دنیای دیجیتال

دنیای دیجیتال دنیایی است که ما باید در این دوره از زندگی بدانیم

دنیای دیجیتال

دنیای دیجیتال دنیایی است که ما باید در این دوره از زندگی بدانیم

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

دیجیتال مارکتینگ استفاده از اینترنت ، دستگاه های تلفن همراه ، رسانه های اجتماعی ، موتورهای جستجو و کانال های دیگر برای دسترسی به مصرف کنندگان است. برخی از کارشناسان بازاریابی ، دیجیتال مارکتینگ را اقدامی کاملاً جدید می دانند که نیاز به روشی جدید برای نزدیک شدن به مشتریان و روشهای جدید درک رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی دارد.

دیجی ممبر برترین شرکت خدمات اینستاگرامی ایران در زمینه خرید فالوور اینستاگرام و لایک اینستاگرام می باشد.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

 

چند تعریف کاربردی دیجیتال مارکتینگ

  • دیجیتال مارکتینگ استفاده از اینترنت برای دستیابی به مصرف کنندگان است.
  • دیجیتال مارکتینگ یک زمینه گسترده است ، از جمله جذب مشتری از طریق ایمیل ، بازاریابی محتوا ، سیستم عامل های جستجو ، رسانه های اجتماعی و ...

 

درک دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ بخش خاصی از مشتری را هدف قرار می دهد و تعاملی است. دیجیتال مارکتینگ در حال افزایش است و شامل تبلیغات نتیجه جستجو ، تبلیغات ایمیل و توییت های تبلیغاتی است - هر چیزی که شامل بازاریابی با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری باشد.

بازاریابی اینترنتی با دیجیتال مارکتینگ تفاوت دارد. بازاریابی اینترنتی تبلیغاتی است که فقط در اینترنت وجود دارد ، در حالی که دیجیتال مارکتینگ می تواند از طریق دستگاه های تلفن همراه ، روی سکوی مترو ، یک بازی ویدیویی یا از طریق یک برنامه تلفن هوشمند انجام شود.

در اصطلاح دیجیتال مارکتینگ ، تبلیغ کنندگان معمولاً به عنوان منابع شناخته می شوند ، در حالی که اعضای تبلیغات هدفمند را معمولاً گیرنده می نامند.

منابع اغلب گیرنده های کاملاً مشخص و کاملاً مشخص را هدف قرار می دهند. به عنوان مثال ، پس از تمدید ساعات آخر شب بسیاری از مکانهای خود ، مک دونالد نیاز داشت تا این کلمه را به گوش دیگران برساند. کارگران شیفت و مسافران را با تبلیغات دیجیتال هدف قرار می داد زیرا این شرکت می دانست که این افراد بخش عمده ای از تجارت شبانه آن را تشکیل می دهند. مک دونالد آنها را ترغیب به بارگیری یک برنامه رستوران یاب جدید کرد ، آنها را با تبلیغاتی که در دستگاه های خودپرداز و پمپ بنزین ها قرار دارد و همچنین در وب سایت هایی که می داند مشتریانشان شبانه از آنها بازدید می کنند ، هدف قرار می دهد.

 

انواع دیجیتال ماکتینگ

انواع دیجیتال مارکتینگ
انواع دیجیتال مارکتینگ

 

1- وبسایت مارکتینگ

وب سایت محور کلیه فعالیت های بازاریابی دیجیتال است. به تنهایی ، این یک کانال بسیار قدرتمند است ، اما همچنین واسطه مورد نیاز برای اجرای انواع مبارزات بازاریابی آنلاین است. یک وب سایت باید یک برند ، محصول و خدمات را به روشی روشن و به یاد ماندنی نشان دهد. باید سریع ، مناسب برای موبایل و استفاده از آن آسان باشد.

 

2- تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

تبلیغات PPC بازاریاب ها را قادر می سازد تا از طریق تبلیغات پولی در تعدادی از سیستم عامل های دیجیتال به کاربران اینترنت دسترسی پیدا کنند. بازاریابان می توانند کمپین های PPC را در Google ، Bing ، LinkedIn ، Twitter ، Pinterest یا Facebook تنظیم کرده و تبلیغات خود را به افرادی که اصطلاحات مربوط به محصولات یا خدمات را جستجو می کنند نشان دهند. کمپین های PPC می توانند کاربران را بر اساس مشخصات دموگرافیکی آنها (مانند سن و جنسیت) تقسیم بندی کرده و یا حتی علایق خاص یا موقعیت مکانی آنها را هدف قرار دهند. محبوب ترین سیستم عامل های PPC Google Ads و Facebook Ads هستند.

 

3- بازاریابی محتوا

هدف از بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی ، بازاریابی از طریق ایمیل ، سئو یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها ، کتاب های الکترونیکی ، دوره های آنلاین ، اینفوگرافی ، پادکست و وبینار است.

 

4- ایمیلی مارکتینگ

بازاریابی از طریق ایمیل هنوز هم یکی از موثرترین کانال های بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از افراد بازاریابی ایمیلی را با پیام های ایمیل هرزنامه اشتباه می گیرند ، اما این چیزی نیست که بازاریابی از طریق ایمیل انجام شود. بازاریابی از طریق ایمیل واسطه ای برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه یا افراد علاقه مند به برند شماست. بسیاری از بازاریاب های دیجیتال از سایر کانال های بازاریابی دیجیتال برای افزودن سرنخ به لیست ایمیل های خود استفاده می کنند و سپس از طریق بازاریابی از طریق ایمیل ، قیف های جذب مشتری را ایجاد می کنند تا این لیدها را به مشتری تبدیل کنند.

 

5- بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

هدف اصلی یک کمپین بازاریابی در شبکه های اجتماعی آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. هرچه بیشتر به بازاریابی شبکه های اجتماعی می پردازید ، می توانید از آن برای دریافت هدایت یا حتی به عنوان کانال فروش مستقیم استفاده کنید.

 

6- بازاریابی وابسته | Affiliate Marketing

بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است و اینترنت زندگی جدیدی را در این حالت آماده به کار قدیمی ایجاد کرده است. با بازاریابی شرکت های وابسته ، افراد تأثیرگذار محصولات دیگران را تبلیغ می کنند و هر زمان که فروش انجام می شود یا معرفی می شود ، کارمزد دریافت می کنند. بسیاری از شرکت های معروف مانند آمازون برنامه های وابسته دارند که ماهانه میلیون ها دلار به وب سایت هایی که محصولاتشان را می فروشند پرداخت می کنند.

 

7- ویدیو مارکتینگ

یوتیوب به دومین موتور جستجوی محبوب تبدیل شده است و بسیاری از کاربران قبل از اینکه تصمیم خرید بگیرند ، چیزی یاد بگیرند ، به YouTube متوسل می شوند. چندین سیستم عامل بازاریابی ویدئویی از جمله آپارات ، Instagram یا حتی تلگرام وجود دارد که می توانید از آنها برای اجرای یک کمپین بازاریابی ویدیویی استفاده کنید. شرکت ها با ادغام ویدیو با سئو ، بازاریابی محتوا و فعالیت های گسترده بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، بیشترین موفقیت را با ویدیو پیدا می کنند.

 

8- اس ام اس مارکتینگ | SMS Marketing

شرکت ها و سازمان های غیرانتفاعی همچنین از پیامک یا پیام کوتاه برای ارسال اطلاعات در مورد آخرین تبلیغات خود و یا دادن فرصت به مشتریان مایل استفاده می کنند. نامزدهای سیاسی نامزد انتخابات نیز از تبلیغات پیام کوتاه برای انتشار اطلاعات مثبت در مورد سیستم عامل خود استفاده می کنند. همانطور که فناوری پیشرفت کرده است ، بسیاری از کمپین های ارسال متن نیز به مشتریان این امکان را می دهند تا از طریق یک پیام کوتاه ساده مستقیم پرداخت کنند یا بدهند.

امیدواریم که توانسته باشیم درک درستی از دیجیتال مارکتینگ را در ذهن شما نمایان کنیم.

  • رضا سلطانی

بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان برای ایجاد برند شما ، افزایش فروش و افزایش بازدید وب سایت است. این شامل انتشار محتوای عالی در پروفایل های شبکه های اجتماعی شما ، گوش دادن به مخاطبان و درگیر کردن آنها ، تجزیه و تحلیل نتایج و تبلیغات رسانه های اجتماعی است.

عمده ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی (در حال حاضر) Facebook ، Instagram ، Twitter ، LinkedIn ، Pinterest ، YouTube و Snapchat هستند.

همچنین طیف وسیعی از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی وجود دارد که به کسب و کارها کمک می کند تا از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ذکر شده در بالا بهره ببرند. به عنوان مثال ، Buffer بستری از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است که می تواند با بازاریابی در شبکه های اجتماعی به موفقیت شما کمک کند. چه بخواهید یک برند بسازید و چه تجارت خود را رونق دهید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

آشنایی سریع بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی ابتدا با انتشار شروع شد. مشاغل در حال به اشتراک گذاشتن محتوای خود در شبکه های اجتماعی برای ایجاد ترافیک به وب سایت های خود و امیدوارم فروش باشند. اما رسانه های اجتماعی بیش از آنکه فقط مکانی برای پخش محتوا باشند ، به بلوغ رسیده اند.

امروزه ، مشاغل از طریق استفاده از شبکه های اجتماعی به طریق متفاوت و مختلفی استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، داریم :

مشاغلی که نگران آنچه مردم درباره نام تجاری خود می گویند مکالمات شبکه های اجتماعی و پاسخ به موارد ذکر شده (گوش دادن و تعامل با شبکه های اجتماعی) را کنترل می کند.

مشاغلی که می خواهد نحوه عملکرد خود را در رسانه های اجتماعی درک کند ، با ابزار تجزیه و تحلیل (تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی) میزان دستیابی ، تعامل و فروش خود را در رسانه های اجتماعی تجزیه و تحلیل می کند.

مشاغلی که می خواهد در مقیاس وسیعی از مخاطبان خاص خود را جذب کند ، تبلیغات رسانه های اجتماعی بسیار هدفمند (تبلیغات رسانه های اجتماعی) را اجرا می کند.

در کل ، اینها اغلب به عنوان مدیریت شبکه های اجتماعی نیز شناخته می شوند.

 

پنج ستون اصلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

  • استراتژی
  • برنامه ریزی
  • گوش دادن و تعامل داشتن
  • آنالیز و گزارش دهی
  • تبلیغات
حتما بخوانید : چگونه موفقیت بازاریابی اینستاگرام خود را اندازه بگیریم؟
ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی
ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

1 - استراتژی

قبل از اینکه درست وارد شوید و چیزی را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید ، بیایید یک قدم به عقب برگردیم و به تصویر بزرگتر نگاه کنیم. اولین قدم این است که به استراتژی شبکه های اجتماعی خود فکر کنید.

اهداف شما چیست ؟ چگونه شبکه های اجتماعی می توانند به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک کنند؟ برخی مشاغل از رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از نام تجاری خود استفاده می کنند ، برخی دیگر از آن برای هدایت بازدید و فروش وب سایت استفاده می کنند. رسانه های اجتماعی همچنین می توانند به شما کمک کنند تا پیرامون نام تجاری خود تعامل ایجاد کنید ، یک جامعه ایجاد کنید و به عنوان یک کانال پشتیبانی از مشتری برای مشتریان خود باشد.

می خواهید روی کدام سیستم عامل های شبکه های اجتماعی تمرکز کنید؟ پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی ، که در بالا ذکر شد ، فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، LinkedIn ، Pinterest ، YouTube و Snapchat هستند. همچنین پلتفرم های کوچکتر و نوظهور دیگری مانند Tumblr ، Tik Tok و Anchor و سیستم عامل های پیام رسانی اجتماعی مانند Messenger ، WhatsApp و WeChat وجود دارند. هنگام شروع کار ، بهتر است چند سیستم عامل را که فکر می کنید مخاطبان شما در آن حضور دارند انتخاب کنید تا اینکه در همه سیستم عامل ها باشید.

می خواهید چه نوع محتوایی را به اشتراک بگذارید؟ چه نوع محتوایی مخاطب مورد نظر شما را به بهترین وجه جذب می کند؟ آیا تصاویر ، فیلم ها یا پیوندها است؟ آیا محتوای آموزشی است یا سرگرمی؟ یک مکان خوب برای شروع ایجاد یک شخصیت بازاریابی است که به شما کمک می کند به سوالات مخاطبان پاسخ دهید. و این لازم نیست برای همیشه رفع شود. شما همیشه می توانید استراتژی خود را با توجه به عملکرد پست های خود در شبکه های اجتماعی تغییر دهید.

 

2 - برنامه ریزی

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای مشاغل کوچک معمولاً با حضور مداوم در شبکه های اجتماعی آغاز می شود. نزدیک به سه میلیارد نفر (3،000،000،000!) از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. با حضور در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، به برند خود فرصتی می دهید تا توسط مشتریان آینده خود کشف شود.

انتشار در شبکه های اجتماعی به سادگی اشتراک پست وبلاگ ، تصویر یا فیلم در بستر رسانه های اجتماعی است. این دقیقاً مانند نحوه اشتراک گذاری در نمایه شخصی فیس بوک خود است. اما شما می خواهید به جای ایجاد و انتشار خود به خود محتوای خود را زودتر از موعد برنامه ریزی کنید. همچنین ، برای اطمینان از اینکه حداکثر میزان دسترسی خود را در شبکه های اجتماعی دارید ، باید محتوای عالی را که مخاطبان شما دوست دارند ، در زمان بندی و فرکانس مناسب منتشر کنید.

اکنون ابزارهای مختلفی برای برنامه ریزی شبکه های اجتماعی وجود دارد که به شما کمک می کند مطالب خود را در زمان دلخواه خود به طور خودکار منتشر کنید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به شما امکان می دهد در مواقعی که مخاطبان شما بیشتر درگیر محتوای شما هستند ، به آنها دسترسی پیدا کنید.

حتما بخوانید : وظایف یک دیجیتال استراتژیست

 

3 - گوش دادن و تعامل داشتن

با رشد کسب و کار و شبکه های اجتماعی شما ، گفتگوها درباره نام تجاری شما نیز افزایش می یابد. افراد در مورد پست های شما در شبکه های اجتماعی نظر خواهند داد ، شما را در پست های خود در شبکه های اجتماعی برچسب گذاری می کنند یا مستقیماً به شما پیام می دهند.

حتی ممکن است افراد بدون اطلاع به شما ، در مورد برند شما در شبکه های اجتماعی صحبت کنند. بنابراین شما می خواهید مکالمات شبکه های اجتماعی درباره نام تجاری خود را کنترل کنید. اگر نظر مثبتی باشد ، فرصتی برای تعجب و لذت آنها خواهید داشت. در غیر این صورت ، می توانید پیش از وخیم تر شدن ، پشتیبانی را ارائه دهید و آن را اصلاح کنید.

می توانید به صورت دستی تمام اعلان های خود را در همه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بررسی کنید اما این کارایی ندارد و پست هایی را مشاهده نمی کنید که نمایه رسانه های اجتماعی کسب و کار شما را برچسب گذاری نکنند. در عوض می توانید از یک ابزار گوش دادن و تعامل در شبکه های اجتماعی استفاده کنید که تمام ذکرها و پیام های رسانه های اجتماعی شما را جمع آوری کند ، از جمله پست هایی که نمایه رسانه های اجتماعی کسب و کار شما را تگ نمی کنند.

 

4 - آنالیز و بررسی

در این راه ، خواه در حال انتشار محتوا یا درگیر شدن در شبکه های اجتماعی باشید ، می خواهید بدانید که بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما چگونه است. آیا بیشتر از ماه گذشته در شبکه های اجتماعی به افراد بیشتری دسترسی پیدا می کنید؟ چند بار ذکر مثبت در ماه می گیرید؟ چند نفر از هشتگ برند شما در پست های خود در شبکه های اجتماعی استفاده کردند؟

پلتفرم شبکه های اجتماعی سطح ابتدایی چنین اطلاعاتی را ارائه می دهند. برای به دست آوردن اطلاعات تجزیه و تحلیل دقیق تر یا مقایسه راحت بین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، می توانید از طیف گسترده ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی مانند Buffer Analyze استفاده کنید.

 

5 - تبلیغات

وقتی بودجه بیشتری برای رشد بازاریابی شبکه های اجتماعی در اختیار دارید ، زمینه ای که می توانید در نظر بگیرید تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد مخاطبان بیشتری نسبت به کسانی که شما را دنبال می کنند ، داشته باشید.

امروزه پلتفرم های تبلیغات شبکه های اجتماعی بسیار قدرتمند هستند و می توانید دقیقاً مشخص کنید که تبلیغات خود را در چه کسی نمایش دهد. شما می توانید مخاطبان هدف را بر اساس جمعیت ، علایق ، رفتارها و موارد دیگر انتخاب کنید.

هنگامی که یک باره کمپین های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی را به طور هم زمان اجرا می کنید ، می توانید از یک ابزار تبلیغاتی شبکه های اجتماعی برای ایجاد تغییرات عمده ، پردازش خودکار و بهینه سازی تبلیغات خود استفاده کنید.

  • رضا سلطانی