رول دوربین

یکی از ویژگی‌های جالب استوری اینستاگرام این است که به شما اجازه می‌دهد محتوای ایجاد شده در 24 ساعت گذشته از رول دوربین یا گالری گوشی‌های هوشمند خود را آپلود کنید. برای این کار کافی است برروی دوربین استوری ضربه بزنید، سپس آخرین محتوای رول دوربین خود را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. از این قسمت می‌توانید به راحتی محتوایی که می‌خواهید را به استوری خود اضافه کنید.

حریم خصوصی

استوری‌های شما حریم خصوصی حساب کاربری شما را دنبال می‌کند. اگر شما حساب کاربری خود را خصوصی کنید، استوری‌های شما فقط برای دنبال‌کنندگانتان نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید به راحتی تمام استوری‌های خود را از هر کسی که نمی‌خواهید آن را ببیند پنهان کنید، حتی اگر آن‌ها جزء دنبال‌کنندگان شما باشند.

چگونه از برچسب یا استیکر در استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

استوری اینستاگرام - برچسب استوری در اینستاگرام

استیکرهای استوری در اینستاگرام فوق‌العاده هستند و شما را قادر می‌سازند به زمینه استوری خود یک محتوا اضافه کنید.

برای اضافه کردن برچسب یا استیکر به استوری خود کافی است یک عکس یا فیلم بگیرید و سپس روی دکمه استیکر (یک چهره لبخند در بالای سمت راست صفحه وجود دارد) ضربه بزنید تا استیکرهایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید برای شما نمایان شود. این استیکرها برای آب و هوا، زمان، مکان و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارند.

آموزش قرار دادن لوکشن در استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام - لوکیشن

برای اضافه کردن لوکیشن به استوری اینستاگرام خود باید برروی دکمه برچسب یا استیکر ضربه بزنید و سپس گزینه Location را انتخاب کنید. در این قسمت با لیستی از مکان‌های نزدیک که در یک نوار جستجو قرار دارد مواجه می‌شوید که می‌توانید مکان مناسب خود را انتخاب کنید. سپس برروی مکان مورد نظر ضربه بزنید تا به استوری شما اضافه شود.

استوری اینستاگرام - لوکیشن در اینستاگرام

برای سفارشی کردن استیکر یا برچسب خود می‌توانید برروی آن ضربه بزنید و طرح رنگ را تغییر دهید. مانند هر استیکر دیگری می‌توانید با کشیدن دو انگشت به طرفین سایز آن را بزرگ یا کوچک کنید.

چگونه به استوری خود در اینستاگرام هشتگ اضافه کنیم؟

استوری اینستاگرام - هشتگ

برای اضافه کردن هشتگ اینستاگرام شما با ضربه زدن برروی استیکر هشتگ می‌توانید به استوری خود هشتگ اضافه کنید. پس از انتخاب این گزینه از شما خواسته می‌شود تا در این قسمت هشتگ خود را بنویسید.

لوکیشن و هشتگ در قسمت  کاوش اینستاگرام

هنگامی که شما در جستجوی یک موقعیت مکانی یا یک هشتگ در اینستاگرام هستید ممکن است در بالای صفحه یک استوری مشاهده کنید که استوری‌هایی را که از آن هشتگ اینستاگرام استفاده کرده‌اند یا آن موقعیت مکانی را به اشتراک گذاشته‌اند نشان می‌دهد.

استوری اینستاگرام - هشتگ در اینستاگرام

اگر پروفایل شما در حالت عمومی تنظیم شده باشد و شما یک لوکیشن یا هشتگ را به آن اضافه کنید استوری‌های شما نیز ممکن است در قسمت Explore اینستاگرام نمایان شود.

آموزش استفاده از  نظرسنجی در استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام - نظرسنجی

استوری‌های اینستاگرام همچنین یک لوگوی نظرسنجی تعاملی نیز دارد که به شما اجازه می‌دهد سوالی بپرسید و جواب یا نتیجه آن را از دوستان و دنبال‌کنندگان خود در استوری بخواهید.

پس از اینکه یک عکس یا ویدیو برای استوری خود قرار دادید منوی استیکرها را باز کنید و از آنجا برچسب نظرسنجی یا poll را انتخاب کنید. هنگامی که شما برچسب نظرسنجی یا poll را انتخاب می‌کنید از شما خواسته می‌شود یک سوال بنویسید و نظرسنجی خود را سفارشی کنید. پس از اینکه نظرسنجی خود را ایجاد کردید، استوری خود را ارسال کنید تا دنبال‌کنندگان شما بتوانند نظر دهند. هنگامی که کسی در نظرسنجی شما شرکت کرد در همان لحظه می‌تواند ببیند که چه کسان دیگری مانند او نظر خود را ثبت کرده‌اند. همچنین اگر آن‌ها دوباره استوری شما را نگاه کنند می‌توانند آخرین نتایج نظرسنجی را ببینند.

ابعاد استوری‌ در اینستاگرام

استوری اینستاگرام - ابعاد استوری

ابعاد استوری‌های اینستاگرام به پهنای 180 پیکسل و طول 1920 پیکسل است. نسبت ابعاد را می‌توان 9:16 در نظر گرفت.

این ابعاد به شما کمک می‌کنند تا بتوانید یک ویدیو یا گرافیک سفارشی ایجاد کنید و استوری اینستاگرام خود را با آن برجسته کنید.

۱۷ ایده خلاقانه استوری اینستاگرام برای جلب نظر دنبال‌کنندگان

۱.تبلیغ پست‌های وبلاگ

استوری اینستاگرام - تبلیغ پست وبلاگ

استوری اینستاگرام تان بهترین مکان برای تبلیغات آخرین مقالات وبلاگتان است. وجود قابلیت لینک‌گذاری یا «Swipe up» در اینستاگرام شما را قادر ساخته است تا بتوانید از طریق استوری مخاطبان را به طور مستقیم به پست‌های وبلاگ خود ارجاع دهید. این یک راه عالی است تا بتوانید برای وب‌سایت نام تجاری خود ترافیک بیشتری بگیرید. متاسفانه در حال حاضر قابلیت لینک‌گذاری یا «Swipe up» تنها برایی 10 هزار کاربر در دسترس است.

۲.تبلیغ پست‌های اینستاگرام

استوری اینستاگرام - تبلیغ پست اینستاگرام

استوری اینستاگرام جای خوبی برای به اشتراک گذاشتن آخرین پست‌های اینستاگرام با دنبال‌کنندگانتان است. شما  واقعا نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که آیا دنبال‌کنندگان و مخاطبان شما پست‌های شما را در قسمت feed مشاهده کرده‌اند یا خیر، اما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام دنبال‌کنندگانتان استوری شما را می‌بینند و در استوری متوجه خواهند شد که شما یک پست جدید گذاشته‌اید. تنها کافی است یک اسکرین‌شات از تصویر آخرین پست خود بگیرید و آن را در استوری به اشتراک بگذارید.

۳.تبلیغ محصولات

استوری اینستاگرام - تبلیغ محصولات

آیا محصولی دارید که می‌خواهید دیگران را از وجود آن مطلع کنید؟ استوری اینستاگرام شما برای تبلیغ این محصول یک راه مناسب و عالی است. همچنین می‌توانید بازخورد محصول را نیز از این طریق بدست آورید.

۴.ایجاد تگ خرید یا تگ محصولات در استوری

اینستاگرام در سال 2019 تگ‌های خرید یا تگ محصولات را به استوری خود اضافه کرد. این قابلیت به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا محصولات خود را به طور مستقیم با استفاده از یک برچسب مخصوص بدون رفتن به سایت و خارج شدن از برنامه اینستاگرام به فروش برسانند. برای دریافت این برچسب برخی الزامات باید موجود باشد.

شما باید یک محصول فیزیکی را که با خط و مشی‌های اینستاگرام مطابقت دارد به فروش برسانید. همچنین باید مشخصات کسب‌وکار شما در اینستاگرام موجود باشد. در سال 2019 این قابلیت تنها در 46 کشور دنیا موجود است.

۵.take over یا به عهده گرفتن در استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام - اینفلوئنسر

take over در اینستاگرام زمانی است که شما به یک شخص دیگر اجازه می‌دهید تا به حساب کاربری شما در یک روز خاص که خود شما نمی‌توانید پست بگذارید دسترسی داشته باشد. این شخص می‌تواند کارمند، همکار یا یک اینفلوئنسر باشد که شما برای ارتقا نام تجاری خود استخدام کرده‌اید.

 

۶.پخش زنده یا live در استوری

استوری اینستاگرام - پخش زنده

ویدیوهای زنده یا live یک راه فوق‌العاده برای ارتباط مستقیم با مخاطبان است. live اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا کاربران بتوانند سوالات خود را در ویدیوهای زنده از شما بپرسند و شما در همان زمان با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و به سوالات آنان پاسخ دهید. هنگامی که شما شروع به گذاشتن ویدیوی زنده می‌کنید بیشتر کاربران از این موضوع مطلع می‌شوند. و هنگامی که ویدیوی زنده به پایان می‌رسد این قابلیت وجود دارد تا بتوانید آن را برای کسانیکه ممکن است آن را به صورت زنده از دست داده باشند ذخیره کنید. این ویدیو برای 24 ساعت در استوری شما باقی خواهد ماند.

 

۷.انجام نظرسنجی

استوری اینستاگرام - انجام نظرسنجی در اینستاگرام

 

اینستاگرام یک برچسب نظرسنجی برای کاربران قرار داده است تا بتوانند آن را در استوری خود قرار دهند. با این قابلیت به سادگی می‌توانید از کاربران خود یک سوال بپرسید و دو پاسخ و حق انتخاب برای آنان قرار دهید. نظرسنجی یک راه عالی برای جذب مخاطب و برندسازی است. بهترین بخش این ویژگی این است که راه‌های زیادی برای نظر سنجی در آن قرار داده شده است. به عنوان مثال شما می‌توانید نظرسنجی خود را به صورت یک طنز انجام دهید. یا دو گزینه خیلی ساده قرار دهید که مخاطبان بتوانند به آن رای دهند.

 

۸.رهبری فکر

استوری اینستاگرام - رهبری فکری

استوری اینستاگرام یک مکان عالی برای برند شما است تا بتوانید رهبری تفکر را از طریق آن ارائه دهید. انجام این کار باعث ایجاد تعامل است و همچنین باعث می‌شود نام تجاری شما به عنوان یک منبع قابل اطمینان از اطلاعات شناخته شود. مرجع فروش فالوور اینستاگرام می‌توانید درمورد موضوعات  مختلف در استوری با مخاطبان خود صحبت کنید یا از آن‌ها نظرسنجی کنید و در نهایت به آنان راه حل پیشنهاد دهید.

۹.استفاده از برچسب سوال

استوری اینستاگرام - برچسب سوال

یکی دیگر از روش‌های عالی برای جذب مخاطبان استفاده از برچسب سوال در استوری است که این امکان را به شما می‌دهد تا سوالی را برای مخاطبان خود مطرح کنید و آن‌ها می‌توانند با هر چیزی که می‌خواهند به آن پاسخ دهند. پس از آن می‌توانید پاسخ‌هایی را که دریافت کرده‌اید در استوری به اشتراک بگذارید. این کار برای برقراری تعامل و همچنین سرگرم کردن مخاطبان در استوری اینستاگرام بسیار عالی است. با استفاده از برچسب سوال شما می‌توانید ایده‌های جدید برای محتوا، برگزاری مسابقات برای خوانندگان در موضوعات مختلف و یا درخواست شرکت آن‌ها در کنسرت و غیره را به راحتی انجام دهید.

 

۱۰.نمایش دفتر کار

استوری اینستاگرام - دفتر کار

یکی دیگر از ایده‌هایی که استوری اینستاگرام می‌تواند برای شما داشته باشد نشان دادن دفتر کار است با توجه به اینکه موقعیت مکانی این دفتر اهمیتی ندارد. شما از این طریق می‌توانید پشت صحنه و محل کار خود را به مخاطبانتان نشان دهید و باعث ایجاد اعتماد و شفافیت شوید.

 

استوری اینستاگرام - نمایش دفتر کار

بهترین بخش این ایده این است که شما حتی به یک دفتر واقعی برای نشان دادن به مخاطبان خود نیاز ندارید. این می‌تواند یک کافی شاپ، منظره ساحلی و یا نیمکتی باشد که از روی آن کار خود را انجام می‌دهید.

۱۱.نشان دادن پیغام مستقیم دنبال‌کنندگان

نیازی نیست برای نشان دادن پیغام مخاطبان خود حتما از به اشتراک‌گذاری برچسب سوال استفاده کنید. می‌توانید به سادگی از پیام‌های مستقیم یا دایرکت‌های مخاطبانتان اسکرین‌شات بگیرید و آن را در استوری به اشتراک بگذارید. این ایده برای زمانی است که شما یک نظر خوب درمورد محصولات یا خدمات خود در دایرکت دریافت می‌کنید. این کار به بالا رفتن تعاملات اجتماعی برند شما کمک می‌کند و باعث می‌شود مخاطبان دیگر نیز پیغام‌ها و بازخوردهای خود را برای شما بفرستند.

۱۲.مسابقات و هدایااستوری اینستاگرام - مسابقات

اگر شما به دنبال این هستید که شمار زیادی از مخاطبان و دنبال‌کنندگان را جذب کنید می‌توانید فالوور واقعی برای خوانندگان خود یک بیانیه یا مسابقه بگذارید.

این جایزه می‌تواند هرچیزی باشد، مانند محصولات و خدمات رایگان و یا یک ساعت مشاوره رایگان و مواردی از این قبیل. جایزه‌ای که در نظر می‌گیرید فقط به محصول شما بستگی دارد.

با قرار دادن هدایا و مسابقات شما می‌توانید از دنبال‌کنندگان خود بخواهید کاری را برای شما انجام دهند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • اشتراک‌گذاری استوری یا پست شما در استوری یا پست خود.
  • تگ کردن یک شخص در قسمت کامنت‌های پست شما.
  • پیغام یا کامنت گذاشتن در پست یا استوری شما.
  • استفاده از هشتگ برند شما.
  • لایک کردن پست‌های شما.

۱۳.قرار دادن آموزش و نحوه استفاده

استوری اینستاگرام - آموزشی

بازاریابی موفق و بزرگ یعنی ارائه محتوای ارزشمند و آموزنده به مخاطبان. چه راهی بهتر از اینکه از طریق آموزش به دنبال‌کنندگان خود اطلاع‌رسانی کنید. استوری اینستاگرام شما بستر مناسبی برای راهنمایی‌ها و توصیه‌های عملی و سریع و داشتن بازاریابی محتوایی موفق می‌باشد. آموزش دادن و یا مشاوره دادن به مخاطبان از طریق استوری یک راه بسیار عالی برای ارتباط با دنبال‌کنندگان و مخاطبان است که می‌توانند از این آموزش‌ها در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

۱۴.قبل و بعد

استوری اینستاگرام - قبل و بعد

گذاشتن پست‌های قبل و بعد نشان می‌دهد که چیزی قبل از تغییر چگونه بوده است و پس از آن چه تغییراتی کرده است. این ایده می‌تواند طیف گسترده‌ای از آگهی‌ها را در بر بگیرد. مانند تغییر لوگوی یک برند، تعداد کارکنانی که در طی سال‌ها تغییر کرده‌اند و یا چگونگی تغییر برخی محصولات. همچنین متخصصان پوست و زیبایی می‌توانند نتایج قبل و بعد عمل خود را در استوری به اشتراک بگذارند.

۱۵.شمارش معکوس یک رویداد

یکی دیگر از برچست‌های بزرگی که می‌توانید در استوری اینستاگرام استفاده کنید برچسب شمارش معکوس است. این برچسب را می‌توانید برای شمارش معکوس یک رویداد تنظیم کنید. می‌توانید این برچسب را با یک عنوان سفارشی‌سازی کنید تا دنبال‌کنندگان شما بدانند چه رویدادی قرار است اتفاق افتد. برخی ایده‌ها درمورد استفاده از شمارش معکوس در استوری اینستاگرام به شرح زیر است:

  • انتشار یک محصول جدید.
  • فروش آینده.
  • سالگرد برند شما.
  • یادآوری درمورد تعطیلاتی مانند عید، روز مادر یا روز پدر و غیره.
  • افتتاح یک فروشگاه جدید.
  • نزدیک بودن تاریخ یک مسابقه.
  • شروع کار کارمندان جدید.

 

۱۶.درخواست کمک مالی

برچسب اهدای اینستاگرام به دنبال‌کنندگان اجازه می‌دهد که به یک موسسه خیریه به طور مستقیم از طریق استوری کمک کنند. برچسب اهدا را در قسمت برچسب‌ها انتخاب کنید، سپس یک کاتالوگ از مراکز خیریه مختلف ظاهر می‌شود که می‌توانید یکی را انتخاب کنید. همچنین کاربران می‌توانند نام جمع‌آوری کمک‌های مالی خود را سفارشی‌سازی کنند.

این یک راه آسان برای حمایت از خیریه‌ها و ایجاد تعامل با دنبال‌کنندگان و مخاطبان است.

 

۱۷.مصاحبه با کارکنان

دادن تصویری از پشت صحنه کار شما به خوانندگان یک راه عالی برای ایجاد اعتماد و شفافیت است. با انجام مصاحبه با کارکنان مختلف و صحبت درباره نقش آن‌ها در یک کسب‌وکار و آنچه که انجام می‌دهند باعث می‌شود مخاطبان به شما اعتماد کنند. همچنین می‌توانید یک روز کاری از کار کارکنان خود را به نمایش بگذارید. این ایده به دنبال‌کنندگان شما فرصتی می‌دهد تا بتوانند فعالیت داخلی برند شما را نیز مشاهده کنند. سایت دیجی فالوور (خرید ممبر تلگرام) بهترین و با کیفیت ترین سایت خدمات تلگرامی در ایران می باشد

منبع : وب مرز

  • رضا سلطانی

تبلیغات اینستاگرام یکی از انواع پر طرفدار تبلیغات است زیرا نه تنها اینستاگرام ماهانه بیش از یک میلیون کاربر دارد، نرخ تعامل کاربران در اینستاگرام از دیگر شبکه های اجتماعی نیز بیشتر است. به همین دلیل است که می خواهیم در مورد Instagram Ads با شما صحبت کنیم، این بحث به شما قابلیت هدف قرار دادن دقیق کاربران را می دهد که بسیار ارزشمند است. در ادامه این مطلب خواهید خواند:

  • چطور هر نوع تبلیغات اینستاگرام را راه اندازی کنید.
  • هزینه تبلیغات رسمی اینستاگرام چقدر است.
  • بهترین روز و زمان تبلیغات در اینستاگرام چه موقع است.
  • نکات حرفه ای برای ساخت تبلیغات حرفه ای اینستاگرام چیست.

 

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

 در سال ۲۰۱۳ بعد از آن که فیسبوک اینستاگرام را خرید، اوایل اینستاگرام خدمات تبلیغات خود را به صورت محدود اجرا کرد. ولی در سال ۲۰۱۵ به برند ها اجازه داد تا برنامه های تبلیغاتی شان را در اینستاگرام به صورت گسترده  تبلیغ کنند. و به دلیل آن که اینستاگرام با سیستم تبلیغاتی فیسبوک در ارتباط است، تبلیغ کنندگان می توانند از قابلیت و قدرت فیسبوک در دارا بودن اطلاعات تعداد زیاد کاربران استفاده کنند و تبلیغات خود را به جامعه هدف خود نشان دهند. اگر هنوز قانع نشده اید که تبلیغات در اینستاگرام چقدر ارزشمند است این اعداد را حتما ببینید:

  • ۷۵٪ از کاربران اینستاگرام با تبلیغات اینستاگرام تعامل دارند (مثلا خرید محصول یا باز کردن وبسایت)
  • ۳۵٪ از بزرگسالان آمریکا از اینستاگرام استفاده می کنند (تصویر زیر)

 

 

 

درصد استفاده از فیسبوک و یوتیوب

درصد استفاده از فیسبوک و یوتیوب

اگر شما از تبلیغات اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده نمی کنید، فرصت کسب درآمد بسیار زیادی را از دست داده اید.

 

هزینه تبلیغات رسمی اینستاگرام چقدر است؟

اگرچه در نهایت هزینه آموزش تبلیغات در اینستاگرام برای شما متفاوت خواهد بود (به خاطر این که همه ی تبلیغات یکسان نیستند)، اما میانگین هزینه هر کلیک تبلیغات اینستاگرام بین ۷۰ تا ۸۰ سنت متفاوت است. این اطلاعات از ۳۰۰ میلیون دلار تبلیغات استخراج شده است. به یاد داشته باشید این فقط میانگین هزینه به ازای هر کلیک است. تبلیغات در اینستاگرام برای شما بسته به عوامل گوناگون، ممکن است کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد.

آمار میانگین هزینه به ازای هر ورود به لینک ما از تبلیغات، برای رنج سنی متفاوت انجام شده

 

میانگین هزینه به ازای هر ورود در تبلیغات اینستاگرام

میانگین هزینه به ازای هر ورود در تبلیغات اینستاگرام

 

 

 

آمار میانگین هزینه به ازای هر ورود به لینک ما از تبلیغات، بر اساس محل قرار گیری تبلیغ

 

 

میانگین هزینه به ازای هر ورود بر اساس محل قرارگیری تبلیغات اینستاگرام

میانگین هزینه به ازای هر ورود بر اساس محل قرارگیری تبلیغات اینستاگرام

 

انواع تبلیغات اینستاگرام

اینستاگرام ۵ نوع تبلیغات ارائه می دهد:

  • تبلیغات در استوری
  • تبلیغات تصویری
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات کروسل
  • تبلیغات کالکشن

اینستاگرام همچنین انواع مختلفی call-to-action را ارائه می دهد که در توضیحات انواع مختلف هر تبلیغ توضیح داده خواهد شد. حال وقت توضیح در مورد هر کدام از انواع تبلیغات است.

تبلیغات در استوری ها

 

 

 

تلیغات اینستاگرام در قالب استوری

تلیغات اینستاگرام در قالب استوری

 

دکمه های call-to-action

 

  • Apply Now
  • Book Now
  • Contact Us
  • (Call Now (video only
  • Download

تبلیغات استوری اینستاگرام تصاویری تمام صفحه هستند که در استوری های اینستاگرام کاربران نمایش داده می شوند. با وجود بیش از ۵۰۰ میلیون بازدید روزانه از استوری های اینستاگرام، پتانسیل دیده شدن در بین تعداد زیادی مخاطب را خواهید داشت. با کمک تبلیغات استوری، می‌توانید مخاطبانتان را هدف قرار دهید و انتخاب کنید که هر چند وقت تبلیغات شما را ببینند. به دلیل این که استوری ها بعد از ۲۴ ساعت منقضی می شوند، این تبلیغات برای پیشنهادات و پروموشن های زماندار مناسب هستند. برندها می توانند از تمامی قابلیت های استوری اینستاگرام، مانند فیلترها، افکت های ویدئو و متن ها استفاده کنند تا بتوانند تبلیغات مناسبی را منتشر کنند. این امکانات به شما اجازه می دهد تا تبلیغات استوری شما مانند استوری های عادی به نظر برسد که یک تجربه خوبی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. مانند call-to-action هایی که هنگام بالا کشیدن استوری ها وجود دارد و کاربران را به سایت شما هدایت می کند.

تبلیغات تصویری

 

 

 

تبلیغات اینستاگرام در قالب تصویر

تبلیغات اینستاگرام در قالب تصویر

 

دکمه های Call-to-action

 

  • Apply Now
  • Book Now
  • Call Now
  • Contact Us
  • Get Directions
  • Learn More
  • Get Showtimes
  • Download

تبلیغات تصویری به برندها اجازه می دهد که محصولات و خدماتشان را از طریق تصاویر، جذاب نشان دهند. اما در میان انبوه تبلیغات تصویری در صفحه هوم کاربر، چطور باید احتمال دیده شدن تبلیغات مان را افزایش دهیم؟ برای اطمینان از دیده شدن تبلیغات تصویری تان و پیشگیری از رد شدن کاربر از پست های شما ، می توانید مقاله ” ۱۱ نکته برای شروع برند سازی در اینستاگرام ” را مطالعه کنید. اگر در حال حاضر تصاویر جذابی در اینستاگرام خود منتشر می کنید، تبلیغات تصویری اینستاگرام به شما کمک می کند تا تصاویرتان را به تعداد بیشتری مخاطب نشان دهید. یکی از مثال های خوب این زمینه Parachute Home است، یک تجارت لوازم خواب خانگی. وقتی در تبلیغات تصویری اینستاگرامشان از دکمه ی Shop Now استفاده کردند، موفقیت چشمگیری را مشاهده کردند. تصاویر اینستاگرام Parachute Home ظاهر و نگاه متفاوتی دارند که اغلب این محصولات را در اتاق های زیبا به نمایش گذاشته است — تبلیغات اینستاگرامشان نیز هم با همین استایل بوده است. این تبلیغات مردان و زنان بین سنین ۱۸ تا ۵۴ سال را هدف قرار داده است، با پروفایل مخاطبانی مشابه مخاطبان اصلی اینستاگرامشان. https://www.instagram.com/p/BZmSnEdHlsp/?utm_source=ig_embed نتیجه‌ی تبلیغات چه شد؟ بازگشت ۳.۷ برابری هزینه و نرخ کلیکی با ۲ برابر نتیجه ای که از کمپین های دیگر تبلیغات داشته اند. کسب و کار ها می توانند از استراتژی Parachute Home’s استفاده کنند تا مخاطبان هدفی شخصی سازی شده توسط مدیریت تبلیغات فیسبوک برای خودشان استفاده کنند.

 

دکمه های Call-to-Action

 

  • Apply Now
  • Book Now
  • Call Now
  • Contact Us
  • Download

کاربران اینستاگرام عاشق ویدئو هستند. در حقیقت، زمانی که کاربران صرف تماشای ویدئو در سال ۲۰۱۷ کرده اند ۸۰٪ بیشتر از سال ۲۰۱۶ شده است. اینستاگرام هم متوجه این موضوع شده است. به همین خاطر است که استفاده از تبلیغات ویدئوی برای تبلیغ کنندگان بیش از گذشته شده است. یکی از مثال های کمپین های ویدئویی موفق، کمپین شرکت Lionsgate انگلستان برای فیلم “La La Land ” است.

 

برای تبلیغ یکی از بزرگترین فیلم های سال، Lionsgate انگلستان میدانست که باید یک مخاطب جوانتر (بین ۱۸ تا ۲۴ سال) را هدف قرار دهد. ولی مخاطبان جوانتر کمتر با فیلم های موزیکال هالیود آشنا هستند. خوشبختانه تیم آن ها میدانستند که کاربران اینستاگرام به سمت فیلم های رومانتیک، سفر و فشن بیشتر علاقه نشان می دهند. آن ها از این نوع فیلم ها برای ساخت ۱۰ ویدئوی کوتاه استفاده کردند. پس از آن دقیقا همان کاربران را هدف قرار دادند. نتیجه های تبلیغات جالب بود:

  • ۲۴ نمره افزایش یادآوری تبلیغ
  • ۸ نمره افزایش آگاهی از برند
  • ۴ نمره افزایش علاقه به تماشای فیلم
  • ۱۲ نمره افزایش علاقه به دیدن فیلم در خانم ها

 

تبلیغات کروسل (Carousel ads)

 

دکمه های call-to-action

 

  • Apply Now
  • Book Now
  • Contact Us
  • Call Now
  • Download

تبلیغات کروسل اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد میان چندین ویدئو یا عکس سوئیپ کنند (مثل چرخ و فلک) با یک دگمه ی call-to-action که آنها را مستقیم به وبسایت شما متصل می کند. آن ها چند مورد جالب انجام می دهند:

  • چند محصول را برجسته می کنند
  • استوری های چند قسمتی را به اشتراک می گذارند
  • در مورد یک سرویس می توان حداکثر تا ۱۰ عکس یا ویدئو را نمایش داد

Kayla Itsines، بنیانگذار یک مجموعه ورزشی، از تبلیغات کروسل اینستاگرام استفاده کرد تا در مورد اپلیکیشن خودش آگاهی ( و نصب) ایجاد کند. فرمت کروسل به او اجازه داد تا به کاربران نشان دهد که چطور می توانند با استفاده از اپلیکیشن در هرجا که باشند، تمرین کنند. کمپین او زنان بین ۱۸ تا ۴۲ سال سن را هدف قرار داده بود، که ۶.۴ میلیون نمایش داشت و نمره ۲۱ در افزایش آگاهی از برند را برای وی به همراه داشت. تبلیغات کروسلی برای برندهایی که میخواهند تطبیق پذیری محتوایشان را نشان دهند مناسب است، همچنین این نوع تبلیغات برای برندهایی با دارایی های متفاوت مثلا غذا و یا فشن نیز مناسب است.

تبلیغات کالکشن

دگمه های call-to-action

  • Learn more
  • Purchase

تبلیغات کالکشن اینستاگرام نوعی جدیدی از تبلیغات در اینستاگرام است که در ابتدای سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. نحوه کار آن ساده است: وقتی که مخاطبان تبلیغات کالکشن را می بینند، می توانند مستقیما محصول را از طریق همان تبلیغ بخرند. فالوور واقعی اینستاگرام از قدرت تصاویر، ویدئو ها و بازاریابی پاسخ های مستقیم در این نوع تبلیغات بهره گرفته است. یکی از برندهایی که از این نوع تبلیغات به طور موفق استفاده کرده است، Zattini یک فروشگاه اینترنتی پوشاک بوده است.

 

 

کالکشن

کالکشن

با استفاده از کالکشن ها، آن ها برای افزایش فروش، محصولات خود و همچنین تخفیف هایشان را به نمایش کاربران گذاشتند. نتیجه آن افزایش ۶.۳٪ در نرخ تبدیل بوده است. علاوه بر این موضوع، تبلیغات کالکشن ها ۴۱.۹٪ هزینه کمتری نسبت به انواع دیگر تبلیغات برای آن ها داشته است.

 

 منبع: https://blog.hootsuite.com/instagram-ads-guide/

  • رضا سلطانی

در این مطلب در مورد اینستاگرام مارکتینگ یا همان بازاریابی در اینستاگرام برای کسب‌وکارها صحبت می کنم.

البته مطالب متعددی با محوریت بازاریابی در اینستاگرام در سایت منتشر شده است اما در این مقاله به صورت خیلی جامع‌ و از ابعاد مختلف به اینستاگرام مارکتینگ پرداخته‌ام. در واقع این مقاله یک آموزش کوتاه از بازاریابی در اینستاگرام است زیرا سعی کردم هر آنچه که لازم است در مورد اینستاگرام و استفاده درست از آن بدانید را بیان کنم.

 

چرا اینستاگرام مارکتینگ؟ و تبیلغات اینستاگرامی چیست؟

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی به خصوص در ایران است که ماهانه ۸۰۰میلیون کاربر فعال دارد. من به آمار جهانی خیلی اشاره نمی‌کنم اما در ایران به راحتی جای فیسبوک را گرفته است و تا حدی تب فیسبوک خوابیده است و جای خود را به اینستاگرام داده است.

از وقتی هم که امکان قرار دادن ویدیوهای یک دقیقه‌ای فراهم شده است، شاهد محتواهای آموزشی یا سرگرم کننده بسیاری در اینستاگرام هستیم به طوری که خیلی از افراد به صورت جدی اقدام به برنامه‌سازی در اینستاگرام می‌کنند.

از دیگر مزیت‌های اینستاگرام این است که شما می‌توانید مشتریان احتمالی شهر یا محله خود را نیز هدف بگیرید، که این برای کسب‌وکارهای محلی یک مزیت و دلیل بازاریابی در اینستاگرام است.

 

هدف کسب‌وکار شما از حضور در اینستاگرام و بازاریابی اینستاگرامی چیست؟

قبل از هرچیز بهتر است که هدف یا اهداف خود را از حضور در اینستاگرام بدانید. کسب‌وکارها از حضور در اینستاگرام اهداف مختلفی می‌توانند داشته باشند.

۱- برخی کسب‌وکارها با این هدف وارد اینستاگرام می‌شود تا فرهنگ کاری و پشت صحنه کسب‌وکار خود را به مشتریان نشان دهند و به نوعی ارتباط بهتری با مشتری برقرار کنند و تا حدی افزایش آگاهی از برند نیز داشته باشند.

۲- برخی اینستاگرام را فرصتی برای تثبیت جایگاه برند خود می‌بینند، مثلا شرکتی مثل سامسونگ برای افزایش فروش نیازی به اینستاگرام مارکتینگ ندارد، ولی مایل است که از طریق اینستاگرام افراد را از فعالیت‌های بشر دوستانه خود با خبر کند تا خود را در ذهن مردم به عنوان یک برند متعصب نسبت به انسان ها و کره زمین معرفی کند، در واقع از اینستاگرام برای تثبیت جایگاه برند خود استفاده می‌کند.

۳- برخی از کسب‌وکارها با هدف افزایش فروش از اینستاگرام استفاده می‌کنند و در واقع بازاریابی اینستاگرامی را راهی برای افزایش فروش می‌دانند، مثلا یک فروشگاه اینترنتی با قرار دادن آخرین محصولات، محصولات تخفیف خورده و…. مشتریان را تشویق به خرید می‌کند.

همانطور که متوجه شدید، اهداف می‌توانند بسیار متنوع باشند، بهتر است اهداف اصلی و فرعی خود را از حضور در اینستاگرام و انجام اینستاگرام مارکتینگ تعریف کنید.

 

یک پروفایل اینستاگرام حرفه‌ای برای کسب‌وکار خود داشته باشید

صفحه پروفایل اینستاگرام یک کسب‌وکار بسیار متفاوت از یک پروفایل شخصی است، پروفایل اینستاگرام یک کسب‌وکار را همانند صفحه اصلی وب‌سایت آن کسب‌وکار در نظر بگیرید.

همانطور که در صفحه اصلی وب‌سایت کاربر باید متوجه شود که این وب‌سایت مربوط به چه مجموعه‌ای است و این مجموعه چه کاری انجام می‌دهد، در پروفایل اینستاگرام شما نیز باید پاسخ این سوالات را پیدا کند.

وقتی کاربر به پروفایل اینستاگرام شما سر می‌زد باید خیلی سریع متوجه شود که این صفحه مربوط به یک کسب‌وکار است، این کسب‌وکار چه کاری انجام می‌دهد، در صفحه اینستاگرام این کسب‌وکار چه چیزی نصیب من می‌شود و راه‌های ارتباط با این کسب‌وکار چیست. این‌ها سوالاتی هستند که باید در پروفایل اینستاگرام  کسب‌وکار خود به آن‌ها پاسخ دهید.

بازاریابی در اینستاگرام

 

 

۹ نکته برای بهینه کردن پروفایل اینستاگرام یک کسب‌وکار و همینطور پست‌ها

 

۱- اولین قسمت از پروفایل شما، آیدی یا همان یوزرنیم کسب‌وکار شماست، همان نامی که افراد می‌توانند به وسیله آن شما را تگ کنند یا شما را جستجو کنند. پس اولین قدم در داشتن یک پروفایل بهینه این است که این نام را به درستی انتخاب کنید.

آیدی پروفایل شما باید مرتبط با نام کسب‌وکار شما باشد و نوشتن آن راحت باشد.

۲- دومین نکته این است که پروفایل اینستاگرام یک کسب‌وکار باید به صورت عمومی باشد یعنی هر فردی حتی بدون دنبال کردن شما بتواند محتوای صفحه شما را مشاهده کند.

برخی به اشتباه یا با هر هدف دیگری صفحه تجاری اینستاگرام خود را به صورت خصوصی قرار می‌دهند.

۳- سومین نکته در مورد عکس پروفایل اینستاگرام است، عکس پروفایل اینستاگرام شما باید مرتبط با کسب‌وکارتان باشد که معمولا لوگوی کسب‌وکار خواهد بود و در درجه بعدی باید کیفیت لازم را داشته باشد. عکس پروفایل بی کیفیت منظره خوبی را ایجاد نمی‌کند.

۴- چهارمین نکته مربوط به نام صفحه اینستاگرام شماست، نام همان چیزی است که دقیقا زیر عکس پروفایل شما نوشته می‌شود و امکان فارسی نوشتن آن نیز وجود دارد. افراد با نام صفحه نیز می‌توانند شما را جستجو کنند ولی تگ کردن فقط به وسیله آیدی صفحه امکان پذیر است.

۵- پنجمین نکته مربوط به بیوی پروفایل شما می‌باشد، بیو همان قسمتی است که زیر نام پروفایل شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید توضیحاتی را در مورد کسب‌وکار خود ارایه دهید. در این قسمت تنها ۱۵۰ کارکتر می‌توانید بنویسید، پس سعی کنید در همین ۱۵۰ کارکتر به سوالات ذهنی کاربر که به آنها اشاره شد پاسخ دهید.

۶- ششمین نکته در بهبود پروفایل مربوط به بخش وب‌سایت است، این قسمت تنها جایی است که اینستاگرام اجازه درج لینک را به شما داده است، البته در این قسمت حتما نباید آدرس وب‌سایت قرار گیرد، می‌توانید آدرس تلگرام خود یا هر لینک دیگری را نیز وارد کنید

 

 

سعی کنید از این قسمت به نحو احسنت استفاده کنید، برخی آدرس وب‌سایت، برخی آدرس لندینگ پیج کمیپن خود و برخی آدرس تلگرام خود را وارد می‌کنند.

۷- هفتمین نکته مربوط به بهینه سازی پست‌ها است، لطفا از تگ لوکیشین استفاده کنید، وقتی محتوایی در اینستاگرام قرار می‌دهید، می‌توانید با استفاده از تگ لوکیشین موقعیت جغرافیایی این عکس را مشخص کنید.

مثلا عکسی از محیط کسب‌وکار خود قرار داده اید و با استفاده از تگ لوکیشین مشخص می‌کنید که محل این عکس کجاست. طبق آمار اینستاگارم، پست‌هایی که از تگ لوکیشین استفاده می‌کنند بیشتر از پست‌های دیگر دیده می‌شوند و کاربران را بیشتر با خود درگیر می‌کنند.

۸- عکس‌های با کیفیت قرار دهید، اینستاگرام پر از عکس است و کاربران روزانه عکس‌های زیادی مشاهده می‌کنند که خیلی از آنها با کیفیت هستند، پس با قرار دادن عکس‌های بی‌کیفیت، برند خود را خدشه دار نکنید.

۹- در محتواهایی که قرار می‌دهید از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید، اینستاگرام محدودیت ۳۰ هشتگ را گذاشته است ولی به این معنی نیست که حتما ۳۰ هشتگ را وارد کنید، معمولا تعداد ۱۰ یا ۱۱ هشتگ مناسب است، در هشتگ‌ها زیاده روی نکنید و از هشتگ‌های نامرتبط که صرفا پرطرفدار هستند استفاده نکنید.

 

 

اصول تولید محتوا در اینستاگرام، برای تولید محتوا در اینستاگرام استراتژی داشته باشید

برای تمامی کسب‌وکارها و افرادی که به دنبال مطرح کردن برند خود در اینستاگرام هستند، لازم است که یک استراتژی و برنامه تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشند تا به صورت پایدار به فعالیت خود در اینستاگرام ادامه دهند.

در ادامه به ۵ اصل تولید محتوا برای بازاریابی در اینستاگرام ، که توسط برخی از کسب‌وکارها استفاده می‌شود اشاره می‌کنم.

۱- ارزش آفرینی کنید

شاید این اصل را بارها شنیده باشید، اما واقعیت این است که هنوز خیلی از کسب‌وکارها از آن غافل هستند و یکی از دلایل عدم موفقیت آنها در اینستاگرام رعایت نکردن این اصل است.

شما پیش از اینکه به دنبال مطرح کردن برند خود باشید، پیش از اینکه به دنبال دادن پیشنهادهایی به مخاطبان باشید، باید با محتوای خوب برای آنها ارزش آفرینی کنید.

وقتی هنوز با مخاطب ارتباط کافی برقرار نکرده‌اید، وقتی هنوز به صورت رایگان ارزشی به مخاطب ارایه نکرده‌اید، دادن پیشنهاد خرید کار اشتباهی است.

 

۲- مقیاس پذیری استراتژی تولید محتوا

اگر استراتژی تولید محتوای شما مقیاس پذیر نباشد نمی‌توانید در دراز مدت با آن ادامه دهید. مثلا فرض کنید که اسراتژی تولید محتوای یک شرکت در‌ و پنجره سازی این است که هربار که پروژه ای دریافت می‌کنند از وضعیت قبل و بعد پروژه عکس برداری می‌کنند و با توضیحات کامل و شرح مراحل در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

این استراتژی مقیاس پذیر و پایدار است، یعنی تا زمانی که پروژه دریافت می‌کنند، محتوا برای تولید دارند، پس استراتژی تولید محتوا با محوریت پروژه ،گزینه مناسبی است، زیرا هم پایدار است و هم به شکل‌های مختلفی می‌توان حول پروژه ها محتوا ایجاد کرد.

اما فرض کنید که این شرکت تصمیم می‌گیرد که در محتواهای مختلف اجزای مورد نیاز برای ساخت پنجره و مراحل مختلف پنجره سازی را معرفی کند، اگر استراتژی محتوایی حول این محور قرار گرفته باشد نمی‌تواند پایدار باشد، زیرا پس از مدتی شما تمامی مراحل پنجره‌سازی را توضیح داده‌اید و دیگر محتوایی برای تولید ندارید.

 

۳- بازاریابی در اینستاگرام و پایداری در تولید محتوا

همه می‌دانیم که اگر کسی به باشگاه ورزشی برود و تغذیه مناسبی داشته باشد می‌تواند به اندام مناسبی دست یابد، اما مسئله اصلی پایداری در ادامه این روند است، آیا ورزش کردن و تغذیه مناسب را می‌تواند به صورت پایدار ادامه دهد؟

تولید محتوا در اینستاگرام هم به این صورت است، اینکه استراتژی مناسبی را پیدا کنید و سپس محتوای خوبی تولید کنید خیلی دور از انتظار نیست، اما چیزی که مهم است پایداری در ادامه این روند است. آیا می‌توانید این روند را ادامه دهید.

اگر مدتی محتوایی را تولید کنید و برای مدتی فعالیتی نداشته باشید کاربران شما تا حدی سردرگم می‌شوند. آنها هر روز یا هرهفته منتظر محتوایی از شما بودند ولی شما هیچ فعالیتی نداشتید و این موضوع از نظر ذهنی موجب کم رنگ شدن برند شما می‌شود و کاربران احساس می‌کنند شما دیگر فعالیتی ندارید.

 

۴- تولید محتوای مورد نظر نباید بیش از اندازه سخت باشد

توانایی تولید محتوا در کسب‌وکارهای مختلف متفاوت است، تولید محتوا در برخی موارد نیاز به منابع زیاد و هزینه زیادی دارد.

پس اگر تصمیم به تولید نوع خاصی از محتوا گرفته‌اید حتما در نظر داشته باشید که در محدوده توانایی‌های شما باشد، حتی اگر چندبار موفق به تولید آن محتوا شده‌اید دلیل بر توانایی شما نیست، زیرا لازم است توانایی تولید محتوا به صورت پیوسته را داشته باشید.

ممکن است چندین بار، متخصصین مختلف را دعوت کرده و گفتگویی موفق را ضبط کرده و در اینستاگرام قرار دهید، اما آیا می‌توانید به صورت پیوسته و مثلا هفتگی این مدل محتوا را تهیه کنید؟

اگر جواب شما بله نیست، بهتر است فعلا قید این مدل محتوا را بزنید زیرا در نهایت به دلیل ناتوانی در تولید آن را رها خواهید کرد و دچار عدم پایداری در استراتژی محتوا خواهید شد.

 

۵- اختصاصی عمل کنید و سبک خودتان را در تولید محتوا داشته باشید

هر استراتژی که دارید و هر نوع محتوایی که تولید می‌کنید، سعی کنید خودتان باشید و سبک خودتان را در تولید محتوا داشته باشید.

مثلا اگر تصمیم به تولید پادکست‌های کوتاه برای اینستاگرام گرفته‌اید، لزومی ندارد که کاملا مشابه رقیبتان پادکست تهیه کنید، همانند او موزیک قرار دهید یا همانند اون صحبت کنید و…

می‌توانید به سبک خودتان صحبت کنید، به سبک خودتان پادکست را شروع کنید و یا هر خلاقیت دیگری ایجاد کنید و برای خودتان سبک بسازید.

همچنین در بین شبکه های اجتماعب تلگرام را فراموش نکنید، تلگرام یک پلتفورم بسیار قدرتمند در ایران است، شما با خرید ممبر تلگرام می توانید به بازار یابی در تلگرام نیز بپردازید.

 

۶ نوع محتوای اینستاگرامی که توسط خیلی از کسب‌وکارها استفاده می‌شود

در عنوان قبل، در مورد استراتژی تولید محتوا و نکاتی در انتخاب محتوا اشاره کردم. بد نیست در ادامه به چند مدل محتوایی که توسط خیلی از برندها استفاده می‌شود اشاره کنم تا شما نیز دید خوبی به محتواهای مخلتف به دست آورید.

 

۱- محتواهای محصول محور، این مدل محتواها حول محصولات یا خدمات شما قرار دارند، در واقع شما به شکل‌های مختلف به بررسی و معرفی محصولات و خدمات خود می‌پردازید، از محصولات خود عکس یا ویدیو تهیه می‌کنید و در اینستاگرام کسب‌وکار خود منتشر می‌کنید.

بازاریابی در اینستاگرام

 

۲- محتواهای مشتری محور، این مدل محتواها حول مشتریان شما قرار دارند، مثلا عکسی از مشتریان خود در حین استفاده از محصول قرار می‌دهید، یا با مشتریان خود صحبت می‌کنید و گفتگوی خود را در اینستاگرام منتشتر می‌کنید یا نظرات مشتریان را به صورت یک فیلم کوتاه قرار می‌دهید و …

بازاریابی در اینستاگرام

 

۳- محتواهای کارمند محور، در این مدل محتواها شما سعی می‌کنید که کارمندان یا افرادی که به شکلی عضوی از مجموعه شما هستند را معرفی کنید. این مدل محتوا برای برخی از کسب‌وکارها مناسب است، مثلا یک آموزشگاه می‌تواند به معرفی اساتید خود بپردازد.

بازاریابی در اینستاگرام

 

۴- محتواهای کاری، در این مدل محتواها سعی می‌کنید که به شکل‌های مختلف پشت صحنه کسب‌وکار خود را نشان دهید. از محیط کار عکس می‌گیرید، از رویدادهای مختلف کسب‌وکار خود یا رویدادهایی که در آن شرکت داشته‌اید عکس می‌گیرید و به اشتراک می‌گذارید.

بازاریابی در اینستاگرام

 

۵- محتواهای آموزشی، در این مدل محتواها با استفاده از عکس یا فیلم، سعی می‌کنید که در زمینه کاری خود آموزش‌ها یا نکات آموزنده‌ای را به کاربران ارایه دهید.

مثلا اگر در زمینه فروش پوشاک فعالیت می‌کنید، نکاتی را در زمینه انتخاب لباس، نگهداری و شستشوی لباس به کاربران ارایه می‌دهید.

بازاریابی در اینستاگرام

 

۶- این مدل محتوا شاید مورد پسند خیلی از کسب‌وکارها نباشد، اما به شدت در جلب اعتماد مخاطبان موثر است. در این مدل محتوا شما دست رقیبان خود را رو می‌کنید.

مثلا اگر ساعت فروش هستید، به کاربران می‌گوید که یک ساعت فروش چقدر روی ساعت سود می‌کند و چه ساعت‌هایی ارزش خرید ندارند، یا هنگام خرید چطور بفهمیم که ساعت اصل است  و…

مسلما اگر از افرادی باشید که خدمات و کالای سالم به کاربران ارایه می‌دهید، ارایه این اطلاعات به کاربران نه تنها ضرری برای شما ندارد، بلکه موجب جلب اعتماد مخاطبان نیز می‌شود.

 

بازاریابی در اینستاگرام و استفاده از استوری

استوری اینستاگرام، یکی از قابلیت‌های جدید است که برای رقابت با اسنپ‌چت به اینستاگرام اضافه شد، با استفاده از این قابلیت می‌توانید عکس یا ویدیویی به مدت ۱۰ثانیه به اشتراک بگذارید که تا ۲۴ ساعت در پروفایل شما باقی می‌ماند.

ماهیت استوری این است که شما گاهی مطالبی را که به وضعیت فعلی شما وابسته است به اشتراک می‌گذارید و مایل نیستید که برای همیشه در پروفایل شما باقی بماند.

مثلا در رویدادی شرکت کرده‌اید و مایل هستید آپدیت‌های مختلفی را از وضعیت رویداد ارایه دهید ولی مایل نیستید که برای همیشه در پروفایل شما باقی بماند، به همین دلیل از استوری استفاده می‌کنید.

یکی از مزیت‌های استوری در بازاریابی اینستاگرامی این است که شما می‌توانید در استوری خود لینک و دکمه فرآخوان قرار دهید و کاربران را به لینک مورد نظر خود هدایت کنید. البته این قابلیت برای کاربرانی است که بالای ۱۰هزار دنبال کنند دارند.

 

افزایش دنبال‌کنندگان اینستاگرام با برگزاری مسابقات اینستاگرامی

برگزاری مسابقات اینستاگرامی یکی از تکنیک‌هایی است که امروز توسط خیلی از برندها و با اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برگزاری مسابقات از هر جهت می‌تواند موثر باشد، برخی با هدف افزایش دنبال‌کننده مسابقه برگزار می‌کنند، برخی با هدف درگیر شدن مخاطبان و ارتباط بیشتر با آنها، برخی با هدف افزایش آگاهی از برند و ..

از میان مدل‌های مختلف مسابقه در اینستاگرام، مدلی که در آن کاربران دست به تولید محتوا با هشتگ و نام شما می‌زنند معمولا بهترین مدل است. البته بسته به کسب‌وکار شما و هدفی که دارید ممکن است مدل‌های دیگری برای شما کارآمد باشند.

مثلا اگر درحال برگزاری یک سمینار یا رویداد هستید و این رویداد را در اینستاگرام خود نیز تبلیغ می‌کنید، برگزاری مسابقه به شکلی دیگر می‌تواند مفید باشد، مثلا به این صورت که افرادی که سه نفر از دوستان خود را زیر پست رویداد تگ کنند در قرعه کشی شرکت می‌کنند.

 

در برگزاری مسابقات اینستاگرامی باید چند نکته را مد نظر قرار دهید:

۱- ابتدا هدف خود از مسابقه را مشخص کنید، اگر با هدف مشخصی شروع نکنید، در ادامه به هر سمتی حرکت می‌کنید، چشم باز می‌کنید و می‌بینید که مراحل مسابقه را طولانی طراحی کرده‌اید، هم به دنبال افزایش فالوور هستید، هم به دنبال افزایش لایک، هم به دنبال افزایش آگاهی از برند و در نهایت در هیچ یک موفقیت چندانی کسب نمی‌کنید.

۲- نحوه شرکت در مسابقه باید متناسب با هدف شما از مسابقه باشد. مثلا اگر شما به دنبال افزایش فالوور هستید، احتمال بهتر است که شرکت‌کنندگان علاوه بر هشتگ از آیدی صفحه شما نیز استفاده کنند.

۳- مراحل مسابقه را طولانی طراحی نکنید. هرچه روند شرکت در مسابقه سخت‌تر باشد، افراد کمتری در آن شرکت می‌کنند.

۴- نحوه انتخاب برندگان را طوری مشخص کنید که امکان تقلب بسیار پایین باشد. برخی تعداد لایک بیشتر را معیار برنده شدن تعریف می‌کند، در این روش امکان تقلب وجود دارد و کار کمی سخت می‌شود.

۵- جایزه را متناسب با مخاطبان انتخاب کنید، اگر مخاطبان شما افراد بزرگسال هستند، احتمالا یک هدست واقعیت مجازی جایزه خیلی مناسبی نیست.

۶- تبلیغ، تبلیغ و تبلیغ: همواره باید درحال پروموت کردن مسابقه باشید، خیال نکنید که مسابقه به محض شروع فراگیر می‌شود، شما باید همواره به شکل‌های مختلف افراد را از وجود چنین مسابقه‌ای باخبرکنید. از طریق ایمیل، از طریق سایت و یا دیگر رسانه‌هایی که در اختیار دارید.

 

نکات خیلی زیادی در مورد چگونگی برگزاری مسابقات اینستاگرامی وجود دارند، اگر مایل هستید که صفر تا صد برگزاری مسابقات اینستاگرامی را بیاموزید، توصیه می‌کنم کتاب “راهنمای برگزاری مسابقات در اینستاگرام” را دانلود کنید.

 

با افزایش سریعتر فالوور به اینستاگرام مارکتینگ سرعت دهید

تا اینجا با کلیات بازاریابی اینستاگرامی آشنا شدید، فهمیدید که ابتدا باید هدف مشخصی داشته باشید، ویژگی‌های یک پروفایل اینستاگرام حرفه‌ای را شناختید، با استراتژی‌های تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شدید و …

در اینجا قصد دارم، نکاتی رو بهتون بگم که بهتون کمک میکنه خیلی سریعتر از حالت معمول مخاطب هدفمند در اینستاگرام جذب کنید، اشتباه نکنید، اصلا منظورم مخاطب فیک و صرفا بالارفتن عدد دنبال‌کنندگان نیست، منظورم دقیقا مخاطب هدف هست، مخاطبانی که واقعی و از مشتریان هدف شما هستند. نکاتی که در ادامه خدمتتون عرض می‌کنم همگی تست شده و به مرور در حال تکمیل شدن هستند.

 

۱- مخطبان هدف خود را فالو کنید

اگر بهترین محتوا رو هم داشته باشید، بازم لازم هست که خودتون رو نشون بدید، فالو کردن مخاطبان هدف یعنی جلو رفتن و سلام کردن به مخاطبان هدف، این سلام میتونه مقدمه‌ای برای ایجاد یک ارتباط قوی‌تر باشه، اما فراموش نکنید، تا زمانی که محتوای مفید و کافی در پیج خود قرار نداده اید به هیچ مخاطب هدفی سلام نکنید، چون حرف زیادی برای گفتن نخواهید داشت.

محتوای مفید و کافی یعنی محتوایی که خاص هست، محتوایی که نیازی رو از مخاطبت رفع میکنه، محتوایی که مخاطب هدفت به دنبالش هست. به میزان کافی هم یعنی حداقل بالای ۲۰ محتوای خوب داشته باشید.

اما چطوری مخاطب هدف رو پیدا کنیم و فالوش کنیم، اول باید رقیبانت رو پیدا کنی، بررسی کنید و ببینید که کدام صفحات دقیقا از رقیبان شما هستند، یا کدام صفحات با توجه به موضوعی که دارند دنبال‌کنندگان آنها از مخاطبان هدف شما هستند. مراقب باشید که دنبال کنندگان آنها واقعی باشند در غیر این صورت شما به یک ربات سلام خواهید کرد.

پس از اینکه پیج‌های هدف را پیدا کردید، باید به سراغ دنبال‌کنندگان آنها رفته آن‌ها را فالو کنید.

خبر خوب اینکه ربات‌هایی هستند که این کارو برای شما انجام میدن، البته نباید از هر رباتی استفاده کرد، در حال حاضر سایت دیدوگرام ربات مطمئنی دارد و کاملا واقعی رفتار می‌کند. این ربات زحمت دنبال کردن افراد را برای شما می‌کشد.

به کمک این ربات‌های اینستاگرامی، کارهای دیگری نیز می‌توان انجام داد، مثلا می‌توانید مشخص کنید که به در پیج‌های هدف شما رفته و تنها آنهایی را که در زیر پست‌ها کامنت گذاشته اند یا لایک کرده‌اند را فالو کند. یا برایشان دایرکت ارسال کند و …

 

۲- هشتگ‌های درستی رو انتخاب کنید

هشتگ درست یعنی هشتگی که هم میزان سرچ بالایی داشته باشه، به کسب‌وکار و پست شما مرتبط  باشه و هم هشتگی باشه که مخاطبان هدف شما جستجو می‌کنند. برای هشتگ وقت بگذارید، هشتگ‌های مختلف روی پست‌های مختلف امتحان کنید و ببینید کدوم هشتگ‌ها بازخورد بهتری برای شما دارند. فقط فراموش نکنید که از هشتگ‌های خارج از حیطه کاری خود استفاده نکنید، زیرا مخاطبان غیر ارزشمند برای شما خواهند آورد.

۳- در اینستاگرام فعال باشید

فعال بودن در اینستاگرام یعنی چی؟ یعنی پست قرار بدیم؟ نه، هرکسی که در اینستاگرام پست قرار می‌دهد لزوما در اینستاگرام فعال نیست. کسی که در اینستاگرام به صورت منظم محتوا منتشر می‌کند فعال است. برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرامی باید فعال باشید، اگر سر هر ماه ۲۰ پست هم قرار دهید بازهم فعال نیستید، اما اگر هفته‌ای سه پست واقعا مفید و یونیک قرار دهید، شما یک فعال اینستاگرام هستید.

 

۴- در زمان مناسب پست‌گذاری کنید

وقتی مخاطبان شما در ساعت ۱۰ صبح کمترین حضور رو در اینستاگرام دارند، چرا محتوای خود را در این ساعت قرار می‌دهید که کمترین میزان داده شدن را خواهد داشت؟ اگر پروفایل تجاری اینستاگرام داشته باشید، اینستاگرام آماری را از وضعیت مخاطبان به شما ارایه می‌دهد که در آن روزها و ساعاتی که مخاطبانتان بیشترین حضور را دارند مشخص است. حتما از این آمار استفاده کنید. در مورد ساخت پروفایل تجاری مطلب زیر را مطالعه کنید.

 

نتیجه گیری

همانطور که متوجه شدید، اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی است که می‌توانید در آن حلقه‌ای از مخاطبان هدف داشته باشید، حلقه را گسترش دهید، ارتباط بهتری با آنها داشته باشید و چهره مورد نظرتان از برندتان را به مخاطبان نشان دهید.

اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای نمایش فرهنگ کاری کسب‌وکارتان است، یکی از بهترین شبکه‌ها برای نشر محتوای ویروسی، یکی از بهترین شبکه‌ها برای افزایش آگاهی از برند و یکی از بهترین شبکه‌ها برای افزایش فروش است. تنها کافیست، کمی بررسی کنید و با هدف و استراتژی مشخص پا به این شبکه‌ اجتماعی بگذارید.

 

منبع : رونق

  • رضا سلطانی

در این مطلب ما بازاریابی ویدیویی را به طور کامل تعریف خواهیم کرد، مروری به نحوه اجرای آن خواهیم داشت، مزایا و معایب آن را معرفی می‌کنیم، اهمیت ویدیو مارکتینگ را با توجه به آمارهای نشان داده شده توسط منابع معتبر جهانی نشان می‌دهیم و در نهایت پنج راز بزرگ برای موفقیت در این حوزه را به شما معرفی خواهیم کرد. برای دانستن تمامی نکات ویدیو مارکتینگ که توسط دیجی ممبر تهیه شده است بهتر است که این مقاله را کامل مطالعه کنید

 

بازاریابی ویدیویی چیست؟

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ یا تبلیغات ویدیویی یا Video Marketing یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است که در جریان آن از فیلم و ویدیو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود. در ویدیو مارکتینگ، بازاریاب‌ها به دنبال تولید یک فیلم چند دقیقه‌ای هستند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • به معرفی کلی یک کسب و کار بپردازد و نقاط قوت و ضعف آن را نشان دهد؛
  • یک محصول را معرفی کند و نحوه استفاده از آن را به مشتری آموزش دهد؛
  • در مورد بهره بردن از یک خدمت یا یک ابزار ساخته می‌شود؛
  • نکاتی در مورد تعمیر یک محصول یا مثل یک محصول ارائه می‌دهد؛
  • شامل آموزش یک مبحث می‌شود؛
  • یک گروه را معرفی می‌کند که فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

تاریخچه ویدیو مارکتینگ

برای مطالعه تاریخچه ویدیو مارکتینگ باید به خیلی سال‌های قبل برگردید و این نشان می‌دهد که این شیوه بازاریابی حتی از پیدایش اینترنت نیز قدیمی‌تر است. در سال 1940 یک شرکت به اسم Bulova اقدام به ساخت یک فیلم تجاری در ایستگاه تلویزیونی نیویورک کرد که برای این تبلیغات خود 4 دلار پرداخت. این اولین روش تبلیغاتی به سبک جدید و با استفاده از فیلم بود.

 نسل جدید فیلم‌های تبلیغاتی با ساخت دو قطعه تبلیغاتی video killed the radio star وalternatively the very prophetic song came out در سال 1981رواج یافت. در سال 1984 نیز شرکت اپل اولین تبلیغات خود را در این زمینه به ثبت رساند و بعد از آن در سال 1991 یک ویدیوی ویروسی (Viral) توسط مدیر اجرایی فاکس ساخته شد. این ویدیو مبلغی بالغ بر 750 دلار برای آنها هزینه داشت.

 سال 2005 با ساخت شبکه اجتماعی یوتیوب مواجه شدیم و شرکت‌های مختلفی از آن به عنوان اصلی‌ترین ابزار تبلیغاتی خود استفاده کردند. اولین شرکت معروف که از یوتیوب استفاده کرد، شرکت نایک در سال 2005  بود و شرکت گوگل نیز در سال 2007 اقدام به تبلیغات در یوتیوب کرد. در سطح ایران نیز سرویس‌های اشتراک گذاری مانند آپارات بیشتر از سایر سرویس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که تاریخ ایجاد آن به سال 1389 برمی‌گردد.

 

ویدیو مارکتینگ

 

بازاریابی ویدیویی را چگونه اجرا کنیم ؟

یکی از دلایلی که باعث می‌شود برخی از بازاریابان به سمت بازاریابی ویدیوی نروند، نیاز به مهارت در ساخت فیلم و هزینه بر بودن این روش است. در واقع کسانی که قصد فعالیت در این حوزه را داشته باشند، باید آشنایی حداقلی با نحوه تولید فیلم یا حتی انیمیشن داشته باشند. پس برای اجرای بازاریابی ویدیویی، گام اول آموزش ساخت فیلم یا استفاده از شرکت‌های تولید کننده فیلم تبلیغاتی است.

 اگر از شرکت‌ها کمک بگیرید، کار شما بسیار ساده‌تر است. اما اگر خود شما می‌خواهید فیلم بسازید، گام ابتدایی شما فراگرفتن نحوه ساخت فیلم‌های تبلیغاتی است. طبیعتاً با برداشتن گام اول، شما یک فیلم تبلیغاتی دارید که باید آن را به شیوه‌های مختلفی به اشتراک بگذارید و از این طریق مشتری جذب کنید.

فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید و فضای کافی برای هاستینگ آن انتخاب کرده‌اید، می‌توانید فیلم آموزشی و تبلیغاتی محصولات خود را در همین فروشگاه قرار دهید یا در کنار آن یک وبلاگ ایجاد کنید، این فیلم‌ها را در آنجا آپلود کرده و به فروشگاه خود لینک دهید. اما بیشتر شرکت‌ها از این شیوه استقبال نمی‌کنند و معتقدند که استفاده از فیلم باعث سنگین‌تر شدن وب سایت آنها می‌شود.

راهکار جایگزین برای این افراد، استفاده از سرویس‌های اشتراک فیلم مانند آپارات و یوتیوب است. اگر وب سایت شما فقط به کاربران و مشتریان داخلی محدود می‌شود، بهتر است از همان آپارات استفاده کنید. اما اگر احساس می‌کنید که مشتری‌های مختلفی در سطح جهان دارید، باید از یوتیوب و یا سایر سرویس‌های اشتراک گذاری فیلم به صورت بین المللی استفاده کنید.

روش دیگری که برای اجرای بازاریابی ویدیوی باید به کار ببرید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. فیس بوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام، و اسنپ چت تنها چند مورد از این سرویس‌ها هستند، شما می‌توانید کاربران آنها را به عنوان فالوور خود جذب کنید و برنامه تبلیغاتی‌تان را بر روی‌شان پیاده‌سازی کنید.

 

وایرال مارکتینگ چیست؟ و چرا باید اجرا کنیم

یکی از مباحثی که بطور مستقیم با ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی در ارتباط است، وایرال مارکتینگ است که امروزه در بسیاری از روش‌های بازاریابی به کار گرفته می‌شود. وایرال مارکتینگ (Viral Marketing) از دو بخش تشکیل شده است که یک بخش آن همان بازاریابی است که ممکن است به شیوه‌های مختلف اجرا شود و شامل روش‌های اینترنتی و غیر اینترنتی می‌شود. در مورد بخش وایرال باید به کلمه انگلیسی Viral و معنی آن رجوع کنیم. در واقع این کلمه به معنی ویروسی یا ویروس مانند است که کنار هم قرار گرفتن آن با کلمه بازاریابی، باعث به وجود آمدن یک سبک جدید از مارکتینگ شده است که ممکن است با روش‌های اینترنتی یا غیر اینترنتی اجرا شود. نامگذاری این شیوه بازاریابی از رشد ویروس‌ها نشأت گرفته است که به صورت انتقال از یک فرد به فرد دیگر است که باعث گسترش آن می‌شود.

بنابراین وایرال مارکتینگ را می‌توان به عنوان یک روش بازاریابی معرفی کرده که تبلیغات آن با استفاده از انتقال فرد به فرد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام می‌گیرد. در این حالت، بازاریاب اصلی، تبلیغات خود را به زیر دسته‌ها انتقال داده و آنها وظیفه بازاریابی و تبلیغات در سطوح پایین را برعهده می‌گیرند. البته نکته‌ای که در اینجا باید در نظر بگیرید این است که در ماهیت چیزی که می‌خواهید به صورت ویروسی پخش شود، باید عنصر و یا ویژگی‌ای وجود داشته باشد که باعث جذب آدم‌ها و انتقال آن به یکدیگر شود.

اما احتمالاً این سؤال برای شما پیش آمده است که وایرال مارکتینگ چه ربطی به بازاریابی ویدیویی دارد؟ زمانی که شما یک ویدیو را به عنوان ویدیو تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی یا در رسانه‌ها به اشتراک می‌گذارید، دیده شدن ویدیو از یک طرف و پخش شدن آن در شبکه‌های اجتماعی و بین افراد مختلف باعث به وجود آمدن یک نوع بازاریابی ویروسی می‌شود. بنابراین می‌توانیم ویدیو مارکتینگ را به عنوان یک شاخه از وایرال مارکتینگ معرفی کنیم.

 

ویدیو مارکتینگ

مزایایی ویدیو مارکتینگ

با توجه به مطالبی که در مورد نحوه اجرای بازاریابی ویدیویی گفته شد، احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید که استفاده از ویدیو ممکن است سخت و آزاردهنده باشد. پس چه دلیلی دارد که اکثر بازاریابان به سراغ استفاده از فیلم می‌روند و بازدهی این کار بالاتر است؟ دلایل آن در زیر آمده است:

  • ویدئو کاربر را درگیر می‌کند: یکی از بهترین امتیازاتی که فیلم‌های تبلیغاتی دارند این است که کاربر را با خود درگیر می‌کنند. در واقع اگر یک ویدیوی تبلیغاتی به خوبی ساخته شده باشد و 10 ثانیه اول آن برای کاربر جذاب باشد، احتمال دیدن فیلم تا انتها وجود دارد و این بهترین فرصت برای تیم‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود.
  •  استفاده از ویدیو آسان است: استفاده از ویدیو برای کاربران و برای مشتریان بسیار راحت است. در واقع کاربر به جای اینکه 30 صفحه متن در رابطه با تعمیر یا نحوه استفاده از یک کالا را بخواند، با خیال راحت می‌تواند همزمان به آموزش آن گوش داده و تصاویر آموزشی را ببیند. بنابراین زمانی که برای خواندن متن نوشتاری صرف می‌شود، بسیار بیشتر از زمانی است که صرف دیدن یک فیلم آموزشی می‌شود.
  •  ویدیو جامع و کامل است: اصولاً در بازاریابی ویدیویی از دو دسته فیلم کوتاه و بلند استفاده می‌شود. در هر دو سبک، بازاریابان تلاش می‌کنند که نکات متعددی را در آنها بگنجانند و مطلب را به طور کامل به بیننده انتقال دهند. این در حالی است که متن‌های نوشتاری در بیان کردن برخی موارد ناتوان هستند و نویسنده مجبور است که مطالب بیشتری برای توضیح یک بحث یا حتی یک اصطلاح خاص به کار ببرد.
  • ویدیو با احساسات در ارتباط است: اگر یک ویدیوی تبلیغاتی به خوبی ساخته شده باشند، می‌تواند احساسات بیننده را با خود درگیر کند. ساخت یک کلیپ تبلیغاتی طنز یا درگیر کردن عواطف مشتریان در ویدیو، روش‌هایی است که بازاریابان، از آن در کسب و کار خود استفاده می‌کنند.
  • ویدیو در حافظه می‌ماند: اگر شما از یکی از دوستان یا آشنایان خود بخواهید که یک فیلم قدیمی را برای شما توصیف کنند یا از آنها بخواهید که مطالب یک نوشته یا کتاب را برای شما تعریف کنند، مطمئن باشید که توانایی آنها در توصیف فیلم بسیار بیشتر است؛ زیرا خاصیت فیلم‌ها به صورتی است که بیشتر در حافظه فرد می‌ماند و فرد از لحاظ احساسی و عواطف با آن فیلم درگیر می‌شود.
  • ویدیو محبوبیت بالایی دارد: برای درک این موضوع می‌توانید به یکی از شبکه‌های اجتماعی بروید و میزان بازدید پست‌های ویدیویی و نوشتاری را با هم مقایسه کنید. امروزه میلیون‌ها و شاید میلیاردها کاربر از فیلم‌های گذاشته شده در یوتیوب دیدن می‌کنند و از فیسبوک برای دیدن کلیپ‌های مختلف بهره می‌برند. حال ممکن است این کلیپ‌ها تبلیغاتی باشند یا صرفاً برای طنز یا آموزش یک مطلب باشد.
  • موتورهای جستجو ویدیو را ترجیح می‌دهند: یکی از خصوصیات بارز فیلم‌ها این است که موتورهای جستجو نیز به آنها علاقه زیادی دارد. باید بپذیریم که درصد بسیار کمی از محتوای نوشتاری یونیک و اختصاصی است. این در حالی است که هر فیلم دارای فضا و قالب اختصاصی خود بوده و درصد بسیار بالایی از آنها برای اولین بار منتشر می‌شود. این موضوع دردسر موتورهای جستجو را کمتر می‌کند.

 

ویدیو مارکتینگ

 

معایب بازاریابی ویدیویی

قبل از هر چیزی، باید یک اعتراف داشته باشیم که استفاده از بازاریابی ویدیویی چندان هم ساده نیست و ترس شما از آن منطقی به نظر می‌رسد. طبق بررسی‌های صورت گرفته، بین 30 تا 40 درصد بازاریابان تمایلی به استفاده از ویدیو مارکتینگ ندارند. اما دلیل آنها برای این کار چیست:

  • ساخت ویدیو گرانتر از محتوای نوشتاری است: برای نوشتن محتوای نوشتاری در یک سایت، فقط به یک سیستم کامپیوتری نیاز دارید که بتوانید متن مورد نظر را تایپ کنید. پس نه به تخصص خیلی پیچیده‌ای نیاز دارید و نه هزینه زیادی برای آن می‌پردازید. این در حالی است که شما برای ساخت یک ویدیو، باید نحوه کار با نرم افزارهای مختلف را آموزش دیده باشید و یا ساخت آن را به یک شرکت واگذار کنید. در هر صورت برای تهیه محتوای ویدیویی نیز به مطالب جدید نیاز دارید که تمامی این موارد باعث گران‌تر شدن بازاریابی ویدیویی می‌شود.
  • ساخت ویدیو زمان‌بر است: چه بخواهیم و چه نخواهیم، ساخت ویدیو نسبت به نوشتن محتوای نوشتاری برای یک سایت زمان بیشتری نیاز دارد. در واقع، برای داشتن یک فیلم تبلیغاتی شما هم نیاز دارید که ساختار فنی فیلم را آماده کنید و هم باید محتوای کافی برای گذاشتن در این فیلم را داشته باشید. فراهم آوردن این دو مورد و کنار هم قرار دادن آنها باعث می‌شود که زمان زیادی از بازاریابان گرفته شود.
  • مشکلات فنی در مورد ویدیو بیشتر است: این ایراد از لحاظ فنی به بازاریابی ویدیویی وارد نیست، اما باید بپذیریم که در برخی مناطق امکانات لازم برای نشان دادن ویدیو به شکل مناسب وجود ندارد. پایین بودن سرعت بارگذاری ویدیو در برخی مناطق، نبود زیرساخت‌های لازم برای نمایش فیلم یا نداشتن برخی امکانات در وب سایت‌ها از مهمترین ایرادات است که در این حوزه وارد می‌شود.
  • نمایش ویدیو اینترنت را مصرف می‌کند: وقتی که شما یک مطلب نوشتاری را مطالعه می‌کنید، نهایتاً با بارگذاری تصاویر ممکن است یک مگابایت از حجم اینترنت شما مصرف شود. اما وقتی که یک فیلم را می‌بینید، مسئله حجم اینترنت مصرف شده برای شما اهمیت پیدا می‌کند و با توجه به کیفیت آن ممکن است حجم اینترنت مصرف شده متغیر باشد. به همین دلیل کاربرانی که از اینترنت حجمی استفاده می‌کنند، شاید تمایل کمتری به دیدن فیلم داشته باشند. به همین دلیل فیلم‌های کوتاه با حجم کم، مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد

 

انواع ویدیوها در بازاریابی ویدیویی

در بازاریابی ویدیویی، با توجه به بی‌حوصله بودن کاربران اینترنتی، معمولاً فیلم‌های کوتاه در اولویت قرار می‌گیرند. البته استفاده از لفظ فیلم در این مورد شاید کمی گیج کننده باشد، زیرا امروزه می‌بینیم که انیمیشن‌ها و موشن گرافیک‌ها نیز در قالب ویدیوهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند و نمونه‌های مختلفی از آنها در اینترنت و در تلویزیون پخش می‌شود. توجه کنید که شما به کمک ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام می توانید فالوورهای پیج اینستاگرام خود را افزایش دهید.

 به طور کلی ویدیوهای استفاده شده در بازاریابی ویدیویی را می‌توانیم در 12 دسته کلی زیر قرار دهیم:

  • ویدیو معرفی محصول: این ویدئوها بیشتر برای توصیف و معرفی یک محصول ساخته می‌شوند و معمولاً توسط فروشگاه‌های در رسانه‌های مختلف مانند یوتیوب و آپارات گذاشته می‌شوند تا به نوعی تبلیغ محصول آنها باشد.
  • ویدیو معرفی برند: این ویدیوها برای معرفی یک برند خاص ساخته می‌شوند و ممکن است توسط خود برند یا افراد بازاریاب مورد استفاده قرار گیرند.
  •  ویدیو رویدادها و وقایع: این ویدیوها توسط برخی شرکت‌های یا حتی رسانه‌های عمومی برای اطلاع‌رسانی در مورد یک رویداد یا وقایع خاص تولید می‌شوند. نمونه ویدیوهای معرفی رویدادهای سالانه از این موارد هستند.

 

ویدیو مارکتینگ

 

  •  ویدیو مربوط به مصاحبه‌های تخصصی: در این ویدیو، یک مصاحبه تخصصی در رابطه با یک محصول یا یک اختراع صورت می‌گیرد و برخی اطلاعات فنی در مورد آن ارائه می‌شود.
  •  ویدیوهای آموزشی و راهنمای استفاده از محصول و یا خدمات یک شرکت: این مورد هم مانند ویدیو معرفی محصول است و ممکن است در رابطه با آموزش و راهنمای استفاده از یک محصول یا خدمات یک شرکت تولید شود که امروزه در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی از آنها استفاده می‌شود.
  •  ویدیوهای توصیفی: این فیلم‌ها برای توصیف یک موضوع یا یک رویداد خاص تولید می‌شوند و با توجه به موضوع ممکن است جنبه تجاری یا غیر تجاری داشته باشند.
  •  ویدیوهای انیمیشنی و موشن گرافیک‌ها: در حال حاضر از بالاترین سطح محبوبیت در بازاریابی و تبلیغات برخوردار هستند و بیشتر افراد جامعه و مخاطبان و می‌توانند با این ویدیوها ارتباط برقرار کنند.
  •  ویدیوهای موردی و نظرات مشتریان: این ویدیوها به طور ویژه در مورد مشتریان و اظهارات آنها در مورد یک محصول یا خدمات تولید می‌شود. اگرچه این فیلم‌ها به نوعی برای مشتریان هستند، اما نقش تبلیغاتی آنها در بازاریابی ویدیویی غیر قابل انکار است.
  •  ویدیوهای زنده: ویدیوهای زنده به عنوان یک سیستم پوششی برای ویدیوهای پخش‌شده قبلی هستند و در واقع افراد سازنده این ویدیوها سعی می‌کنند که با استفاده از این روش، کاستی‌ها و مشکلات ویدیوهای قبلی را مرتفع کنند. البته تیم‌های تبلیغاتی از این حربه برای ارتباط بیشتر با مشتریان خود استفاده می‌کند.
  •  ویدیوهای 360 درجه پانوراما: این ویدیوها برای ایجاد تصاویر مجازی از مکان‌ها و شرکت‌های مختلف ساخته می‌شود. نمونه‌های مختلفی از این ویدیوها برای نشان دادن جاذبه‌های گردشگری در کشورهای مختلف ساخته شده است که کاربر می‌تواند با دیدن آنها، احساس بودن در آن مکان را داشته باشد.

 

اهمیت بازاریابی ویدیویی برای کسب و کارها

در بند‌های قبلی نشان دادیم که بازاریابی ویدیویی دارای چه مزایایی است و چگونه می‌تواند یک کسب و کار را تحت تأثیر قرار دهد. طبق آمارهای منتشر شده توسط گروه Wyzowl، بیش از 63 درصد از کسب و کارهای موجود در دنیا از بازاریابی ویدیویی به عنوان محتوای اصلی تبلیغات خود استفاده کرده‌اند. جالب است بدانید که از این 63 درصد، در حدود 80 درصد از آنها، ویدیو مارکتینگ را بخش مهمی از استراتژی تبلیغاتی خود می‌دانند. ویدئوها و تصاویر ویدئویی به سرعت در حال پیشرفت هستند و زودتر از آنچه که ما فکر می‌کنیم، خود را به ارتفاعات تبلیغاتی می‌رسانند.

اما با توجه به اینکه بازاریابی ویدیوی یکی از جدیدترین بخش‌های صندوقچه تبلیغات است، هنوز در مورد آن تردیدهایی وجود دارد. آیا او واقعاً استفاده از فیلم‌ها برای تبلیغ کسب و کار مناسب است؟ آیا تاثیرگذاری کافی را دارد؟ در ادامه با ذکر چند دلیل نشان خواهیم داد که پاسخ این سؤالات به چه صورت خواهد بود:

1. ویدئو باعث افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش می‌شود

 اولین نکته مهم در استفاده از بازاریابی ویدیویی این است که بشدت بر نرخ تبدیل و افزایش فروش شما تأثیر می‌گذارد. وقتی که شما یک ویدیو برای محصول خود می‌سازید و در یک صفحه قرار می‌دهید، مشتری بدون آن که نیاز به خواندن محتوا داشته باشد، با اطمینان کامل محتویات ویدیویی را نگاه کرده و این موضوع باعث اطلاع‌رسانی بهتر به او می‌شود. طبق بررسی‌های صورت گرفته، ویدیو می‌تواند نرخ تبدیل شما را به میزان 80 درصد افزایش دهد.

 ویدیو همچنین می‌تواند به طور مستقیم به افزایش فروش منجر شود. مطالعات نشان می‌دهد که 74 درصد از کاربرانی که ویدیو توضیح یک محصول را تماشا می‌کنند، متعاقب آن محصول را خریداری کرده‌اند. بنابراین بهترین شروع برای یک کسب و کار، ساختن فیلم‌های هیجان انگیز برای محصولات است. نمودار نشان داده شده در زیر به خوبی گویای همه چیز هست. در این تصویر می‌بینید که استفاده از بازاریابی ویدیویی به چه صورت نرخ تبدیل مشتری در کسب و کارهای مختلف را افزایش داده است.

2. ویدیو اعتماد ایجاد می‌کند

اعتماد مهمترین حلقه افزایش نرخ تبدیل و همچنین افزایش نرخ فروش است. ایجاد اعتماد بین مشتری و فروشنده بسیار مهم است و ما به عنوان بازاریاب باید بتوانیم این اعتماد را ایجاد کنیم. از کسانی که در حوزه تهیه محتوا فعالیت می‌کنند، شاید تعداد انگشت شماری در تولید محتوای نوشتاری یونیک و منحصر به فرد تبحر دارند. چرا؟ زیرا همیشه کلمات به یکدیگر شبیه هستند و قرار گرفتن آنها با توجه به اصول نگارشی باعث تکرار می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که مشتری احساس کند با توضیحات مشابه در مورد یک محصول مواجه شده و از خرید آن منصرف می‌شود.

اما وقتی که بحث استفاده از فیلم برای معرفی یک محصول پیش می‌آید، همه چیز جدید است! از قالب فیلم بگیریم تا کاراکترها و محصولات، که احتمالاً نمونه مشابه آن در اینترنت وجود نخواهد داشت. بنابراین مشتری احساس می‌کند که این فیلم تبلیغاتی صرفاً برای او ساخته شده است و با علاقه بیشتری به آن نگاه می‌کند. این همین دلیل است که 57 درصد از مشتریان و مصرف کنندگان اعلام کردند که فیلم‌ها به آنها اعتماد بیشتری برای خرید آنلاین می‌دهند.

 

ویدیو مارکتینگ

 

3. ویدیو باعث بالا رفتن نرخ بازگشت سرمایه می‌شود

 اگر دوست دارید بیشتر هیجان زده شوید، جالب است بدانید که 83 درصد از کسب و کارهای مختلف معتقدند که ویدیو مارکتینگ بازگشت سرمایه خوبی برای آنها به ارمغان آورده است. با وجود اینکه تولید ویدیو هنوز ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه نیست و زمان زیادی برای آماده سازی یک کلیپ ویدیویی صرف می‌شود، اما باید بدانید که ابزارهای ویرایش آنلاین ویدیو به طور مداوم بهبود می‌یابند و از لحاظ اقتصادی و زمانی مقرون به صرفه‌تر می‌شوند. حتی امروزه گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند در تولید ویدیوهای بسیار مناسب و معقول به کار گرفته شوند.

 خبر خوب دیگر در مورد بازاریابی ویدیو این است که قرار نیست شما یک فیلم ساز حرفه‌ای باشید. در واقع این محتوا است که اهمیت دارد. آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران اغلب به محصولاتی که چندان توضیح کافی ندارند علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. برای مشتریان و خریداران، کیفیت پایین و طراحی ضعیفه فیلم تقریباً مهم نیست.

4. گوگل هم ویدیو را دوست دارد

شاید به این حرف من بخندید و حتی برای شما هم حالت مسخره داشته باشد، اما جالب است بدانید که خود گوگل هم تبلیغات ویدیویی و ویدیو مارکتینگ را نسبت به روش‌های نوشتاری ترجیح می‌دهد. شاید پیدا کردن آمار دقیق از تغییر الگوریتم‌های گوگل از روز اول تا کنون خیلی سخت و پیچیده باشد و نیاز به بررسی‌های بیشتری داشته باشد. اما جالب است بدانید که حتی خود گوگل هم از این تغییر الگوریتم‌های متوالی خسته شده و به دنبال راهکار مناسبی برای جلوگیری از کپی شدن مطالب است.

خیلی سخت نیست، شما می‌توانید یک کلیدواژه را در گوگل جستجو کنید و ببینید که چند سایت ایرانی یا خارجی در مورد یک موضوع نوشتند. گروه Moovly در این مورد آمار جالبی دارد: آن‌ها اعلام کردند که وب سایت‌هایی که در مطالب خود فیلم و ویدیو دارند، 53 بار نسبت به سایر سایت‌ها بیشتر نشان داده شده‌اند. پس چرا ما هم شروع نکنیم؟!

5. فیلم‌ها و گوشی‌های هوشمند با هم عجین هستند

ویدیو و گوشی‌های هوشمند دست به دست یکدیگر حرکت می‌کنند. در حدود 90 درصد از مشتریان و مصرف‌کنندگان، ویدیو محصولات را بر روی تلفن همراه خود تماشا کردند. از سه ماهه سوم سال 2013، نمایش ویدیوهای موبایلی تاکنون بیش از 233 درصد افزایش یافته است. یوتیوب گزارش کرده است که بازدید فیلم‌هایش در گوشی‌های هوشمند هر ساله 100 درصد افزایش می‌یابد. مردم دوست دارند که همزمان حرکت کنند و فیلم ببینند.

 همچنین گوگل به ما اعلام کرده است که کاربران گوشی‌های هوشمند دو برابر بیشتر از تماشاگران تلویزیون‌ها هستند و جالب است که این آمار درمورد استفاده از کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ‌ها نیز صدق می‌کند. در این آمار تعداد بازدیدکنندگان فیلم‌های ویدیویی در گوشی‌های هوشمند، 4/1 برابر تلویزیون و حتی کامپیوترهای شخصی است. این موضوع نشان می‌دهد که برندهای تجاری باید به سراغ بازاریابی ویدیویی در داخل گوشی‌های هوشمند بروند تا به دیده شدن برند تجاری خود کمک کنند.

 

ویدیو مارکتینگ

 

6. ویدیو مارکتینگ همه چیز را توضیح می‌دهد

آیا تاکنون یک محصول یا یک خدمت را برای فروش گذاشته‌اید؟ یک ویدیو برای نشان دادن نحوه کار این محصول آماده کنید. مطمئن باشید 98 درصد از کاربرانی که این فیلم را دیده‌اند، معتقدند که کلیه اطلاعات کافی را دریافت کرده‌اند. شاید به همین دلیل است که 45 درصد از بازرگانان و تجار بزرگ دنیا از بازاریابی ویدیویی استفاده می‌کنند. حتی جالب است بدانید که 83 درصد از این کسب و کارها گفته‌اند که ویدیوهای توضیحی موثرتر از صفحه اصلی محصول بوده است.

 پس اگر می‌خواهید از تبلیغات  ویدیویی استفاده کنید، سعی کنید به سراغ موشن گرافیک‌ها و انیمیشن‌ها بروید و از مفاهیم متحرک استفاده کنید تا بتوانید ویژگیها و خصوصیات محصولات خود را معرفی کنید. موشن گرافیک‌ها ترکیبی کامل از سرگرمی، نوستالژی و سادگی هستند و می‌توانند به عنوان یک ابزار کارآمد به کار شما کمک کنند.

7. ویدیو حتی خریداران تنبل را هم جذب می‌کند

 ویدیو یک ابزار عالی برای یادگیری است، در عین حال یک شیوه بسیار ساده برای مصرف است. زندگی امروزه بیش از حد مشغولیت می‌آورد و باید بپذیریم که کاربران اینترنتی زمان کافی برای خواندن توصیفات طولانی محصول یا عمیق شدن در مورد مطالب مختلف را ندارند. مشتری مدرن می‌خواهد محصول را در عمل ببینند و ترجیح می‌دهد که این آموزش توسط یک فیلم به او نشان داده شود. پس با بازاریابی ویدیویی به راحتی می‌توانید تنبل‌ها را هم جذب کنید.

8. ویدیو مارکتینگ به انتشار محتوا کمک می‌کند

مایکل استلسنر، مدیر بخش بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در هشتمین سمینار سالیانه شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که 60 درصد از بازاریابان اجتماعی در سال 2015 از محتوای ویدیویی استفاده کردند و این آمار در سال 2016 به 73 درصد افزایش یافته است. همچنین شبکه‌های اجتماعی کاربران را به تولید محتوای ویدیویی تشویق می‌کنند. سالانه 3600 ویدیو در فیس بوک و اینستاگرام منتشر شده است. از طرف دیگر یوتیوب دومین شبکه اجتماعی محبوب در جهان است. پس اگرچه کاربران از محتوای ویدیویی به عنوان یک سرگرمی استفاده می‌کنند، اما باید این حقیقت را بپذیریم که ویدیوها می‌توانند محصولات مختلف را معرفی کنند و به افزایش فروش آنها کمک کنند. دقت کنید درگاه های اینستاگرام و تلگرام از درگاه های مهم تبلیغات در ایران هستند. شما می توانید با تبلیغات اینستاگرام تعداد فالوور های خود را افزایش دهید یا فالوور واقعی اینستاگرام خریداری کنید.

 

ویدیو مارکتینگ

 

برخی از آمارهایی که شما را به استفاده از بازاریابی ویدیویی مشتاق می‌کنند

با توجه به نکات و مواردی که درباره اهمیت بازاریابی ویدیویی گفته شد، شاید الان زمان خوبی باشد که به سراغ آمارهای منتشر شده در این باره برویم و ببینیم که نهادهای بین‌المللی در مورد این روش تبلیغاتی چه دستاوردهایی دارند. جالب است بدانید که تبلیغات ویدیویی توسط طیف وسیعی از بازاریابان به کار گرفته می‌شود. برخی از آمارهایی که ممکن است برای شما جذاب باشند به شکل زیر هستند:

  • ویدیو مارکترها یا همان بازاریابان حوزه ویدیو با کمک این شیوه، در هر سال 66 درصد آمار مخاطبان (Leads) خود را افزایش می‌دهند؛
  • بازاریابان ویدیویی 54% آگاهی و شناخت از یک برند را با این روش به دست می‌آورند؛
  •  بیش از 76 درصد از بازاریابان و کسب و کارهای کوچک از نتایج ویدیو مارکتینگ استفاده می‌کنند؛
  • حدود 83 درصد از کسانی که از ویدیو استفاده می‌کنند معتقدند که نرخ بازگشت سرمایه آنها مناسب است؛
  • 73 درصد از کسانی که قبلاً ویدیو محصولات را نگاه نمی‌کردند، با دیدن ویدیو محصول مورد نظر را خریده‌اند؛
  • 97 درصد از مشاغلی که از ویدیو برای معرفی کار خود استفاده می‌کنند اعلام کرده‌اند که این شیوه به معرفی کسب و کار آنها بهتر کمک می‌کند؛
  •  94 درصد از مشاغل اعلام کرده‌اند که ویدیو یک ابزار مؤثر در معرفی کسب و کار آنهاست؛
  • در میان افراد مورد نظر سنجی، 81 درصد افزایش در فروش خود را اعلام کرده‌اند و 53 درصد گفته‌اند که آمار تماس‌های پشتیبانی آنها کاهش یافته است.

 

این آمارها به خوبی نشان می‌دهند که استفاده از ویدیو مارکتینگ در یک کسب و کار تا چه اندازه اهمیت دارد و سرمایه‌گذاری در این حوزه چگونه می‌تواند به کسب مشتری بیشتر و افزایش نرخ بازگشت سرمایه کمک کند. اما باید از جنبه دیگری به مسئله اهمیت بازاریابی ویدیویی بپردازیم و نشان دهیم که چه کسانی از این ابزار استفاده می‌کنند. ببینید:

  • 41 درصد از بازاریابان از ویدیو به عنوان یک استراتژی استفاده می‌کنند؛
  • 60 درصد از بازاریابان فعال در حوزه B2B و B2C از ویدیو برای بازاریابی استفاده می‌کنند؛
  • 30 درصد از بازاریابان حوزه B2B اعلام کرده‌اند که ویدیو یک کلید اصلی در موفقیت بازاریابی محتوایی آنها محسوب می‌شود؛
  • 34 درصد از بازاریابان B2C از این روش به عنوان یک رمز موفقیت یاد کرده‌اند؛
  •  جالب است بدانید که در سال 2016 نزدیک به 60 درصد از بازاریابان از ویدیو استفاده کرده‌اند که این آمار در حال حاضر به 73 درصد رسیده است؛
  •  در سال 2016، در حدود 14 درصد از بازاریابان از ویدیوی زنده استفاده کرده‌اند؛

پس بازاریابان به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از بازاریابی ویدیویی برای آنها بسیار مهم است و به رونق کسب و کار آنها کمک می‌کند. حتی شرکت‌هایی که هنوز به استفاده از این روش روی نیاورده‌اند و آمار آنها در این لیست ذکر نشده است، در حال انجام مقدمات لازم برای استفاده از فیلم و مصنوعات ویدیویی هستند.

اما مشتری‌ها چه رفتاری دارند؟ آیا آنها نیز به فیلم علاقه دارند:

  • آیا می‌دانستید که 45 درصد از افراد جامعه حداقل یک ساعت یا بیشتر، فیلم در هر روز می‌بینند؛
  • آیا می‌دانستید 60 درصد از کاربران یوتیوب اعلام کرده‌اند که با دیدن فیلم نظر آنها تغییر می‌کند؛
  • آیا می‌دانستید که 50 درصد از کاربران اینترنتی و مشتریان حداقل یک ویدیو قبل از خرید محصول موردنظرشان دیده‌اند؛
  •  آیا می‌دانستید که 79 درصد از مشتریان اینترنتی دیدن فیلم را به خواندن محتوا در مورد یک محصول ترجیح می‌دهند (Wyzowl)؛
  • آیا می‌دانستید که 43 درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند که مجدداً فیلم‌ها را تکرار کنند (Hubspot)؛
  • آیا می‌دانستید 84 درصد از مصرف کنندگان بعد از دیدن یک فیلم به خرید محصول علاقه پیدا می‌کنند؛
  • آیا می‌دانستید که 91 درصد از مشتریان به تماشای فیلم‌های تشریح یک محصول می‌نشینند؛

 

ویدیو مارکتینگ

جالب است بدانید که مؤسسات مختلفی در مورد تمایل مصرف‌کنندگان و مشتریان به بازاریابی ویدیویی تحقیق کرده‌اند و نتایج آنها نشان می‌دهد که 50 درصد از کاربران معتقدند که بهترین زمان برای دیدن فیلم‌ها همان 1 دقیقه است. در یک تحقیق که توسط گروه Wistia انجام گرفته، نشان داده است که بیشترین توجه کاربران به فیلم‌ها همان 2 دقیقه اول فیلم بوده و فیلم‌های بیشتر از 2 دقیقه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اما بد نیست نگاهی به آمار بازاریابی ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نیز بپردازیم و ببینیم که عکس العمل کاربران موبایلی به این شیوه به چه شکل است:

  • گزارش گروه IAB نشان می‌دهد که 95% از سرمایه بازاریابان در بحث موبایل و همچنین تبلیغات ویدیویی هزینه می‌شود؛
  • با توجه به گزارش یوتیوب، بیش از نیمی از کاربران، فیلم‌های آن را در گوشی‌های همراه خود می‌بینند؛
  •  گروه comScore اعلام کرده است که به طور میانگین 40 دقیقه از هر روز، از هر کاربر، صرف دیدن فیلم‌های یوتیوب در گوشی‌های هوشمند می‌شود؛
  • جالب است بدانید که 90 درصد از مشتریان، فیلم‌های تبلیغاتی را در گوشی‌های خود می‌بینند؛
  •  توییتر اعلام کرده است که 90 درصد از فیلم‌های آنها تنها در گوشی‌های همراه مشاهده می‌شود؛
  • در سال 2016 تحقیقات نشان می‌دهد که  سالانه 8 میلیارد ویدیو در فیس بوک مشاهده شده است؛
  • آمارها نشان می‌دهد که در اسنپ چت بازدید ویدیو به 10 میلیارد می‌رسد؛
  • توییتر اعلام کرده است که بازتوییت فیلم‌های آنها 6 برابر تصاویر و عکس‌هاست؛
  • به عنوان آخرین آمار، 4/53 درصد از بازاریابان اعلام کردند که اینستاگرام به دلیل امکان اشتراک‌گذاری ویدیو و جذابیت آن نزد کاربران اهمیت بالایی دارد.

 

برخی از نکاتی که باید درباره بازاریابی ویدیویی بدانید

به دلیل سختی در فرایند تولید و همچنین هزینه بر بودن بازاریابی ویدیویی، تمایل تیم‌های بازاریابی به استفاده از این ابزار بسیار کمتر است، اما در طرف مقابل به مشتریان و مصرف‌کنندگان به استفاده از این ابزار تمایل بالایی دارند و حتی فیلم‌ها را به متن‌های نوشتاری ترجیح می‌دهند. چند نکته‌ای که در این مورد باید به خاطر داشته باشید عبارتند از:

- اکثر مشتریان دیدن ویدیو را به خواندن متن ترجیح می‌دهند

اولویت‌دهی مصرف کننده‌ها به دیدن فیلم‌های آموزشی و تبلیغاتی باعث شده است که استفاده از فیلم در بازاریابی محتوا روند افزایشی داشته باشد. بسیاری از خریداران بالقوه ترجیح می‌دهند که با فروشندگان صحبت نکنند و به جای آن ویدیو را به عنوان فایل آموزشی ببینند. محبوبیت ویدیو بدین معنی است که بیشتر محتوا باید در قالب فیلم ارائه شود. در واقع، مصرف کنندگان معتقدند که فیلم می‌تواند حقایق بسیاری به آنها نشان دهد و در عین حال تحت تأثیر تبلیغات دهان به دهان قرار نگیرند.

- کیفیت محتوا بسیار مهم است، اما کیفیت تولید فیلم اهمیت چندانی ندارد

در بازاریابی ویدیویی کیفیت تولید و جنبه‌های فنی باید رعایت شود، اما نیازی نیست که در کلاس جهانی انجام شود. البته باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که کیفیت تولید بهتر به اعتماد بیشتر مشتریان کمک می‌کند. اما گاهی می‌توان نبود کیفیت را با محتوای بهتر جایگزین کرد. بنابراین کسانی که به دنبال تبلیغات ویدیویی هستند، اگر امکان تولید فیلم با کیفیت را ندارند، باید تلاش کنند که محتوای ارائه شده در قالب فیلم، بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشد.

- نحوه ارائه محتوا در فیلم اهمیت ویژه‌ای دارد

مردم در جستجوهای اینترنتی خود به منابع ویدیویی مختلفی دسترسی دارند و سعی می‌کنند که بهترین محتوا را انتخاب کنند. بنابراین اگر یک فیلم از لحاظ کیفیت ظاهری در سطح بالایی نباشد، گوینده متن می‌تواند این ضعف را جبران کند. در حقیقت اگرچه افراد با چشم جذب می‌شوند، اما از طریق شنوایی تصمیم می‌گیرند و مطالبی که در جریان فیلم به آنها گفته می‌شود، در تصمیم گیری نهایی آن‌ها مؤثر است.

- فیلم‌ها باید برای سیستم عامل‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف بهینه سازی شود

به عنوان مثال، گاهی اوقات ما در جریان بازاریابی ویدیویی خود به فیلم‌های بدون صدا نیاز داریم. در برخی موارد دیگر لازم است که از زیر نویس یا متن بر روی صفحه نمایش استفاده کنیم. زمانی که قصد داریم بیننده تمرکز کاملی بر روی ویدیو داشته باشند، لازم است که هم صدا و هم تصویر از کیفیت خوبی برخوردار باشند. پس ما باید در آنالیزهای خود مشخص کنیم که مشتریان از طریق چه ابزارهایی فیلم‌های ما را می‌بینند و فیلم مورد نظر را با توجه به این آنالیزها بهینه سازی کنیم.

- پخش فیلم‌های زنده باید بخش مهمی از محتوای ویدیویی یک کسب و کار باشد

 یکی از مواردی که کاربران از جهت روانشناختی به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، اجرای پخش‌های زنده در بازاریابی محتوایی است. در حقیقت، ممکن است شما برای جذب مشتری صد یا هزاران فیلم تولید کنید. اما مشتری از شما انتظار دارد که برخی مواقع آنها را به دیدن فیلم‌های زنده یا حتی کلاس‌های آموزشی اینترنتی (وبینار) دعوت کنید. این بهترین فرصت است که از این طریق توانایی خود را به آنها نشان دهید.

- رابطه ویدیو و یوتیوب را فراموش نکنید

فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی تلاش کردند که از سلطه یوتیوب بر فیلم‌ها و محتوای ویدیویی خارج شوند. اما یوتیوب جای خوبی برای سازندگان محتوا و فیلم‌های تبلیغاتی است. در واقع یوتیوب به آنها کمک می‌کند که به یک راه حل خوب برای کسب درآمد برسند. اگرچه فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی برای دیده شدن فیلم‌های تبلیغاتی مهم هستند، ما باید بپذیریم که نقش یوتیوب در بازاریابی ویدیوی انکارناپذیر است.

 اگر به دنبال نرخ بازگشت سرمایه بالا هستید، باید به سراغ بازاریابی تصویری بروید

در بندهای قبلی نشان دادیم که استفاده از ویدیو در تبلیغات تا چه اندازه بر افزایش نرخ تبدیل و همچنین بر افزایش نرخ بازگشت سرمایه تأثیر گذار است. فیلم‌ها بالاترین تأثیر را در بالا بردن روند فروش را دارند. در واقع فیلم‌ها با مردم صادق هستند و ارتباط آنها با مردم قوی‌تر است

 

5 راز بزرگ برای موفقیت در ویدیو مارکتینگ

به نظرم اگر بخواهیم فقط آمار بدهیم و اعلام کنیم که بازاریابی ویدیو این مهم است و می‌تواند فلان کند و شرکت را به سمت قله‌های موفقیت برساند، مطمئناً بدون ارائه راهکار هیچ سودی نخواهد داشت و احتمالاً خسته کننده نیز می‌شود. با توجه به سابقه فعالیت مدیروب در حوزه مارکتینگ، 5 نکته حیاتی و در واقع پنج راز بزرگ برای موفقیت در ویدیو مارکتینگ را پیدا کرده‌ایم که توجه به آنها بدون شک موفقیت شما را تضمین می‌کند:

1. فیلم خود را بر اساس یک داستان بسازید، نه برای فروش!

به چند تا از فروشگاه‌های اینترنتی ایران سر بزنید، می‌بینید که فضای فروشگاهی و تجاری آنها تا چه اندازه آزاردهنده و سخت است. در حقیقت کاربران اینترنتی از بس با پیام‌های تبلیغاتی، ایمیل‌های اسپم، اس ام اس های تبلیغاتی و بنرهای تبلیغاتی مواجه شدند که ظرفیت تحمل یک ویدیوی تبلیغاتی را دیگر ندارند. پس اگر می‌خواهید برای معرفی کسب و کار خود یک ویدیو بسازید، در وهله اول اجازه ندهید که برند تجاری شما مرد وسط میدان باشد! سعی کنید برند خود را با ظرافت خاصی در گوشه‌های مختلف ویدیو قرار دهید و حتی به صورت غیرمستقیم به آن اشاره کنید. به سراغ نیاز مصرف‌کنندگان و خواسته‌های پنهان آنها بروید، فیلم‌های احساسی بسازید، روش‌های مختلف برای جذب مشتری به کار ببرید و در نهایت آدرس اینترنتی کسب و کار خود را در انتهای ویدیو قرار دهید.

2. قانون 10 ثانیه را فراموش نکنید!

یک پنجم بینندگان فیلم‌های ویدیویی در 10 ثانیه اول تصمیم می‌گیرند که ببینند یا نبینند. این یعنی 10 ثانیه اول فیلم برای جذب مشتری بسیار مهم است. سعی کنید کنجکاوی مخاطب خود را برانگیزید و این سؤال را برای آنها به وجود بیاورید که «چرا باید این فیلم را ببینم». اگر در این گام موفق باشید، شما یک بازاریاب ویدیویی موفق خواهید شد.

3. لطفاً خسته‌کننده نباشید!

 بدترین کاری که در جریان تولید ویدیو تبلیغاتی می‌توانید انجام دهید، تولید فیلم‌های خسته کننده و پیچیده است. پس چه کار کنیم؟ مخاطبان ما چه چیزی می‌خواهند؟ در واقع مخاطبان اینترنتی دوست دارند بخندند، آن‌ها می‌خواهند احساس سبک بودن و غیر واقعی داشته باشند، آن‌ها می‌خواهند از دنیای واقعی فاصله بگیرند و چیزهایی را تجربه کنند که در دنیای واقعی برای آنها امکان پذیر نیست. پس بیش از حد خود را جدی نگیرید و سعی کنید از مایه طنز در بازاریابی ویدیویی خود استفاده کنید.

4. تگ کنید، برچسب بزنید، برای جستجو بهینه سازی کنید!

برگشتیم به بحث سئو! تاکتیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به کمک آنها اطمینان حاصل کنید که ویدیوهای شما در موتورهای جستجو آسان‌تر دیده می‌شوند. برگردید و مطالعه خود را در مورد سئو و بهینه سازی مطالب و محتوا کامل کنید. ببینید که انتخاب دامنه برای فیلم باید به چه صورت باشد و اگر می‌خواهید از پنل سایت‌های معروف مانند یوتیوب یا آپارات استفاده کنید، روش کار شما به چه صورت باید باشد. از تگ کردن زیاد فیلم خود نترسید و راهکارهای مختلفی به کار ببرید تا به گوگل نشان دهید که این فیلم در چه زمینه‌ای است. راستی از قرار دادن سایت مپ غافل نشوید، زیرا ربات‌های گوگل با استفاده از این ابزارها می‌توانند مطالب را پیدا کنند.

5. آموزش ببینید و خود را قوی‌تر کنید!

آیا می‌دانستید که 65 درصد از مخاطبان شما یادگیرندگان بصری هستند؟ یکی از قویترین روش‌هایی که می‌توانید برای بازاریابی ویدیویی استفاده کنید، این است که مخاطبان خود را آموزش دهید. نکته بزرگ در این مورد این است که آموزش با روش‌های مختلفی قابل اجرا است و شما نیز می‌توانید سبک خود را داشته باشید. به عنوان مثال، شما می‌توانید به مشتریان خود در مورد نحوه استفاده از محصول و خدمات کسب و کار خود آموزش دهید و به آنها راهنمایی‌های مفیدی کنید. هر چه در حوزه خود قوی‌تر باشید، در ویدیو مارکتینگ هم موفق‌تر هستید.

 

ویدیو مارکتینگ

 

چرا استفاده از ویدیوی زنده در بازاریابی ویدیویی مهم است؟

 پاسخ دادن به این سؤال می‌تواند اهمیت ویدیوی زنده را به خوبی به ما نشان دهد و دلایل کافی برای تیم‌های تبلیغاتی ایجاد کند تا آنها نیز به سمت استفاده از ویدیو زنده در جریان ویدیو مارکتینگ بروند. برای این مورد، ما 4 مزیت بزرگ استفاده از ویدیوی زنده را معرفی می‌کنیم:

- باعث افزایش رتبه در نتایج جستجو می‌شود

فیس بوک به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی، بین فیلم‌های زنده و فیلم‌های معمولی تمایز قائل می‌شود و الگوریتم آن طوری طراحی شده‌است که فیلم‌های زنده را بیشتر در معرض دید کاربران قرار می‌دهند. خوشبختانه ویدیوی زنده دارای یک وضعیت ممتاز است و زمانی که در حال پخش هستند، بیشتر توسط کاربران مورد استقبال قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام و حتی یوتیوب برای فیلم‌های زنده اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شوند و آنها را به نوعی به غیر معمول و جذاب معرفی می‌کند.

یک نمونه موفق از فیلم زنده در فیس‌بوک مربوط به Coleen Saidman Yee به عنوان مربی یوگا است که فیلم زنده کلاس‌های یوگای خود را به اشتراک می‌گذارد. این روش نه تنها برای ترغیب کردن افراد مختلف از سراسر جهان به کلاس‌های او دارد، شرایطی فراهم می‌کند که فیلم‌های ضبط شده خود را نیز بیشتر در معرض دید قرار دهد و همین موضوع بازاریابی ویدیویی او را به یکی از قوی‌ترین شبکه‌ها در فیس بوک تبدیل کرده است.

 - ویدیوی زنده نرخ تعامل را افزایش می‌دهد

طبق گفته فیسبوک، تعداد بازدید از فیلم‌های زنده و تعداد نظرهای داده شده برای این فیلم‌ها تقریباً 10 برابر بیشتر از ویدیوهای معمولی است. نرخ تعامل در شبکه‌های اجتماعی به صورت مجموع بازدیدها و کامنت‌ها تقسیم بر تعداد فالوورها تعریف می‌شود. بنابراین وقتی که در یک برنامه بازاریابی از ویدیو زنده استفاده می‌شود و تعداد نظرهای آن‌ها بیش از روش بازاریابی متنی است، یعنی نرخ تعامل به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد و همین موضوع به تقویت برنامه‌های تبلیغاتی کمک می‌کند. برای نمونه می‌توانید یکی از فیلم‌های منتشر شده در اینستاگرام را با یکی از تصاویر مقایسه کنید و تعداد بازدیدها و کامنت های آن‌ها را ببینید.

- ویدیوهای زنده سطح اطلاع‌رسانی بالایی دارند

فرض بگیرید که شما در جریان بازاریابی ویدیوی خود به اطلاع رسانی در مورد یک حادثه یا یک رویداد می‌پردازید و تلاش می‌کنید که این ویدیو را از طریق شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف در اختیار کاربران قرار دهید. با توجه به اینکه ویدیو زنده نیازی به ضبط کردن ندارد و فرآیند آماده‌سازی آن زمان زیادی تلف نمی‌کند، با کمترین حاشیه به کاربر تحویل داده می‌شود. بنابراین، سطح اطلاع‌رسانی ویدیوهای زنده بسیار بالاتر از نوشته‌های متنی و سایر روش‌هاست.

 

ویدیو مارکتینگ

 

- ویدیوی زنده یک تجربه کاربری ایده‌آل خلق می‌کند

پخش زنده و تبلیغات زنده رضایت کاربران را به شدت افزایش می‌دهد، زیرا تمامی موارد در حال حاضر اتفاق می افتد و هیچ گونه ویرایش یا تغییری بر روی آن انجام نمی‌گیرد. این وضعیت اجازه می‌دهد تا فالوورها به طور مستقیم با یک فیلم زنده در ارتباط باشند و اطلاع دارند که هیچ‌گونه پیش‌نیازی در مورد آن انجام نگرفته است. در بازاریابی ویدیویی با استفاده از پخش زنده، کاربر می‌تواند بلافاصله سؤال بپرسد، نظر دهد، در بحث با سایر افراد شرکت کند و حتی مسیر بحث دیگران را تغییر دهد. تمامی این موارد در ایجاد یک تجربه کاربری ایده‌آل نقش دارد.

همانطور که می‌بینید، ویدیو مارکتینگ زنده می‌تواند به شما در برقراری ارتباط بهتر با مشتریان به صورت آنلاین کمک کند. اینجاست که شما می‌توانید یک محتوای بدون ویرایش و بدون پایان را در اختیار آنها قرار دهید و به طور مستقیم با کاربران در ارتباط باشید. مطمئن باشید که آینده بازاریابی مربوط به آینده فیلم‌های زنده است.

 

چگونه از ویدیوی زنده استفاده کنیم؟

در مرحله قبل متوجه شدیم که ویدیوی زنده به طور مستقیم بر فرایند انجام بازاریابی ویدیوئی تأثیر دارد و باعث می‌شود که ارتباط با مشتریان قوی‌تر صورت گیرد. اما سوالی که اینجا به وجود می‌آید این است که در چه قالبی از ویدیوهای زنده استفاده کنیم؟ آیا صرفاً ساخت یک فیلم یا پخش زنده از یک محصول باعث می‌شود که بازاریابی ما تکمیل شود؟

برای استفاده بهتر از ویدیوی زنده، می‌توانید 5 راهکار زیر را امتحان کنید:

1. وبینار (webinar) بسازید

وبینار به یک سمینار، کارگاه آموزشی، کلاس یا موارد مشابه به آن گفته می‌شود که در فضای اینترنت و به صورت مجازی برگزار می‌شود. وبینار یکی از بهترین ابزارهای استفاده از ویدیوی زنده در بازاریابی ویدیویی است. وقتی که شما قصد برگزاری یک وبینار را دارید، از مدت‌ها قبل به مخاطبان خود اطلاع می‌دهید که در ساعت مشخصی، اقدام به برگزاری یک کارگاه یا یک سمینار مجازی می‌کنید. در این حالت، مخاطبان و مشتریان تمامی برنامه‌ریزی خود را به شکلی انجام می‌دهند که با زمان‌بندی شما هماهنگ بوده و از این طریق می‌توانید آمار بازدید بالاتری به ثبت برسانید.

 

ویدیو مارکتینگ

2. از رویدادهای مختلف، برودکست (Broadcast) بسازید

برودکست به حالتی گفته می‌شود که یک فایل یا یک پیام به صورت هماهنگ به چندین نفر ارسال می‌شود. نمونه ملموس برودکست را می‌توانید در لایو گذاشتن اینستاگرام را در نظر بگیرید. امروزه می‌بینید که بسیاری از کاربران از طریق استوری و پست به فالوورهای خود خبر می‌دهند که در چه ساعتی اقدام به گذاشتن لایو می‌کنند. حتی برخی از خبرگزاری‌ها اقدام به پخش وقایع و رویدادها از این طریق می‌کنند. شما نیز در بازاریابی ویدئویی می‌توانید از برودکست به عنوان یک ابزار برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان خود استفاده کنید.

3. یک محصول یا خدمت عرضه کنید یا یک محصول جدید را امتحان کنید

هیچ چیزی به اندازه یک محصول یا یک خدمت جدید نمی‌تواند برای مشتریان و کاربران اینترنتی جذاب باشد. پس این بهترین فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از ویدیو زنده برای معرفی یک محصول یا یک خدمت جدید استفاده کنید. به راحتی می‌توانید با کاربران خود قرار بگذارید و یک ویدیوی کوتاه برای یک محصول یا یک خدمت بسازید. البته گاهی استفاده از یک محصول و آموزش استفاده از آن نیز یک موضوع جذاب است و می‌توانید از آن به عنوان یک ابزار برای ویدیو مارکتینگ خود بهره ببرید.

4. به سؤال کاربران و مشتریان خود پاسخ دهید

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید از ویدیوی زنده استفاده کنید و بتوانید بهترین ارتباط با کاربران و مشتریان خود پیدا کنید، پاسخ دادن به سؤالات و پرسش‌های آن‌هاست. به عنوان مثال، شما در طول فعالیت خود، نظرها و سؤالات متعددی از کاربران دریافت می‌کنید و به آنها اطلاع می‌دهید که در چه روزی از طریق ویدیوی زنده به آنها پاسخ خواهید داد. حتی در این شیوه می‌توانید از یک مهمان نیز کمک بگیرید تا بتوانید پاسخ بهتری به سؤالات آنها بدهید. به همین سادگی کاربران در استراتژی بازاریابی ویدیویی شما قرار می‌گیرند و شما می‌توانید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

5. یک مهمان مشهور دعوت کنید

این مورد را بیشتر می‌توانید در برنامه‌های تلویزیونی ببینید که بعد از از دست دادن مخاطبان خود، به سراغ برگزاری یک مصاحبه با افراد مشهور مانند فوتبالیست‌ها یا بازیگران می‌روند. در این حالت، آن‌ها سعی می‌کنند که از نتیجه مصاحبه به عنوان ابزارهای جذب مشتری یا بیننده استفاده کنند. بنابراین اگر شما نیز در بازاریابی ویدیویی قصد مصاحبه یا دعوت از یک شخص مشهور را دارید، باید سعی کنید از قبل به مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت خود خبر دهید تا آنها برای این موضوع آماده باشند. در ضمن می‌توانید در طول مصاحبه خود سؤال‌های چالشی بپرسید و بعد از آن خبرهایی منتشر کنید که برای بازدیدکنندگان و کسانی که فیلم زنده را ندیده‌اند، جذاب باشد.

 

ویدیو مارکتینگ

 

چند نمونه موفق از بازاریابی ویدیویی

در انتهای این مطلب شاید بد نباشد که به معرفی چند مورد از بازاریابی ویدیویی موفق در سطح جهان اشاره کنیم که برخی از آنها توانستند با این شیوه تعداد مشتریان و آمار فروش خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند. شاید این دیدگاه برای بسیاری از شما به وجود آمده باشد که شرکت‌های بزرگ نیازی به تبلیغات ندارند و برند آنها به اندازه کافی شناخته شده است. اما جالب است بدانید که، در بین کمپین‌های موفق ویدیو مارکتینگ، اسم شرکت‌های را می‌بینید که شاید به هیچ وجه انتظار حضور آنها را نداشته باشید. سه مورد از این شرکت‌ها عبارتند از:

ویدیو تبلیغاتی «آخرین مشتری» از گروه کوکاکولا

شرکت های تولیدکننده نوشیدنی و نوشابه همیشه به دنبال راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی مختلف هستند و هر دو شرکت کوکاکولا و پپسی سعی می‌کنند که سالانه ویدیوهای تبلیغاتی پربازدیدی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. جالب است بدانید که ویدیو آخرین مشتری از گروه کوکاکولا در کمپین تبلیغاتی کریسمس در کشور فیلیپین بیش از 15 هزار بازدید داشته است. در این ویدیو تبلیغاتی تلاش شده است که تعهد شرکت کوکاکولا نسبت به مشتریان نشان داده شود و این احساس را ایجاد کند که شرکت آنها قابل اعتماد و سخاوتمند است.

ویدیو «برای عظمت افراد کوچک» از گروه علی بابا (Alibaba)

همه ما اسم برند علی بابا را به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیکی چند ملیتی در چین شنیده‌ایم که میزان فروش جهانی آن حداقل به اندازه آمازون است و یک رقیب بزرگ برای آن محسوب می‌شود. اما این شرکت برای کسانی که با نام تجاری آنها آشنا نیستند، از یک حربه جالب استفاده کرده و خود را به عنوان اسپانسر تیم کنیا در طول بازی‌های المپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی معرفی کرد. آن‌ها به این منظور یک ویدیوی تبلیغاتی تولید کردند که در انتهای آن پیامی به شکل خلاقانه منتشر می‌کنند که «عظمت از مکانهای کوچک و از افراد کوچک می‌آید». در واقع آنها با این تبلیغات نشان می‌دهند که ورزشکاران جوان با رویاهای بزرگ می‌توانند به اهداف خود برسند و برندهای مطرح نیز با یک بنیانگذار بلند پرواز به وجود می‌آیند. این ویدیو در سال 2018 به عنوان یکی از پربازدیدترین ویدیوهای تبلیغاتی در سطح دنیا شناخته شد و هنوز هم بسیاری از کشورها از آن برای برنامه‌های بلند مدت خود استفاده می‌کنند.

ویدیو «25915 روز» از گروه ریباک (Reebok)

میانگین عمر هر انسان در حدود 25915 روز است و شرکت ریباک تلاش می‌کند که انسان این مدت را با احترام و بدون فشار به بدن خود با محدودیت‌های فیزیکی زندگی کند. این ویدیو تبلیغاتی در قالب کمپین HonorYourDays# منتشر شده است و به صورت بدون صدا و صامت ساخته شده است. اما پیام قدرتمند این ویدیو این است که «بخاطر جسمی که به شما داده شده است افتخار کنید». در این ویدیو یک زن میانسال فرایند طول عمر خود را به صورت معکوس تا دوران نوزادی انجام می‌دهد و در مراحل مختلف آن شاهد استفاده از تجهیزات شرکت ریباک با نام تجاری آنها هستیم. جالب است بدانید که در انتهای فیلم یک دکمه CTA قابل کلیک قرار داده شده است که  بر روی آن جمله «روزهای خود را محاسبه کنید» نوشته شده است. کاربران با کلیک بر روی این لینک، به وب سایت شرکت ریباک هدایت می‌شوند.

 

منبع : مدیر وب

  • رضا سلطانی

همه ما در مورد اهمیت و محبوبیت و هدفمند بودن و… و… اینستاگرام می‌دانیم! برویم سر اصل مطلب. در اینستاگرام چگونه باید تبلیغ کرد؟ چه ابزارهایی برای این کار، مفید است؟

در این مقاله به بررسی دو پیشنهاد جالب و یک ابزار مفید در راستای بهبود تبلیغات شما در اینستاگرام می‌پردازیم (این نوشته یک ریپورتاژ آگهی‌ست، اما راهکارهای ارائه شده در آن مورد تایید تیم دیجی ممبر می‌باشد). 

 

 از اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید

یکی از بهترین امکاناتی که اینستاگرام در اختیار کاربرانش قرار داده است، ساخت اکانت تجاری است که به فالوورهای شما این امکان را می‌دهد که تنها با انتخاب یک دکمه با شما تماس برقرار کنند یا یک پیام متنی یا ایمیل بفرستند.

علاوه بر این، به شما امکان دسترسی به داده‌های مربوط به تجزیه و تحلیل کسب و کارتان در اینستاگرام را خواهد داد. اگر شما بخواهید از اینستاگرام برای رونق کسب و کارتان استفاده کنید می‌توانید با ساخت یک حساب تجاری در اینستاگرام (راحت تر) متوجه شوید که کاربران شما چقدر جذب محتوا و برند تجاری شما شدند.

برید پیج های مربوط و پرطرفدار مربوز به کار خود را فالوور کنید

تبلیغات در پیج‌های بزرگ و تاثیرگذار یکی از بهترین راهکارها برای دیده شدن کسب و کار و برند شما در اینستاگرام است. شما با رعایت کردن برخی از ساده‌ترین اصول تبلیغات اینستاگرام خواهید توانست بازدهی تبلیغات خود را به مقدار مطلوبی افزایش دهید. روش‌های تبلیغ در اینستاگرام به شرح زیر است:

تبلیغات بازدیدی اینستاگرام

همان طور که می دانید با هر بار نمایش یک کلیپ در اینستاگرام، به تعداد بازدیدهای آن کلیپ اضافه می‌شود. با توجه به این قابلیت اینستاگرام، کافیست تبلیغ ویدئویی خود را با مدت زمان یک دقیقه طراحی کنید و آن را در پیج‌های پر مخاطب به نمایش بگذارید. در این روش هزینه تبلیغات (که یکی از پرطرفدارترین روش‌های تبلیغات موبایل می‌باشد) بر اساس تعداد بازدیدها محاسبه خواهد شد و حداقل تعرفه آن (در سایت موبودید) 12000 تومان به ازای هر 1000 بار بازدید است.

تبلیغات ساعتی یا ثابت اینستاگرام چگونه است؟

تبلیغات ثابت، از شیوه های مرسوم تبلیغاتی در سراسر دنیا محسوب می‌شود. در اینستاگرام نیز این سبک تبلیغاتی قابل پیاده‌سازی است. در این روش پست تبلیغاتی شما که می‌تواند عکس و یا ویدئو باشد، در سایر پیج‌ها نمایش داده می‌شود. هزینه تبلیغات نیز با توجه به مدت زمان نمایش تبلیغ محاسبه خواهد شد که بسته به موضوع پیج و تعداد مخاطبین آن متفاوت است.

 

اینستاگرام از نگاه آماری:

  • بر طبق آمار statista.com اینستاگرام به تنهایی بیش از 120 میلیون کاربر فعال در ایالات متحده دارد، تعدادی که انتظار می‌رود بیشتر هم شود.
  • بیش از 40 میلیارد عکس تاکنون در اینستاگرام پست شده است.
  • در حدود 59% از کاربران اینترنت در محدوده سنی 29-18 سال و در حدود 33% از کاربران اینترنت در محدوده سنی 49-30 سال، از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • 68% از کاربران اینستاگرام زن و 32% آنها مرد هستند. این موضوع برای کسب و کارهایی که اکثریت مشتری هدف آنها زنان هستند اهمیت بسیاری دارد.
  • اینستاگرام دارای جایگاهی عالی برای کشف محتوای جدید است. مقالات، ویدئوها، عکس دوستان، زندگی روزانه افراد مشهور (سلبریتی‌ها)، پست‌های مربوط به برند و غیره.
  • تبلیغات اینستاگرام به ما اجازه می‌دهد تا کمپین‌هایی متناسب با هر مرحله از قیف تبدیل را انجام دهیم.

با این اعداد، واضح است که تبلیغات اینستاگرام قدرتی است که باید جهت رسیدن به بازار هدف و بهبود اهداف کسب و کار، فروش و آگاهی از برند، مورد توجه قرار گیرد.

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

تبلیغات اینستاگرام یکی از روش های تبلیغات بصری است. روش‌های متعددی برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام وجود دارد که ما در پاراگراف‌های بعدی در مورد برخی از آنها عمیق‌تر بحث می‌کنیم.

برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام به یک اکانت تبلیغاتی فیسبوک نیاز است (اگر قبلا از تبلیغات فیسبوک برای اهداف بازاریابی خود استفاده کرده‌اید، می‌توانید از همین نام کاربری استفاده کنید.) تبلیغات اینستاگرام از طریق Ads Manager اینستاگرام یا Power Editor فیسبوک مدیریت می‌شود.

چه نوع تبلیغات اینستاگرامی وجود دارند و در کجا نشان داده می‌شوند؟

گرچه تبلیغات اینستاگرام در شبکه اجتماعی انتشار می‌یابند، اما روش‌های مختلفی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد. بنابراین قبل از شروع یک کمپین، ضروری است که در مورد مفاهیم پایه‌ای تبلیغات اینستاگرام مطالبی را فرا گیرید. تبلیغات اینستاگرام در میان دیگر پست‌ها و استوری‌ها برای کاربرانی که انتخاب کرده‌اید تا بخشی از مخاطبان مورد نظر شما باشند، ظاهر می‌‌شود. این پست‌ها به وضوح با عبارت “‌Sponsored” برچسب‌گذاری و مشخص می‌شوند. نمایش یا عدم نمایش یک تبلیغ، بر اساس قیمت و ارتباطات کاربر مشخص می‌شود.

 

نکات مهم تبلیغات در حرفه ای اینستاگرام

نکته‌ای که در تبلیغات در اینستاگرام باید به آن توجه کنید این است که متاسفانه بسیاری از افراد سودجو با استفاده از نرم افزارها و سایر روش های غیر واقعی، تعداد فالوورها، لایک‌ها و بازدیدهای ویدئوهایشان را افزایش می‌دهند و با پذیرفتن تبلیغ و دریافت هزینه‌های گزاف و یا حتی کم‌تر از عرف بازار، مردم را فریب می‌دهند.

لذا حتما برای تبلیغ به این نکته توجه کنید که پیج منتخب شما، شناخته شده و معتبر باشد. برای ارزیابی کیفیت پیج‌ها می‌توانید از کارشناسان این حوزه راهنمایی بگیرید. سرویس تبلیغات آنلاین موبودید یکی از حرفه‌ای ترین مجریان تبلیغات در اینستاگرام و تبلیغات تلگرام است که می‌تواند در این حوزه شما را یاری کند.

همچنین شما به کمک سایت دیجی ممب می توانید خرید ممبر تلگرام داشته باشید و قیمت های و تعرفه های ممبر اد اجباری و ممبر واقعی سایت دیجی ممبر بسیار مناسب است.

منبع : مدیر تی وی

  • رضا سلطانی

در اکتبر سال 2010 اولین نسخه اینستاگرام منتشر شد و به سرعت میان کاربران محبوب شد. در ایران با توجه به فیلتر بودن تلگرام، فیسبوک و... محبوبیت و اهمیت اینستاگرام در میان کاربران بیشتر است. در سال‌های اخیر وجود پدیده‌ای به نام سلبریتی اینستاگرامی، اینستاگرام را به محلی برای کسب درآمد تبدیل کرده است.

دریافت فالوور ایرانی و واقعی به صورت رایگان برای پیج‌های اینستاگرامی

دریافت فالوور ایرانی و واقعی به صورت رایگان برای پیج‌های اینستاگرامی

خرید فالوور ایرانی واقعی همراه با تحویل فوری

در اکتبر سال 2010 اولین نسخه اینستاگرام منتشر شد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی میام کاربران تبدیل شد. در ایران با توجه به فیلتر بودن تلگرام، فیسبوک، توییتر و... میزان محبوبیت و اهمیت اینستاگرام بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی است. 

در سال‌های اخیر وجود پدیده‌ای به نام سلبریتی اینستاگرامی، اینستاگرام را به محلی جذاب برای کسب درآمد از فالوور اینستاگرام تبدیل کرده است. در نتیجه این رویکرد بود که میزان فالوور (مخاطب هدف) برای پیج‌ها اهمیت پیدا کرد. به گونه‌ای که هر چه تعداد فالوور یک پیج بیشتر باشد، میزان درآمد و رونق کسب‌وکار او نیز بیشتر خواهد بود. البته باید در نظر داشت که در جذب فالوور، فعالیت (پست، استوری، لایو) صاحب پیج، اهمیت بسزایی دارد.

فالوور فیک

صفحاتی (پیج) که برای کسب‌وکار به وجود آمدند، خیلی زود به این نتیجه رسیدند که افزایش فالوور به صورت طبیعی امری وقت‌گیر است. بنابراین حضور ربات‌های جذب فالوور در این مابین پر رنگ شد. هدف از بوجود آمدن این ربات‌ها ساخت فالوور فیک بود. اما به دلیل واقعی و فعال نبودن این فالوورها، اعتبار صفحاتی که از این ربات‌ها استفاده می‌کردند، نزد اینستاگرام کاهش یافت.

از طرف دیگر زمانی که فردی از این صفحات بازدید می‌کرد، متوجه عدم توازن بین تعداد فالوورها و میزان بازدید از پست‌های آن صفحه می‌شد و اعتماد خود را به آن پیج از دست می‌داد. همچنین اینستاگرام با بررسی پست‌ها و میزان مشارکت دنبال کننده‌ها، در صورتی که مشارکت فالوورهای یک صفحه نسبت به میزان فالوورهای همان صفحه همخوانی نداشته باشد آن پست را در معرض دید بسیاری از دنبال کنندگان قرار نمی‌دهد! این عدم اعتماد آسیب جدی به کسب‌وکارها در فضای رقابتی امروز می‌زند.

فالوور ارگانیک یا واقعی

بر خلاف فالوور فیک، فالوور ارگانیک شامل افراد واقعی است که به انتخاب خود صفحه‌ی یک کسب‌وکار را دنبال ‌می‌کنند. حتی اگر این فالوئرها در بدبینانه‌ترین حالت پستی را لایک نکنند و یا برای آن کامنت نگذارند، باز هم پست‌ها برای ایشان نمایش داده می‌شود و با هر بار بازدید توسط ایشان، یک impression و Reach  به آن پست تعلق می‌گیرد که تاثیر خیلی زیادی بر قرار گرفتن آن پست در قسمت اکسپلور اینستاگرام دارد!

این مزیت فالوور ارگانیک نسبت به فالوور فیک، نه تنها ارزش یک صفحه را نزد اینستاگرام بالا می‌برد، بلکه تأثیر مثبتی بر روند افزایش فالوورهایش نیز دارد. 

چرا اینستاگرام یکی از بهترین پلت فرم‌ها برای فروش است؟

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی مجموعه‌ای از صفحاتی را شامل می‌شود که در زمینه‌های سرگرمی، غذا، مسافرت، جشن، یادگاری، زیبایی و خوش تیپی، شیرینی، مهمانی، کافه و کلی چیزهای خوب دیگر فعالیت می‌کنند.

در واقع بین همه‌ی این دسته‌ها اشتراک‌های محسوسی وجود دارد. همه آنها جزء مواردی هستند که مردم با کمال میل برای آن هزینه و وقت صرف می‌کنند. به همین دلیل ساده و مهم، اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب درآمد است.

خرید فالوور ایرانی چه ارزشی دارد؟   

معمولا اولین نکته‌ای که در بازدید از یک صفحه مورد توجه بازدیدکننده قرار می‌گیرد، تعداد فالوورهای آن صفحه است. حال اگر بازدیدکننده بخواهد نگاهی به فالوورهای آن پیج بیاندازد، اگر متوجه این موضوع بشود که دنبال کننده‌های آن صفحه افرادی نامعلوم و با اسامی عجیب و غریب (که اکثرا هم متعلق به کشورهای دیگر اند) هستند، به راحتی نمی‌توانند به آن صفحه و کسب‌وکار اعتماد کنند.

اما اگر فالوورهای یک پیج داخلی معتبر و مرتبط باشند، نه تنها بازدیدکننده دچار تردید و ابهام نمی‌شود، بلکه در صورت تمایل می‌تواند آن صفحه را به افراد بیشتری از دوستان و آشنایان خویش معرفی کند.  

خرید فالوور ایرانی

سایت‌های بیشماری وجود دارند که در زمینه فروش فالوور فعالیت می‌کنند. دیجی ممبر در راستای احترام به اعتماد مشتریان خود در ارائه فالوور ایرانی ( خرید فالوور ایرانی ) فاکتورهایی از قبیل فعال بودن، هدفمندی، علاقه‌مندی به موضوعات منتشر شده توسط صفحه و ... را در نظر می‌گیرد.  

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به سایت دیجی فالوور به نشانی www.digi-members.com مراجعه کنند.

منبع : دریافت فالوور ایرانی و واقعی به صورت رایگان برای پیج‌های اینستاگرامی

  • رضا سلطانی

این روزها اگر سری به سایت‌های برگزاری همایش‌ها و رویدادها بزنید از هر ده آگهی حداقل سه یا چهارتای آن‌ها راجع به آموزش دیجیتال مارکتینگ است.

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه؟ و چگونه یک دیجیتال مارکتر شویم؟

بعضی از این دوره‌ها (که قیمت‌های بالایی هم دارند!) وعده می‌دهند با یادگیری این تخصص و تبدیل شدن یه یک دیجیتال مارکتر می‌توانید در شرکت‌های بزرگ استخدام شوید و بعضی هم می‌گویند با استفاده از آن می‌توانید درآمد کسب‌وکار کنونی‌تان را چندبرابر کنید.

البته راستش را بخواهید الان دیگر فرقی نمی‌کند به خرید ممبر تلگرام به عنوان یک شغل پرطرفدار نگاه کنید یا ابزاری قدرتمند برای رشد کسب‌وکارتان. در هر صورت باید به اندازۀ کافی آن را بشناسید! می‌پرسید چرا؟

دلیلش واضح است: تغییر سبک خرید مردم! بله، دیگر آن زمان گذشت که افراد برای خرید یک کالا به بازار محله و شهر خود محدود بودند. امروز هر کسی می‌تواند از هر جای کشور با تاسیس سایت (و یا حتی یک پیج اینستاگرام ناقابل!) رقیب کسب‌وکار شما باشد و مشتریان‌تان را از چنگ شما درآورد!

حالا شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که این دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتر کیست؟ و چطور این دانش می‌تواند در رشد یک کسب‌وکار موثر باشد؟ و...

در این مطلب قرار است شما را به دنیای جذاب دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال ببریم و چند منبع معتبر و مقرون به صرفه فارسی را در این زمینه معرفی کنیم.

نوین1

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه؟ و دیجیتال مارکتر کیست؟

دیجیتال مارکتینگ دانشی است که با استفاده از بستر‌های دیجیتالی مثل: سایت، ایمیل، پیامک، شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو... باعث جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان قدیمی و در نهایت رشد یک کسب‌وکار می‌شود.

دیجیتال مارکتر هم کسی است که از طریق‌ همین کانال‌های دیجیتالی (چه رایگان باشد و چه پولی) سعی می‌کند، به افزایش آگاهی از برند و فروش یک شرکت کمک کند.

این شد یک تعریف کلی. اما هر کدام از این بسترها برای خودشان دنیایی دارند و که برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر (به غیر از آشنایی کلی با آن‌ها) حداقل باید روی چندتا از ‌آن‌ها حسابی وقت بگذارید تا متخصص شوید.

بهینه سازی موتورهای جستجو

امروزه بخش مهمی از میدان رقابت کسب‌وکارها از کفِ بازار به صفحۀ اول نتایج گوگل منتقل شده است. اصلاً چرا راه دور برویم؟ تا به حال خودتان چندبار برای کسب‌ اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول از گوگل استفاده کرده‌اید؟

آیا قبول دارید که اکثر اوقات شما (و همینطور سایر کاربران) فقط روی همان لینک‌هایی که در صفحۀ اول نتایج نمایش داده، کلیک می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان بله است. پس باید روی سئوی وبسایت خود کار کنید!

سئو در واقع مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای بهبود رتبۀ سایت در نتایج جستجو گوگل است.

بازاریابی محتوا

وقتی کسی در گوگل سرچ می‌کند در واقع به دنبال جوابی برای سوال‌های خود می‌گردد. سوالاتی مثل بهترین برند ماشین لباسشویی کدام است؟ چطور می‌توانم گوشی خودم را فلش کنم؟ و... میلیاردها سوال دیگر!

شما هم می‌توانید با راه‌اندازی وبلاگ سایت‌تان و تولید محتوا بر اساس اصول سئو و نیازهای مشتریان‌تان، یک فرصت طلایی برای جذب مشتریان و فروش بیشتر داشته باشید.

اصلاً فلسفه وجودی بازاریابی محتوا همین است که شما از طریق تولید محتوای ارزشمند با مردم ارتباط برقرار کرده و اعتماد آن‌ها را جلب کنید. اعتمادی که برای شما پول خواهد ساخت!

برای اینکه به یک بازاریاب محتوا تبدیل شوید باید دو مهارت اساسی را یاد بگیرید: تولید محتوا اصولی و تحقیق کلمات کلیدی!

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پایه‌های هر کسب‌وکار آنلاینی است و بدون آن تولید محتوا تنها وقت تلف کردن است!  خرید ممبر ارزان تلگرام به طور خلاصه این تحقیق به شما می‌گوید مشتریان شما چه کسانی هستند؟ و چه سوالاتی را بیشتر از گوگل می‌پرسند؟

بعد از اینکه مشتریان خود را به خوبی شناختید حالا می‌توانید با یادگیری اصولی و عمیق تولید محتوا مقالاتی بنویسید که هم برای کاربران‌تان ارزشمند باشد و هم در گوگل بتواند رتبه‌های برتر را فتح کند.

البته بازاریابی محتوا فقط محدود به متن نیست. تولید محتوای بصری مثل (عکس، اینفوگراف و ویدیو) هم می‌تواند به شما کمک کند ولی یادتان باشد گوگل به محتوای متنی بیشتر اهمیت می‌دهد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

نوین2

نتایج یک تحقیق معتبر در سایت Hubspot نشان می‌دهد بیش از 60 درصد از کسانی که از برندی خرید داشتن از طریق شبکه‌های اجتماعی با آن برند آشنا شدند و جالب است بدانید بیش 62 این افراد گفتند با دیدن استوری‌های یک برند علاقه‌ای بیشتر به آن پیدا کرده‌اند.

تبلیغات در گوگل ( گوگل ادز)

باز هم گوگل و دعوا برای رسیدن به صفحۀ اول نتایج آن! هر چند با استفاده از تکنیک‌های سئو و تولید محتوا کاربردی در طولانی مدت می‌توانید نتایج خوبی برسید، اما اگر نیاز داشته باشید سریعاً در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید راهی جز استفاده از گوگل اَدز وجود ندارد!

گوگل اَدز یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما امکان می‌دهند که تبلیغات‌ خود را به صورت هدفمند و دقیقی (مثلاً بر اساس جنسیت، گروه سنی، موقعیت مکانی، علاقمندی‌ها و ...) نمایش دهید.

البته گوگل به غیر از تبلیغ در صفحۀ نتایج، می‌تواند بنر تبلیغاتی شما را هم در بیش از 2 میلیون سایت و اپلیکیشن همکار خود به نمایش بگذارد.

جالب است بدانید در این روش شما تنها وقتی پول پرداخت می‌کنید که کاربران با کلیک روی تبلیغ شما وارد سایت‌تان شده باشند. این یعنی شما برای نمایش تبلیغ‌تان هیچ پولی پرداخت نخواهید کرد!

ایمیل مارکتینگ

نوین3

ایمیل مارکتینگ یکی از مهم‌ترین رکن‌های بازاریابی دیجیتال و ابزاری برای ایجاد یک رابطه عمیق با مشتریان است.

متاسفانه این روش موثر دیجیتال مارکتینگ به دلیل استفاده نادرست برخی از کسب‌وکارها از آن مثل ارسال ایمیل‌های اِسپم باعث شده تا کاربران نسبت حساس شوند. به همین دلیل حتماً باید مطمئن شوید که ایمیل شما حاوی محتوایی ارزشمند و دوست داشتنی برای کاربران‌تان باشد.

در غیر اینصورت ایمیل شما هم به انبوه ایمیل‌های تلنبار شده در سطل آشغال خواهد پیوست! فرستادن ایمیل‌های مثل خوش‌آمدگویی، تخفیفات ویژه و گزیدۀ مطالب سایت‌تان از راه‌های موثر استفاده از این روش بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی پیامکی

در نگاه اول شاید استفاده از پیامک یک روش ساده و پیش پاافتاده برای بازاریابی به نظر برسد اما حقیقت ماجرا کاملاً برعکس است!

پیامک یکی از زوده‌بازده‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که می‌تواند یک پل ارتباطی قوی میان شما و مشتریان‌تان بسازد.

البته منظور ما به هیچ وجه فرستادن پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی نیست! خرید فالوور اینستاگرام مثلاً شما می‌توانید به بهانۀ روز تولد مشتریان‌تان به آن‌ها پیامک بدهید و ضمن تبریک این روز، کد تخفیفی را هم به عنوان هدیه برای آن‌ها بفرستید تا برای خرید مجدد ترغیب بشوند.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یک مقاله یا گزارش خبری است که معمولاً با لحنی بی‌طرف نوشته شده و به صورت یک پست وبلاگ در سایت‌های پرمخاطب (مثل تابناک، دیجیاتو و...) منتشر می‌شود.

همین بی‌طرف بودن لحن مقاله و انتشار آن در یک رسانۀ معتبر باعث می‌شود تا خوانندگان نسبت به این نوع تبلیغ مقاومت کمتری نشان داده و در مقابل آن گارد اولیه را نداشته باشند.

استفاده از رپورتاژ آگهی علاوه بر کمک به پروسه برندسازی شما روی سئو سایت‌تان تاثیرات بسیار مثبتی دارد. شما می‌توانید لیست کاملی از سایت‌های رپورتاژی را در novin پیدا کنید و پس از مقایسه، بهترین و مناسب‌ترین پکیج را برای سایت خودتان انتخاب کنید.

منبع : دنیای اقتصاد

  • رضا سلطانی