دنیای دیجیتال

دنیای دیجیتال دنیایی است که ما باید در این دوره از زندگی بدانیم

دنیای دیجیتال

دنیای دیجیتال دنیایی است که ما باید در این دوره از زندگی بدانیم

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

این روزها کسب و کارهای زیادی برای رسیدن به سود بیشتر به اینستاگرام آمده‌اند و سعی می ‌کنند تا از طریق این پلتفرم سود خود را بیشتر کنند. اما یکی از دغدغه‌ های این بیزینس‌ها، افزایش فالوور اینستاگرام است. اگر به دنبال افزایش مخاطب و به دنبال آن افزایش فروش کسب و کار خود در این شبکه هستید، باید راهکارهایی مناسب برای بالا بردن تعداد فالوورهای خود داشته باشید. راهکارهای ارائه شده در این مقاله از دیجی فالوور به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی، تعداد دنبال کننده‌های خود را به حد مطلوبی برسانید.

افزایش فالوور سریع اینستاگرام

 

هدفمند محتوا تولید ‌کنید

یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای افزایش فالوور ایرانی، تولید محتوا به صورت هدفمند و کاربردی است. اگر محتوایی که به کاربر ارائه می‌دهید به اندازه کافی کاربردی و جذاب باشد، دیگر نیازی نیست شما به دنبال آن‌ه

ا باشید؛ بلکه مخاطبان شما را جستجو می‌کنند. بنابراین این موضوع را هیچ‌وقت فراموش نکنید که راز دیده شده در شبکه اجتماعی پرکاربری مانند اینستاگرام، تولید محتوای جذاب است. ویژگی‌های یک محتوای خوب به طور کلی عبارتنداز:

 

1.مفید و هدفمند باشد

از مخاطب خود انتظار نداشته باشید با هر محتوایی به شما و پیجتان وفادار بماند؛ او به دنبال محتوا و اطلاعات مفید است. اگر می‌توانید انتظار مخاطبان خود را برطرف کنید، اقدام به تولید محتوا کنید. فرق چندانی ندارد قصد دارید با محتوای خود مخاطب را سرگرم کنید و یا اطلاعاتی از خدمات و کالای خود به او بدهید؛ در هر صورت این محتوا باید به اندازه‌ای جذاب باشد که کاربر را به ماندن در صفحه شما ترغیب کند.

 

2.تخصصی و متناسب با کسب و کارتان باشد

یکی‌دیگر از ویژگی‌های یک محتوای هدفمند این است که تخصصی تولید شده باشد و اطلاعاتی را به کاربر منتقل کند که جای دیگری آن را نیافته باشد. اگر همان چیزی را منتشر کنید که همه تولید و منتشر می‌کنند، نباید انتظار افزایش فالوور داشته باشید؛ چرا که اینستاگرام پر است از پیج‌هایی که بدون هیچ هدف خاصی در حال تولید و منتشر کردن محتواهای بی‌ارزش هستند.

 

3.حضوری مستمر داشته باشید

اگر می‌خواهید با تولید محتوای حرفه‌ای به افزایش فالوور سریع برسید، باید برنامه‌ای منظم برای انشتار محتواهای تولیدی خود داشته باشید. اگر چند روز پیاپی محتوا تولید و منتشر کنید و بعد تا مدت‌ها خبری از شما در اینستاگرام نباشد، همان تعداد فالووری هم که دارید از دنبال کردن شما صرف نظر می‌کنند. بنابراین بهتر است استراتژی و زمان‌بندی مناسبی برای تولید محتوا داشته باشید تا به افزایش فالوورهایتان بیانجامد.

 

4.سبک منحصربه‌فرد خود را خلق کنید

یکی از کارهایی که تولید محتوای شما را با شکست مطلق مواجه می‌کند، کپی از روی دست دیگران است! بنابراین به هیچ عنوان محتوای تکراری و کپی شده به خورد مخاطب ندهید. با بررسی محتوایی که دیگران منتشر می‌کنند می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید؛ اما به هیچ عنوان کپی نکنید و سعی کنید در تولید محتوا سبک شخصی خود را داشته باشید. اگر مخاطبانتان شما را از نوع سبک و لحن محتوایی که منتشر می‌کنید بشناسند، مطمئن باشید افزایش فالوور سریع به راحتی ممکن می‌شود.

 

5.دور عکس‌های بی‌کیفیت را خط بکشید

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و بیش از محتوای متنی، محتوای تصویری است که نظر مخاطب را جلب می‌کند. به همین خاطر به هیچ عنوان عکس‌های بی‌کیفیت و نامرتبط در پیج خود منتشر نکنید. تصور کنید یک پیج برای فروش محصولات خود راه‌اندازی کرده‌اید؛ اگر عکس‌هایی با کیفیت پایین از این محصولات منتشر کنید چگونه می‌خواهید مخاطب را متقاعد کنید که به مشتری شما تبدیل شود؟

 

 افزایش فالوور سریع 

اگر می‌خواهید فالوورهایتان با سرعت بیشتری افزایش یابند، با آن‌ها در تعامل باشید. اگر شبیه به یک فروشنده اینستاگرامی عمل کنید که تنها می‌خواهد محصول خود را به فروش برساند، به نتیجه مطلوبی نمی‌رسید. بهترین اقدامی که باید انجام دهید این است که تعامل مثبت و سازنده‌ای با مخاطبان خود برقرار کنید و از این طریق آن‌ها را به خود و برندتان علاقه‌مند کنید. اینستاگرام دیگر مثل سابق پست‌ها را به ترتیب زمان نشان نمی‌دهد؛ بلکه بر اساس اینکه کاربران تا چه اندازه با یک پست تعامل برقرار کرده‌اند مرتب می‌شوند.

 

 

چگونه با کاربران خود در تعامل باشیم؟

همان‌طور که گفتیم تعامل با کاربر یکی از راه‌های افزایش فالوور سریع به شمار می‌رود؛ اما ممکن است از خود بپرسید چگونه می‌توانید به این  تعامل با کاربر برسید؟ برای این منظور بهتر است محتوایی تولید کنید که کاربر را به صحبت کردن با شما و در میان گذاشتن تجربیات و نظراتش با شما ترغیب کند. به هر میزان که کاربران بیشتر با شما صحبت کنند، نه تنها آشنایی آن‌ها با کسب و کار شما بیشتر می‌شود بلکه منجر به اعتماد دیگر افراد به شما نیز می‌شوند.

بنابراین بهترین راهکار برای تعامل با کاربر این است که به آن‌ها سوژه‌ای برای صحبت کردن بدهید. خلق‌وخو و روحیات کاربران نیز در میزان این تعامل تاثیر فراوانی دارد؛ به عنوان مثال طبیعتا کاربران یک پیج فروش لباس زنانه راحت‌تر از سایرین می‌تواند راهی برای تعامل و صحبت کردن پیدا کنند!‌

 

تبلیغات کنید و شاهد تاثیر آن باشید

یکی‌دیگر از راه‌های افزایش فالوور سریع در اینستاگرام، انجام تبلیغات مختلف در این پلتفرم است. تبلیغات در اینستاگرام از این جهت که هر قشر و سنی مخاطب در این پلتفرم حضور دارند به معرفی برند شما کمک شایانی می‌کند. تبلیغات در اینستاگرام انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خرید فالوور اینستاگرام

 

1.تبلیغات اسپانسری

یکی از انواع تبلیغات در این شبکه، تبلیغات اسپانسری است که برای افزایش فالوور می‌توانید از آن کمک بگیرید. این روش تبلیغاتی بسیار ساده است و زمان کمتری نسبت به دیگر انواع تبلیغات از شما می‌گیرد. در این روش می‌توانید تبلیغات خود را در صفحه اکسپلور و یا استوری نمایش دهید. یکی از مزیت‌های این روش این است که خودتان می‌توانید تعیین کنید چه کسانی بیشتر این تبلیغ را ببیند؛ خانم‌ها یا آقایان؟ از چه سنی و قشری؟ از مزیت‌های دیگر این روش تبلیغاتی می‌توان به نحوه پرداخت هزینه آن اشاره کرد.

در تبلیغات اسپانسری می‌توانید بسته به میزان بازدید، تعداد افرادی که به این تبلیغ واکنش نشان داده‌اند و تعداد کل افرادی که این تبلیغ را دیده‌اند هزینه پرداخت کنید. از آنجایی که این روش تبلیغاتی، تاثیر زیادی بر افزایش فالوور سریع دارد، هزینه آن نیز نسبت به سایرین بیشتر است.

 

2.تبلیغات در صفحات پربازدید

حتما تاکنون با پیج‌هایی روبه‌رو شده‌‌اید که تعداد فالوور و بازدید صفحه آن‌ها زیاد است. می‌توانید تبلیغ خود را به این صفحات داده تا شما و کسب و کارتان را تبلیغ کنند. در این روش افراد زیادی تبلیغ را می‌بینند و از صفحه شما بازدید می‌کنند؛ اگر محتوای صفحه برایشان جذاب باشد حتما شما را دنبال می‌کنند. این نوع تبلیغ نیز اشکال مختلفی دارد:

  • ساعتی: در این روش بسته به میزان ساعتی که تبلیغ شما در یک صفحه پربازدید قرار بگیرد هزینه پرداخت می‌کنید.
  • بازدیدی: در این حالت بر حسب تعداد دفعاتی که این تبلیغ دیده می‌شود هزینه پرداخت خواهید کرد.
  • استوری: در تبلیغات استوری در صفحات پربازدید معمولا لینک سایت شما در استوری قرار می‌گیرد.

برای تبلیغات در صفحات پربازدید بهتر است از چند پیج بزرگی که می‌خواهید تبلیغاتتان را در صفحه خود قرار دهند، تعرفه‌ها بپرسید و بعد از مقایسه تبلیغ را انجام دهید. پیشنهاد ما به شما این است که برای سرعت بخشیدن به این کار، با مشاوران تبلیغاتی دیجی فالوور تماس بگیرید؛ ما لیستی از تعرفه‌های تبلیغات در صفحات بزرگ را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

3.از اینفلوئنسر مارکترها

یکی‌دیگر از روش‌های تبلیغات برای افزایش فالوور سریع تبلیغ توسط اینفلوئنسرها است. اینقلوئنسرها به عبارتی افرادی هستند که می‌توانند بر دیگران تاثیرگذار باشند و تعداد فالوورهای زیادی نیز دارند. احتمالا بارها با این اینفلوئنسرها مواجه شده‌اید؛ افرادی که بازیگر، خواننده، هنرمند و یا تنها یک بلاگر در اینستاگرام هستند. آمار نشان می‌دهد که این روش تبلیغاتی بازدهی عالی دارد و دلیل این امر چیزی نیست جز اینکه محتوای تولیدی توسط آن‌ها طرفداران زیادی پیدا می‌کند؛ به همین‌خاطر به سادگی می‌توانند در صفحه خود شما را تبلیغ کرده و کاربران را به دنبال کردن شما نیز ترغیب کنند.

اما موضوعی که برای افزایش فالوور سریع باید به آن دقت کنید این است که در انتخاب اینفلوئنسر مورد نظر توجه زیادی داشته باشد؛ چرا که قشر خاصی از افراد آن‌ها را دنبال می‌کنند. آیا این گروه خاص تمایلی به کالا و خدمات شما نشان می‌دهند؟ مانند مثال قبل برای تبلیغات اینفلوئنسری نیز بهتر است از متخصصین کمک بگیرید؛ ما بعد از تحلیل کسب و کار و مخاطبین هدف شما مناسبت‌ترین اینفلوئنسر را برای تبلیغات معرفی می‌کنیم.

 

 مسابقه در اینستاگرام

بیشتر مردم برای سرگرم شدن به این شبکه اجتماعی می‌آیند؛ بنابراین هر کسی بیشتر و بهتر بتواند سرگرم کند برنده است! برای افزایش فالوور سریع یکی‌دیگر از اقداماتی که می‌توانید انجام دهید این است که به مناسبت‌های مختلف و به روش‌های متفاوت اقدام به برگزاری مسابقات مهیج کنید. کاربری حتی اگر به محصول شما علاقه نداشته باشد، باز هم دوست دارد در مسابقه‌ای که برگزار می‌کنید شرکت کرده و برنده شود. در این‌صورت نه تنها فالوورهای خود را افزایش می‌دهید؛ بلکه شانس بیشتر شدن مشتریان خود را نیز بالا می‌برید. برای برگزاری یک چالش و یا مسابقه در اینستاگرام باید قواعدی را رعایت کنید که عبارتنداز:

 

1. بدون برنامه‌ریزی

قبل از برگزاری هر کمپین و یا مسابقه‌ای هدف خود از انجام این کار را به درستی مشخص کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. این مسابقه قرار است چه نتایجی بری شما به دنبال داشته باشد؛ آیا صرفا به دنبال برندسازی و معرفی خود به دیگران هستید و یا به فروش فکر می‌کنید؟ زمانی که هدفتان را به درستی مشخص کردید، می‌توانید مراحل و جزئیات برگزاری مسابقه را نیز برنامه‌ریزی کنید. مراقب باشید که شرایط سختی برای این مسابقه در نظر نگیرید که آمار شرکت‌کننده‌های آن پایین بیاید. مثلا از فالوورهای خود نخواهید که حتما محصولات گران قیمت شما را خریداری کنند تا در مسابقه شرکت داده شوند! مورد دیگری که برای افزایش فالورو سریع حائز اهیمت است، انتخاب جوایز نفسی و ترغیب کننده است. به طور کلی برگزاری مسابقات با بالا بردن لایک و کامنت و تگ و … باعث بالا رفتن نرخ تعامل پیج شما می‌شود. در این مواقع برخی وقتها برای بالا بردن  میزان لایک میتوانیداقدام به خرید لایک و کامنت نیز بکنید تا استارت کوچکی برای محبوب شدن پیج خود بکنید .

 

2.تبلیغ کنید 

قدم بعدی این است که مسابقه خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید تا شمار افرادی که در این مسابقه شرکت می‌کنند بیشتر شود. تبلیغات شما باید به گونه‌ای هیجان انگیز باشد که افراد را به شرکت در آن ترغیب کند؛ بنابراین حواستان باشد سنگ بزرگ جلوی پای آن‌ها نیندازید. بهتر است در استوری‌های خود از چند روز قبل از برگزاری مسابقه، اعلام کنید تا افراد برای این مسابقه و نحوه برگزاری آن یا جوایزی که قرار است بدهید کنجکاو شوند.

 

3.نتایج را بررسی کنید

بعد از آنکه مسابقه به پایان رسید باید نتایج حاصل از آن به درستی و دقیق بررسی کنید. چه تعداد به فالوورهایتان افزوده شد؟ آیا نرخ تعامل بالاتر رفت؟ با این مسابقه چه تعداد از فالوورهایتان را موفق شدید به مشتری تبدیل کنید؟ اگر پاسختان به این سوالات مثبت است، مسابقه شما موفقیت آمیز بوده است.

 

کاربران خود را به انجام کاری دعوت کنید

یکی‌دیگر از راه‌هایی که به افزایش فالوور سریع پیج شما کمک زیادی می‌کند فراخوان دادن به انجام کاری است. حتما بارها با این جملات در اینستاگرام مواجه شده‌اید:

  • برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید
  • برای دانلود کانال ما را دنبال کنید

می‌توانید با جملات هیجان انگیزتری آن‌ها را ترغیب کنید تا شما را دنبال کرده و از شما خرید کنند؛ به عنوان مثال می‌توانید بگویید:

تنها 24 ساعت فرصت دارید تا ما را دنبال کنید و از تخفیف 50 درصدی ما برای خرید این محصول استفاده کنید. مطمئن باشید در این شرایط نه تنها فالوورهایتان افزایش می‎‌یابند بلکه فروشتان نیز رشد چشمگیری خواهد داشت. در این میان اگر افزایش فالوورتون محصوص نبود میتوانید  اقدام به خرید فالوور ارزان قیمت از سایت همچون دیجی  فالوور نمایید که  با توجه به نظران

 

ربات‌های اینستاگرامی

یک صفحه به هر میزان هم که فعالیت مفیدی داشته باشد، دست تنها نمی‌تواند شمار فالوورها را افزایش دهد؛ بنابراین شما به یک دستیار نیاز خواهید داشت. ربات‌های اینستاگرامی کمک می‌کنند تا فالوورهای خود را در کمترین زمان ممکن افزایش دهید و در تعامل با مخاطبانتان نیز به شما کمک می‌کنند. این ربات‌ها از این جهت برای افزایش فالوور سریع مفید هستند که شما می‌توانید حتی تعیین کنید کاربرانی از چه سن و قشری شما را فالوو کند. این ربات‌ها که هزینه چندانی هم ندارند کمک می‌کند تا برای کاربران خود کامنت بگذارید، لایک کنید و یا با آن‌ها در ارتباط باشید. در این‌صورت آن‎ها نیز به شما علاقه‌مند شده و تمایل زیادی برای دنبال کردن شما نشان می‌دهند.

 

منبع : http://hamyareweb.co/6-ways-to-increase-instagram-followers

  • رضا سلطانی

خرید ممبر ارزان تلگرام یکی از اساسی‌ترین راه‌ها برای افزایش اعتبار برند است و همچنین با افزایش تعداد اعضا باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید.

یکی از راه‌هایی که می‌توان به وسیله‌ی آن تعداد ممبر‌های فیک یا واقعی را افزایش داد خرید ممبر تلگرام است. برای خرید ممبر‌های تلگرام راه‌های گوناگونی وجود دارد که از مهم ترین این موارد خرید ممبر پاپ آپ، ممبر پروکسی و... است. هر کدام از این گرینه‌ها می‌تواند راه مناسبی برای افزایش تعداد اعضا کانال تلگرام باشند و هر کدام از این شیوه‌ها، قیمت مخصوص به خود را دارند که برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید به سایت ممبر تلگرام مراجعه کنید. در ادامه توضیحات تکمیلی‌تری در مورد این روش‌ها بیان خواهیم کرد.

12

صرفه جویی در خرید ممبر تلگرام

تلگرام وسیله‌ی ارتباطی مناسبی است که بسیاری از کسب و کار‌های نوپا یا شرکت‌های با سابقه برای پیشرفت در کسب و کار از این پلتفرم استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که می‌‌توان برای پیشرفت کسب و کار‌ها به آن توجه کرد راه‌اندازی کانال یا گروه است. کانا‌ل‌های تلگرامی مکان مناسبی برای انتشار محتواهای متنی، تصویری و... است که از این طریق می‌توان با مدیریت درست و اصولی سبب افزایش تعداد اعضای کانال شد.

تمامی صاحبین کسب و کار‌ها هنگامی که اقدام به تاسیس یک کانال تلگرامی می‌کنند بیش از هرچیز دیگری به فکر راه‌های مناسب برای افزایش تعداد ممبر‌ها هستند. افزایش ممبر تلگرام رابطه مستقیمی با افزایش اعتبار برند‌ها دارد و هرچه تعداد اعضای کانال افزایش یابد اعتماد سازی به راحتی شکل می‌گیرد و  به طبع آن روز به روز شاهد افزایش تعداد اعضای کانال تلگرامی خواهید بود. اما گاها افزایش تعداد ممبر به روش‌های طبیعی و بدون خرید ممبر بسیار زمان‌بر بوده و بیزینس را از اهداف مهم‌تر و والاتری دور می‌کند به همین دلیل بهتر است که برای افزایش اعضای کانال تلگرامی از خرید ممبر ارزان تلگرام بهره بگیرید.

خرید ممبر تلگرام

راه‌های گوناگون و مختلفی برای افزایش تعداد ممبر وجود دارد که بر اساس بودجه کسب و کار می‌توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید. مهم‌ترین روش برای افزایش آشنایی مردم با بیزینستان بهره‌گیری از کانال‌های پربازدید است و می‌توان با پرداخت هزینه گزاف بیزینس خود را در این کانال‌ها معرفی کنید و سبب آشنایی بیشتر مردم با برند خود شوید. اما همانطور که گفته این روش بسیار هزینه بر است و این امکان نیز وجود دارد که تعداد افزایش اعضایی که خواهید داشت از انتظارتان بسیار پایین‌تر باشد. با توجه به موارد گفته شده استفاده از روش خرید ممبر تلگرام می‌تواند گزینه بهتر و مناسب‌تری باشد. در این روش می‌توانید با هزینه‌ی بسیار پایین در کم‌ترین زمان ممکن تعداد اعضای کانال را افزایش دهید. علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه با خرید ممبر تلگرام همانطور که گفته شد می‌توانید به راحتی سبب افزایش اعتبار برند خود شوید.

قطع به یقین هنگامی که صحبت از خرید ممبر تلگرام می‌شود باید در الویت خود ممبر های واقعی را قرار دهید. با وجود ممبرهای واقعی زیاد، کسب و کار و برند را با تعداد اعضای بیشتری به جامعه معرفی می‌کنید و این آشناییت در دراز مدت می‌تواند سبب پیشرفت کسب و کار و پیشرفت رونق اقتصادی مجموعه شود.

13

گروه‌های تلگرامی

پلتفرم تلگرام علاوه بر قابلیت ایجاد کانال از قابلیت ایجاد گروه نیز برخورددار بوده و گروه‌های تلگرامی نیز به مانند کانال‌های تلگرامی است با این تفاوت که اعضای کانال نیز در آن می‌توانند گفتوگو کنند. اعضای گروه‌های تلگرامی نیز با بهره گیری از خرید ممبر ارزان تلگرام افزایش می‌یابد. که برای خرید ممبرهای گروه‌های تلگرامی نیز می‌توانید به سایت ممبر تلگرام مراجعه کنید.

به طور کلی برای خرید ممبر ایرانی سایت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از هر کدام از این سایت‌ها بهر گرفت و سایت ممبر تلگرام نیز توانسته جایگاه خود را در بین این سایت‌ها پیدا کند و می‌توانید از طریق آن ممبر تلگرام را به ارزانی خریداری کنید. این سایت خدمات و امکانات مختلفی را در زمینه خرید ممبر در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و همچنین با ارائه گزارشات، مشتریان را از خدمات و امکاناتی که در اختیارشان قرار داده است باخبر می‌کند. از دیگر مزیت‌های سایت ممبر تلگرام می‌توان به پشتیبانی 24 ساعته اشاره کرد که بدین صورت در هر ساعت از شبانه روز تیم پشتیبانی سایت پاسخگو مشتریان است تا خدمات را به بهترین شکل ممکن در اختیار خریداران قرار دهند.

سایت ممبر تلگرام

هنگامی که اقدام به خرید ممبر تلگرام می‌کنید آن چیزی که بسیار مهم و حیاتی می شود تیم پشتیبانی سایت مربوطه است. در صورت خرید از سایت ممبر تلگرام این امکان برای شما فراهم می‌شود که از تجربیات و راهنمایی‌های کارشناسان و تیم پشتیبانی ما به طور کامل بهره‌مند شوید. همانطور که گفته شد روش‌های مختلفی برای خرید ممبر تلگرام وجود دارد که با توجه به نوع بیزینستان، مشاوران ما بهترین روش را برای خرید ممبر تلگرام در اختیارتان قرار می‌دهند.

هر کانال تلگرامی دارای موضوع و محتواهای متفاوت و مختلفی است که نوع مطالب نیز می‌تواند در نوع روش ممبر گیری تاثیر گذار باشد. تیم پشتیبانی ممبر تلگرام سعی می‌کند تا هنگام مشاوره به نوع مطالب قرار گرفته در کانال نیز توجه کند و پیشنهاد مناسبی را برای خرید ممبر ارزان تلگرام در اختیارتان قرار دهد.

انواع مختلف ممبر گیری تلگرام

یکی دیگر از وظایف تیم مشاور سایت ممبر تلگرام آگاه کردن مشتریان در مورد قیمت تعرفه‌های مختلف است و با آشنایی کامل از لیست قیمت‌ها، اقدام به خرید ممبر ارزان تلگرام می‌کنید.

اد اجباری یکی از روش‌های موثر افزایش ممبر تلگرام است که از طریق آن می‌توانید در کمترین زمان ممکن، تعداد اعضای کانال را افزایش دهید. خرید ممبر اد اجباری از بهترین روش‌های ممبر گیری است که از طریق سایت ممبر تلگرام در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد.

خرید ممبر پروکسی نیز از دیگر روش‌های خرید ممبر ارزان تلگرام است که از ویژگی‌های منحصر به فرد آن، این است که برای کاربران آنلاین بیشتری ارسال می‌شود. خرید ممبر پاپ آپ از دیگر روش‌های افزایش ممبر واقعی تلگرام است که مشاهدات حاکی از آن است که در این روش شاهد ریزش کمتر اعضای کانال خواهیم بود.

ممبر فیک 

در قسمت قبلی با انواع روش‌های ممبرگیری واقعی آشنا شدیم اما روش‌هایی نیز وجود دارد که از آن طریق می‌توانید تعداد اعضای خود را با کاربران غیر واقعی افزایش دهیم. به این روش خرید ممبر فیک تلگرام می‌گویند. از این روش برای افزایش اعتبار برندها و جلب اعتماد اعضای واقعی کانال استفاده می‌کنند.

 

منبع : https://www.eghtesadonline.com/n/2E8i

  • رضا سلطانی

امروزه تبلیغات و درآمدزایی در ایسنتاگرام به دلیل محبوبیت و مشهوریت بالای این شبکه در میان مردم به یک موضوع مهم تبدیل شده است. به منظور بالا بردن درآمدزایی در اینستاگرام، شیوه‌ها و راه‌های گوناگونی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، خرید فالوور ارزان است. در این مقاله قصد داریم تا با معرفی یکی از خدمات سایت خرید فالوور ارزان، اهمیت خرید این فالوورها را بیان کنیم؛  با ما همراه باشید.
 

follower.jpg


اهمیت درآمدزایی در اینستاگرام


اینستاگرام در دنیای امروز یکی از اجزای جدانشدنی زندگی کاربران می‌باشد. مردم جهان با استفاده از این شبکه به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، از اخبار روز دنیا مطلع می‌شوند و حتی خریدهای خود را انجام می‌دهند. اینستاگرام در ابتدا بیشتر کاربرد سرگرمی داشت اما به مرور افراد مختلفی با استفاده از خلاقیت، سعی به درآمدزایی در این شبکه داشتند و به درآمدهای قابل توجهی نیز رسیدند.

در اینستاگرام ساخت اکانت و پیج کاملاً رایگان بوده و افراد و صاحبان کسب و کارهای مختلف می‌توانند به راحتی با راه‌اندازی یک اکانت و استفاده از روش‌های استاندارد، کالا و خدمات خود را به فروش برسانند و به درآمدهای بالا دست یابند.

خوشبختانه مردم کشورمان برخلاف گذشته دیگر ترسی از انجام خریدهای اینترنتی ندارند و امروزه آن‌ها بسیاری از خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند.  یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی در اینستاگرام، راه‌های اندازی پیج‌هایی با محتواهای گوناگون است. اگر به قسمت explore اینستاگرام خود نگاهی بیاندازید، پیج‌های زیادی را خواهید دید که با قرار دادن محتواهای جذاب در زمینه‌های مختلفی همچون سرگرمی، طنز، فیلم و سریال، خبر و ... از طریق انجام تبلیغات برای خود درآمدزایی می‌کنند.

به نظر شما این پیج‌ها در ابتدای راه‌اندازی از چه روش‌هایی برای بالا بردن تعداد فالوورهایشان استفاده کرده‌اند؟ آیا خرید فالوور ارزان می‌تواند باعث پیشرفت یک پیج و مشهور شدن آن شود؟ در ادامه به بیان پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.


اهمیت خرید فالوور


یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تعداد فالوورهای یک پیج، خریداری فالوور است. سایت‌ها و مراجع زیادی برای فروش فالوور وجود دارد اما برخی از آن‌ها فالوورها را به قیمت غیرواقعی به فروش می‌رسانند. برخی تصور دارند که دریافت فالوور ارزان تأثیر قابل توجهی بر بالا رفتن تعداد فالوورها و درآمدزایی سایت ندارد. در رد این تصور، باید بگوییم که به طور کلی فالوورها در اینستاگرام شامل دو دسته‌ی واقعی و فیک هستند.

آن دسته‌ از فالوورهایی که با حضورشان به پیج شما رونق می‌بخشند و با لایک کردن و کامنت گذاشتن باعث افزایش تعداد فالوورها و اعتماد سایر کاربران به پیج شما می‌شوند، فالوورهای واقعی هستند. در نقطه مقابل فالوورهای فیک صرفاً تعداد فالوورهای شما را بالا می‌برند و لایک و یا کامنتی غالبا از سوی آن‌ها بر پست‌های شما گذاشته نمی‌شود.

خرید فالوور ارزان یک راه عالی و کم هزینه جهت رسیدن به تعداد فالوورهای بالا است. حال به نظر شما آیا صرفاً خرید فالوور خارجی با قیمت کم برای افزایش تعداد فالوورها کافی است؟ چه اقدامات دیگری را باید در کنار خریداری فالوور ارزان صورت بگیرد؟
 

follower aezan.jpg


خرید لایک 


وقتی شما فالوور ارزان را خریداری می‌کنید، تضمین 100 درصدی برای فعال بودن این فالوورها در پیج شما وجود ندارد. به عنوان مثال شما 2000 فالوور ارزان را خریداری می‌کنید، اما بعد از مدتی می‌بینید که تعداد لایک‌های پستتان کمتر از 200 است. طبیعتاً در این حالت میان تعداد لایک‌ها و تعداد فالوورهای شما تعادل وجود ندارد.

پیشنهاد ما برای رفع این مشکل، خرید لایک ارزان در کنار خرید فالوور ارزان است. با انجام چنین کاری تناقض میان لایک‌ها و فالوورها از بین خواهد رفت و کاربران دیگر هم به پیج شما اعتماد خواهند کرد. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید زودتر به موفقیت برسید باید خرید لایک را هم  جزو استراتژی‌های خود در نظر بگیرید.
حال اگر کسی هم خرید لایک و هم خرید فالوور را با قیمت کم انجام دهد و باز هم نتواند به موفقیت قابل توجهی برسد چه مشکلی در کار وی وجود دارد؟ در ادامه به تشریح پاسخ این سوال می‌پردازیم.


خرید فالوور ارزان


در قسمت قبل یکی از اقدامات مهم بعد از خریداری فالوور ارزان یعنی خریداری لایک ارزان توضیح داده شد. دیگر اقداماتی باید در این راستا صورت بپذیرد بدین شرح می‌باشند:

1- سعی در ایجاد و بارگذاری مطالب خلاقانه داشته باشید. اگر پیج را برای فروش محصولاتتان راه‌اندازی نموده‌اید، پست‌های خلاقانه و غیرتکراری بگذارید تا توجه مخاطبین جلب شود و از خدمات شما استفاده کنند.

2- از انجام تبلیغات زیاد و خسته‌کننده بپرهیزید. همیشه یک استاندارد مشخصی را برای تبلیغات داشته باشید تا هم بتوانید درآمدزایی کنید و هم مخاطبینتان را از دست ندهید. به یاد داشته باشید که معمولاً مخاطبین و کاربران اینستاگرام از تبلیغات بیش از حد استقبال نمی‌کنند.

3- ارتباط مناسب با کاربران خود داشته باشید و همیشه آن‌ها را راضی نگه دارید. اگر کاربران در پیج شما نظری گذاشتند، حتی‌الامکان به این نظرات پاسخ دهید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش بر این بود که اطلاعات مناسبی در زمینه خرید فالوور ارزان و اهمیت و تأثیر آن برا افزایش درآمدزایی در اینستاگرام در اختیار شما قرار بگیرد. در پایان لازم است به این موضوع اشاره کنیم که وب‌سایت فالوور ارزان یک مرجع عالی برای دریافت فالوور با قیمت مناسب محسوب می‌شود که با مراجعه به این سایت و مشاهده‌ی تعرفه‌های مختلف آن، می‌توانید تعرفه‌ی مدنظرتان را انتخاب نموده و خدمات رایگان را هم دریافت کنید.

 

منبع : https://bit.ly/3cPfYYd

  • رضا سلطانی

بسیاری از ما در سالی که گذشت قربانی الگوریتم اینستاگرام شدیم. الگوریتم ۲۰۱۹ اینستاگرام، باعث افت قابل توجهی در تعداد فالوور، مشارکت و بازدید اکانت‌ها شده است. اما الگوریتم ۲۰۲۰ اینستاگرام چگونه است و چطور با آن تعامل کنیم؟

به لطف آخرین به روز رسانی‌های اینستاگرام؛ تنها ۱۰ درصد از فالوورهای شما قادر به دیدن پست‌های شما هستند. هر زمان که اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد، این سوال پیش می‌آید که چرا اینستاگرام با به جا گذاشتن تجربه بد برای کاربران خود، به خود آسیب می‌رساند؟ یا اینکه از فعالیت در اینستاگرم ناامید می‌شویم و ترجیح می‌دهیم از پلتفرم‌های دیگری استفاده کنیم.

ممکن است فکر کنید که واضح است یا برعکس برایتان جای تعجب باشد که چه ارتباطی با الگوریتم دارد؟!

پس بگذارید برایتان توضیح دهیم. اینستاگرام یک تجارت است و به دنبال کسب درآمد بیشتر است.

 

اینستاگرام از چه راهی باید درآمد کسب کند؟

با نگه داشتن کاربران در این پلتفرم. به این معنی که کاربران ساعت‌های بیشتری را در اینستاگرام وقت سپری کنند.

اینستاگرام چگونه کاربران را در پلتفرم نگه می‌دارد؟! او این کار را انجام نمی‌دهد، بلکه ما کاربران را در اینستاگرام نگه می‌داریم.

بنابراین اکانت‌های مورد علاقه اینستاگرام، اکانت‌هایی هستند که تا حد ممکن فالوورهای خود را فعال و درگیر با اکانت خود نگه دارند.

ساده‌ترین راه‌ها برای جذب مخاطب در اینستاگرام:

• ویدیو و عکس‌های جذاب منتشر کنید

• استوری منتشر کنید

• ویدیو لایو منتشر کنید

• IGTV منتشر کنید

• به دایرکت‌ها پاسخ دهید

 

اگر شما در حال حاضر اکثر این کارها را انجام می‌دهید، خیلی عالی است! اما سوال اصلی تعداد دفعات انجام آنهاست.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، اینستاگرام اکانت‌هایی که تعامل بیشتر با مخاطبانشان دارند را، بیشتر دوست دارد.

این مطلب به این معنی است که اکثر موارد بالا را هرروز باید انجام دهید.

عکس، ویدیو و استوری را روزانه منتشر کنید.

هر روز حتی اگر ۲ دقیقه زمان برای فعالیت دارید، به دایرکت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهید و کامنت‌های مخاطبانتان را بی‌جواب نگذارید.

اگر روزانه این کارها را انجام ندهید، رشدی نخواهید کرد و همچنان فکر می‌کنید الگوریتم ۲۰۲۰ با شما لج کرده است.

حالا که منطق موجود در اینستاگرام و آنچه از شما به عنوان کاربر انتظار دارد را درک کردیم؛ بگذارید تاکتیک‌هایی برای رشد اینستاگرام شما در الگوریتم ۲۰۲۰ را به شما بگوییم:

• اگر در یک ساعت اولی که محتوا را منتشر کردید؛ کامنت و لایک زیادی دریافت کنید؛ مشارکت و تعامل شما بالا خواهد رفت.

در نتیجه اینستاگرام محتوای شما را به افراد بیشتری نشان خواهد داد و احتمالا به اکسپلور هم راه پیدا خواهد کرد.

 

تاپیک چنل اکسپلور

 

• لوکیشن و کپشن خود را تا ۲۴ ساعت بعد از انتشار محتوا تغییر ندهید.

ما هنوز مطمئن نیستیم که چرا نباید تغییر داد.

اما مطمئنیم که تغییر دادن باعث کمتر دیده شدن محتوای شما خواهد شد.

 پست خود را حذف نکنید و اگر حذف می‌کنید دوباره منتشر نکنید.

باز هم مثل مورد بالا دلیل اصلی آن مشخص نیست.

اما تجربه نشان می‌دهد شانس دیده شدن محتوای شما کم خواهد شد.

 

پاک کردن پست

 

 با اینکه شما می‌توانید بیش از۳۰ هشتگ در پست‌هایتان استفاده کنید؛ اما این کار از نظر اینستاگرام اسپم محسوب می‌شود.

اگر اینستاگرام رفتار شما را اسپمی تشخیص دهد شما را اکشن بلاک می‌کند.

تعداد هشتگ پیشنهادی ما بین ۵ تا ۱۱ هشتگ است.

 

هشتگ

 

• بارها و بارها از یک هشتگ استفاده نکنید! آنها را تغییر دهید.

در غیر این صورت به نظر می‌رسد که شما یک ربات هستید، این به معنی رفتار اسپمی و در نهایت اکشن بلاک شدن و کاهش دسترسی شماست.

• هشتگ را در کپشن بگذاریم یا در کامنت‌ها؟

صادقانه بگوییم که ما هر کدام را امتحان کرده‌ایم و گاهی جواب گرفته‌ایم و گاهی خیر. پس بهتر است شما هم امتحان کنید.

• انتشار بیشتر برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر

این کار ممکن است یک گزینه خطرناک به نظر برسد.

اگر اینستاگرام فقط به ۱۰٪ از فالوورهای شما محتوایتان را نشان می‌دهد.

 

در این صورت خطری که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که پست‌هایی که برای آنها زحمت کشیده‌اید، کمتر تعامل داشته باشند.

اما به همین دلیل است که بایدمحتوای بیشتری متشر کنید.

وقتی محتوای بیشتری منتشر می‌کنید، روزانه به درصد بالاتری از افراد خواهید رسید.

به عنوان مثال ، اگر دو بار در روز محتوا منتشر کنید، به جای ۱۰٪ فالوور به حدود ۲۰٪ می رسید.

وقتی تعداد بیشتری از افراد بتوانند پست‌های شما را ببینند، فالووهای بیشتری جذب می‌کنید.

هنگامی که فالوورهای شما با محتوایتان درگیر می‌شوند، اینستاگرام توجه می‌کند و اکانت شما را با اکانت‌های دیگر به اشتراک می‌گذارد.

بنابراین شانس شما برای به دست آوردن فالوورهای جدید افزایش می‌یابد.

• از لوکیشن‌های محبوب استفاده کنید

این کار شاید چندان جالب و حرفه‌ای به نظر نرسد، اما متاسفانه با انتخاب موقعیت جغرافیایی مثل پاریس، لندن، بارسلونا و…؛ اینستاگرام محتوای شما را به کاربران بیشتری نشان می‌دهد.

اگر به این شهرها سفر کنید و در آنها محتوا تولید کنید و پست‌های شما بیشتر دیده خواهند شد.

اما اگر در این شهرها حضور ندارید، آنها را در پست خود تگ نکنید، چون احتمالا اینستاگرام متوجه خواهد شد.

 

لوکیشن اینستاگرام

 

راه‌های دیگر تطابق با الگوریتم ۲۰۲۰ اینستاگرام استفاده از همه ویژگی‌های اینستاگرام است.

ویژگی‌هایی مانند هایلایت استوری، نظرسنجی، موسیقی، سوال پرسیدن و دنبال کردن هشتگ‌ها.

هر دفعه که شما از قابلیت‌های استفاده می‌کنید، اینستاگرام از علاقه شما به اپ خبر دار می‌شود.

و به عنوان پاداش محتوای ما را به مخاطبان بیشتری نشان می‌دهد.

پس شروع به دنبال کردن هشتگ‌های مورد علاقه‌‌تان کنید، IGTV منتشر کنید، از فالوورهایتان سوال بپرسید، استوری‌هایتان را هایلایت کنید و… .

 

چرا الگوریتم چیز خوبی است؟

از آنجایی که محتوای ما فقط به تعدادی از فالوورهایمان نشان داده می‌شود.

این که به آنها دلیلی برای فالو کردن خودمان بدهیم، از همیشه مهم‌تر شده است.

با الگوریتم جدید، اینفلوئنسرها باید سعی کنند بهترین مطالب را به اشتراک بگذارند و در دسترس فالوورهایشان باشند، به آنها پاسخ دهند و تعامل ایجاد کنند.

وقت آن است که شخصی سازی کنیم و بیشتر روی ایجاد احساس جامعه تمرکز کنیم.

با اینفلوئنسرهای خاموش خداحافظی کنید و به دوستها جدید و تعامل بیشتر سلام کنید.

اگر میخواهید فالوورهای وفادار داشته باشید و با آنها تعامل ایجاد کنید، سعی کنید تا رابطه واقعی با آنها برقرار کنید.

به کامنت‌های آنها پاسخ‌های از پیش تعیین شده و ربات گونه ندهید.

سعی کنید دایرکت‌ها را هم با صبر و دوستانه جواب دهید و با مخاطبان خود تعامل انسانی بسازید.

 

منبع : https://novinhub.com/blog/instagram-new-algorithm-2020

 

 

الگوریتم اینستاگرام واقعا به چه صورتی کار می کند؟

در همایشی که در 24 خرداد امسال برگزار شد، بسیاری از شرکت کننده ها پیش من آمدند و از من خواستند که درباره الگوریتم اینستاگرام برای آنها حرف بزنم و عملکرد این الگوریتم را به آنها توضیح بدهم. من واقعا خوشحالم که می بینم ایرانی ها به اهمیت و ارزش شبکه اجتماعی اینستاگرام پی برده اند و دوست دارند که از اینستاگرام برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده کنند. همایش دوره نوابغ اینستاگرام باعث شد تا در قالب یک مطلب جامع، کل عملکرد الگوریتم اینستاگرام را توضیح بدهم. واقعیت این است که الگوریتم های اینستاگرام همواره در حال به روز شدن هستند و من در این نوشته، درباره جدیدترین الگوریتم اینستاگرام با شما صحبت خواهم کرد.

 

الگوریتم اینستاگرام

 

 

آیا الگوریتم ایسنتاگرام شما را گیج کرده است؟

در طول برگزاری دوره های مربوط به اینستاگرام، از شرکت کننده های دوره می شنیدم که الگوریتم های اینستاگرام آنها را گیج و سردرگم کرده است و نمی دانند که چگونه این الگوریتم ها را برای موفقیت کسب و کارشان به کار بگیرند. اگر یکی از ویدئوهای آموزشی یا دوره های من را گذرانده باشید، می دانید که من چقدر عاشق شفاف سازی موضوعات مختلف هستم و همه چیز را تا حد امکان شفاف می کنم. هدف من این است که روش کار با الگوریتم های اینستاگرام را هم برای شما شفاف کنم تا بتوانید با استفاده از این الگوریتم ها، موفقیت بیشتری در اینستاگرام داشته باشید.

با اینکه الگوریتم های اینستاگرام مدام در حال تغییر هستند؛ اما هدف از طراحی این الگوریتم ها این است که تعداد فالوورهای پیج را بیشتر کنند، میزان درگیری و تعامل کاربران با پستها و استوری ها را افزایش دهد و آمار فروش محصولات خوب را چند برابر کند.

وقتی شما با الگوریتم های جدید اینستاگرام آشنا شوید، می توانید برای پیج شخصی یا کاری خود استراتژی های قدرتمندی بچینید و به سرعت در این شبکه اجتماعی پیشرفت کنید.

این مطلب مربوط به الگوریتم اینستاگرام در سال 2019 می شود. بعد از خواندن این نوشته، هر ابهامی که درباره الگوریتم جدید اینستاگرام دارید برطرف می شود و مسیر فعالیت شما در اینستاگرام شفاف تر و آسان تر خواهد شد.

الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 برای نمایش پست ها به چه صورتی است؟

در الگوریتم سال 2019، درصد نمایش پست ها نیز تغییر کرده است. این روزها دیگر اینستاگرام همه پست های شما را به تمام فالوورها نشان نخواهد داد. هر کاربری که با پستهای شما تعامل کند، مثلا لایک کند یا کامنت بگذارد، پستهای شما را بیشتر مشاهده خواهد کرد. این موضوع به نرخ تعامل پیج شما بستگی دارد.

اگر می خواهید درصد نمایش پست های شما بیشتر شود، باید محتوای بسیار جذابی در پیج خود تولید کنید تا مخاطبان بیشتری پستها را لایک کنند و محتوای شما را ذخیره کنند. اگر داستان برند جذابی داشته باشید و جذابیت های بصری را نیز در پیج خود رعایت کنید، درصد نمایش پست های شما در صفحه Home بیشتر می شود. با خلق محتوای جذاب و کاربردی، احتمال زیادی وجود دارد که بازدیدکنندگان تصادفی پیج به فالوورهای پیگیر شما تبدیل شوند.

اینکه درصد نمایش پستها به رفتار کاربران بستگی دارد، برای همه افراد و کسب و کارها خوشایند نیست! مثلا فرض کنید کسب و کار بزرگی که نرخ تعامل کاربرانش پایین است و به همین دلیل، پست های جدیدش به تعداد کمی از کاربران نشان داده می شود و نمی تواند مشتریان جدید پیدا کند. همچنین اینفلوئنسری را در نظر بگیرید که مدل کسب و کارش به میزان دیده شدن محتواها توسط افراد بستگی دارد! خب تا به اینجا احتمالا نگران شده اید که فعالیت شما در اینستاگرام دیده نشود؛ بهترین راه حل برای افزایش درصد نمایش پست ها در صفحه Home اینستاگرام این است که محتوای جالب توجه تولید کنید و قبیله سازی خود را به خوبی انجام دهید. من در دوره ها و همایش ها، همیشه روی قبیله سازی در اینستاگرام تمرکز می کنم و مطمئنم که این کار مزایای زیادی دارد. قبیله یعنی گروهی از افراد که هدف، علاقه و دغدغه مشترک دارند. مثلا در پیج آکادمی فرجی، قبیله من کسانی هستند که دنبال پول، آزادی و اثرگذاری هستند و می خواهند سبک زندگی آزادانه ای داشته باشند. یا مثلا در پیج مربوط به تربیت کودک، گروهی از افراد حضور دارند که می خواهند در تربیت فرزند خود موفق باشند. وقتی شما قبیله خود را در اینستاگرام می سازید، گروهی از افراد با هدف و دغدغه مشترک را دور هم جمع می کنید؛ در نتیجه اگر محتوای جذابی تولید کنید، بیشتر افراد قبیله شما کامنت می گذارند و به نوعی با شما ارتباط برقرار می کنند؛ پس قبیله سازی در اینستاگرام، نرخ تعامل را بیشتر کرده و درصد نمایش پست ها را افزایش می دهد.

اما الگوریتم جدید اینستاگرام قابلیت های دیگری هم دارد که در ادامه برای شما توضیح می دهم.

 

الگوریتم جدید اینستاگرام

 

دو ویژگی الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 چیست؟

 

ویژگی شماره 1 الگوریتم جدید اینستاگرام: اینستاگرام به پست هایی که بیشترین میزان تعامل با کاربران را دارند پاداش می دهد و آن را در صفحه اصلی اینستاگرام به افراد نشان خواهد داد.

شبکه اجتماعی اینستاگرام، تشخیص می دهد که افراد چقدر به پست ها اهمیت می دهند و به چه مدل پستهایی علاقه دارند.

پست هایی که در قسمت feed یا Home به کاربران نشان داده می شود، فقط به پیج های فالو شده توسط کاربران بستگی ندارد؛ بلکه خود اینستاگرام تشخیص می دهد که چه پست هایی بیشترین میزان تعامل را دارند و افراد بیشتری با آن ارتباط برقرار کرده اند و همان پست را به دیگران نیز نمایش خواهد داد.

هرچقدر اینستاگرام بیشتر احتمال دهد که شما پستها را لایک خواهید کرد و از تماشای آنها لذت می برید، تعداد بیشتری از آن پستهای خاص را به شما نشان می دهد. الگوریتم جدید اینستاگرام برای پی بردن به علائق یک کاربر، به رفتارهای قبلی او در اینستاگرام و آمار فعالیت آن فرد توجه می کند. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال به شما توضیح دهم. فرض کنیم که شما خانمی خانه دار هستید و به موضوعات مربوط به آرایش کردن و لباس پوشیدن علاقه دارید. در نتیجه پستهای مرتبط با زیبایی و مد را لایک می کنید و به تماشای آنها علاقه دارید. اینستاگرام هم به این موضوع اهمیت می دهد و وقتی به صفحه feed خود بروید، با کلی پست مرتبط با آرایش کردن و لباس های خاص مواجه خواهید شد که تعداد لایک و کامنت بالایی دارد. این قابلیت جدید اینستاگرام، بر اساس میزان تعامل پستها عمل می کند.

نکته جالب در این قابلیت اینستاگرام، این است که وقتی یکی از پست های شما بتواند  1000K لایک به دست بیاورد، این سیگنال به اینستاگرام ارسال می شود که پست شما بسیار جذاب و باکیفیت است و می تواند برای سایر کاربران نیز جالب باشد؛ در نتیجه اینستاگرام پست شما را به افرادی که حتی دنبالتان نمی کنند نیز نمایش خواهد داد.

این موضوع نشان می دهد که یک پست ویرال یا ویروسی، چطور به سرعت در فضای اینستاگرام پخش می شود و جلب توجه می کند.

البته نیاز نیست نگران شوید، برای محبوب شدن پست پیجتان، نیازی نیست حتما در همان ابتدای انتشار پست، 1000 فالوور آن را لایک کنند تا ویروسی شود. اگر محتوای شما کاربردی و باکیفیت باشد، به تدریج و در آینده نزدیک، مردم با آن ارتباط برقرار می کنند و شروع به تعامل با پست شما خواهند کرد.

مدیران تیم اینستاگرام، در هنگام رونمایی از این الگوریتم جدید در سال گذشته، اعلام کردند که نمایش پست ها در قسمت feed اینستاگرام، ابتدا بر اساس میزان علاقه مندی شما به آن محتوا است. دومین اولویت برای نمایش پست ها، ارتباط شما با شخص صاحب پیج است و اولویت بعدی به زمان انتشار آن پست مربوط می شود. خب فکر می کنم متوجه شدید که چرا همیشه پست های جدید افراد را در اینستاگرام خود مشاهده نمی کنید! شاید به آن موضوع علاقه خاصی ندارید؛ چون اگر علاقه داشتید، اینستاگرام حتما آن پست را به شما نمایش می داد!

هدف از این ویژگی جدید و جالب این بوده که تجربه کاربران اینستاگرام بهبود پیدا کند. یعنی اگر هر کاربر که وارد اینستاگرام می شود با پست های موردعلاقه اش روبرو شود، زمان بیشتری را در اینستاگرام صرف می کند و لذت بیشتری هم می برد.

این تغییرات در الگوریتم اینستاگرام باعث شده است که صاحبان کسب و کارها با چالش جدیدی روبرو شوند و بیشتر به دنبال برقراری ارتباط با فالوورها و افزایش تعامل با افراد باشند.

 

اما چگونه می توان میزان تعامل افراد را بیشتر کرد و یک پست ویروسی و وایرال داشت؟

برای اینکه پست شما توسط افراد بیشتری دیده شود و به یک پست مجبوب و باکیفیت تبدیل شود، نکات زیر را باید رعایت کنید:

  • وقت بیشتری را برای پست گذاری در اینستاگرام اختصاص دهید و در انتشار پست های خود منظم باشید!

دوستان من، یکی از مهم ترین موضوعاتی که من همیشه در دوره نوابغ اینستاگرام روی آن تاکید می کنم، نظم در انتشار پست است و حالا می دانید که چرا روی این موضوع، اینقدر تمرکز دارم. هیچ کس دوست ندارد بی نظمی در انتشار پست، استوری، ویدئو و… را تحمل کند. پس اگر یک روز پست می گذارید و سه روز هیچ کاری نمی کنید، نباید انتظار افزایش فالوور فالوورهای زیاد و تعامل با آنها را داشته باشید!

وقتی شما به صورت منظم در اینستاگرام پست منتشر می کنید، این سیگنال به اینستاگرام ارسال می شود که شما یک پیج باکیفیت هستید و به صورت منظم و حرفه ای کار می کنید. به علاوه، این کار در درگیر شدن افراد با پستها و افزایش تعامل آنها نیز تاثیر می گذارد.

از آنجایی که زمان انتشار پست در درصد نمایش آن تاثیر دارد، وقتی شما دائما و به صورت پیوسته پست می گذارید، بیشتر احتمال دارد که پست شما دیده شود و مردم با آن ارتباط برقرار کنند. یکی از مواردی که برای اینستاگرام بسیار مهم است، میزان تعامل کاربران با آن پست به محض انتشار پست است و انتشار منظم پست به معنای ارتباط بیشتر و نمایش بیشتر آن پست به دیگر کاربران اینستاگرامی است.

خب متوجه شدید که انتشار منظم پست ها در اینستاگرام تا چه اندازه به نفع کسب و کار شما و اهداف بازاریابی تان است.

یکی از شرکت کننده های همایش اینستاگرام، پیش من آمد و گفت که در اوایل کارش، هر روز تعدادی پست منتشر می کرده و این کار نتیجه فوق العاده ای برایش داشته است؛ اما بعد از مدتی، فعالیتش کم شد و فقط چند بار در هفته پست می گذاشت. نتیجه کاهش فعالیتش این بود که تعداد زیادی از فالوورهایش را از دست داده بود و میزان تعامل آنها با پستها نیز به شدت کم شده بود.

بنابراین از شما می خواهم که به یک برنامه منظم برای انتشار پست در اینستاگرام متعهد شوید که با این کار، هم می توانید میزان تعامل کاربران را افزایش دهید، هم می توانید به عنوان پیجی باکیفیت شناخته شوید و دائما کاربران جدید را به پیج خود بکشانید. بعد از مدتی، می بینید که بدون زحمت زیاد، پستهای شما بیشتر لایک و کامنت دریافت می کند.

 

الگوریتم جدید اینستاگرام

 

اگر بخواهم تاثیر انتشار پست های منظم را برای شما توضیح دهم، از شما می خواهم که به پیج اینستاگرام با آیدی GoToSkincare@ بروید. این پیج، یک تیم رسانه ای قوی شامل طراحان گرافیک، نویسنده ها و بازاریابان شبکه های اجتماعی دارد که در روز، 2 یا 3 پست در این پیج اینستاگرام منتشر می کنند و فالوورها و مشتریان زیادی دارند.

البته لازم نیست شما هم هر روز چندین پست منتشر کنید؛ بلکه آن چیزی که مهم است، یک الگوی ثابت و برنامه منظم برای فعالیت در اینستاگرام است که واقعا اهمیت دارد. برای این کار می توانید از نرم افزارهای مخصوص زمان بندی پست ها در اینستاگرام نیز استفاده کنید.

 

ویژگی شماره 2 الگوریتم جدید اینستاگرام: اینستاگرام به ارتباط شما با فالوورها نیز اهمیت می دهد و میزان ارتباط شما را اندازه گیری می کند.

اولویت بندی الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش پستها، هم بر اساس تعامل افراد با آن پیج است و هم بر اساس ارتباط صاحب پیج با فالوورها و مخاطبین خود.

من در دوره نوابغ اینستاگرام، روی این موضوع نیز تاکید می کنم که نباید ربات باشید! یعنی مانند یک ربات رفتار کنید و فکر کنید یک ماشین فروش هستید؛ بلکه باید رفتار انسانی داشته باشید تا بتوانید اعتماد افراد را جلب کنید و کاری کنید که آنها با شما راحت باشند و حرف بزنند.

فکر کنید که فالوورهای شما، دوستانتان هستند. گاهی اوقات، عکسهای آنها را لایک کنید، برایشان کامنت بگذارید و حتما به کامنتهای آنها و سوالاتشان پاسخ دهید. شما رهبر قبیله اینستاگرامی خود هستید و باید بتوانید مردم را دور خود و کسب و کارتان نگه دارید.

برای اینکه ارتباط خود را با فالوورهایتان افزایش دهید، حتما به نظرات آنها و حرفهایشان گوش دهید. کامنت هایی که در پیج اینستاگرام شما گذاشته می شوند، بهترین فرصت برای مکالمه و برقراری ارتباط با دیگران است. با این کار، اینستاگرام مطمئن می شود که شما به دایرکتها و کامنتها پاسخ می دهید و تعامل با دیگران برای شما مهم است. اگر کامنتی دریافت کردید که نیازی به پاسخ دادن به آن نیست، عشق و علاقه خودتان را با یک قلب «♥» به کاربر نشان دهید.

من می دانم که جواب دادن به همه نظرات و کامنتها در پیجتان کار مشکلی است؛ مخصوصا اگر کاربران برای یک پست قدیمی نظر گذاشته باشند.

خب اینستاگرام فکر این موضوع را هم کرده است. اگر می خواهید از کامنتها مطلع شوید، باید قسمت «notifictions» را در پیج اینستاگرام خود فعال کنید تا اطلاعیه های مهم برای شما ارسال شود. البته فقط کافی است هشدارهای و اطلاعیه های مربوط به کامنتها را فعال کنید. برای این کار به بخش تنظیمات حساب کاربری خود بروید و در قسمت «notifictions» همه گزینه ها را خاموش (Off) کنید و فقط قسمت «Comments» را روشن (On) بگذارید.

 

الگوریتم جدید اینستاگرام

 

با این کار، مطمئن خواهید بود که هیچ کامنتی را از دست نخواهید داد و به کاربران خود به سرعت پاسخ می دهید.

یکی دیگر از راه های افزایش تعامل با کاربران، این است که شما از جنبه های مختلف کسب و کارتان استوری بگذارید تا افراد متوجه اتفاقات پشت صحنه کار شما شوند و از نظر احساسی و روانی به شما نزدیکتر شوند. مثلا اگر پیجی دارید که در زمینه فروش لوازم آرایشی فعالیت می کنید، از مراحل خرید، مراحل پست محصولات، شلوغی فروشگاه بعد از آوردن اجناس جدید و… استوری بگذارید تا در همه زمانها، با مخاطبان خود در ارتباط باشید. یادتان باشد که اگر بسیاری از کاربران پستهای شما را لایک کنند، برای شما کامنت بگذارند، پستهای شما را ذخیره (Save) کنند یا آنها را به اشتراک بگذارند، درصد نمایش پستهای شما به دیگر افراد بالاتر می رود و این به نفع شما است.

تا به اینجا، شما با دو ویژگی الگوریتم جدید اینستاگرام آشنا شدید. با توجه به مطالب این نوشته، اگر می خواهید طبق الگوریتم اینستاگرام فعالیت کنید، باید با کاربران خود تعامل قوی داشته باشید و از آنها غافل نشوید. همچنین باید برنامه زمانی منظمی برای انتشار پستها در اینستاگرام داشته باشید.

 

منبع : https://farajiacademy.com/instagram-algorithm-in-2019

  • رضا سلطانی

بسیاری از ما در سالی که گذشت قربانی الگوریتم اینستاگرام شدیم. الگوریتم ۲۰۱۹ اینستاگرام، باعث افت قابل توجهی در تعداد فالوور، مشارکت و بازدید اکانت‌ها شده است. اما الگوریتم ۲۰۲۰ اینستاگرام چگونه است و چطور با آن تعامل کنیم؟

به لطف آخرین به روز رسانی‌های اینستاگرام؛ تنها ۱۰ درصد از فالوورهای شما قادر به دیدن پست‌های شما هستند. هر زمان که اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد، این سوال پیش می‌آید که چرا اینستاگرام با به جا گذاشتن تجربه بد برای کاربران خود، به خود آسیب می‌رساند؟ یا اینکه از فعالیت در اینستاگرم ناامید می‌شویم و ترجیح می‌دهیم از پلتفرم‌های دیگری استفاده کنیم.

ممکن است فکر کنید که واضح است یا برعکس برایتان جای تعجب باشد که چه ارتباطی با الگوریتم دارد؟!

پس بگذارید برایتان توضیح دهیم. اینستاگرام یک تجارت است و به دنبال کسب درآمد بیشتر است.

 

اینستاگرام از چه راهی باید درآمد کسب کند؟

با نگه داشتن کاربران در این پلتفرم. به این معنی که کاربران ساعت‌های بیشتری را در اینستاگرام وقت سپری کنند.

اینستاگرام چگونه کاربران را در پلتفرم نگه می‌دارد؟! او این کار را انجام نمی‌دهد، بلکه ما کاربران را در اینستاگرام نگه می‌داریم.

بنابراین اکانت‌های مورد علاقه اینستاگرام، اکانت‌هایی هستند که تا حد ممکن فالوورهای خود را فعال و درگیر با اکانت خود نگه دارند.

ساده‌ترین راه‌ها برای جذب مخاطب در اینستاگرام:

• ویدیو و عکس‌های جذاب منتشر کنید

• استوری منتشر کنید

• ویدیو لایو منتشر کنید

• IGTV منتشر کنید

• به دایرکت‌ها پاسخ دهید

 

اگر شما در حال حاضر اکثر این کارها را انجام می‌دهید، خیلی عالی است! اما سوال اصلی تعداد دفعات انجام آنهاست.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، اینستاگرام اکانت‌هایی که تعامل بیشتر با مخاطبانشان دارند را، بیشتر دوست دارد.

این مطلب به این معنی است که اکثر موارد بالا را هرروز باید انجام دهید.

عکس، ویدیو و استوری را روزانه منتشر کنید.

هر روز حتی اگر ۲ دقیقه زمان برای فعالیت دارید، به دایرکت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهید و کامنت‌های مخاطبانتان را بی‌جواب نگذارید.

اگر روزانه این کارها را انجام ندهید، رشدی نخواهید کرد و همچنان فکر می‌کنید الگوریتم ۲۰۲۰ با شما لج کرده است.

حالا که منطق موجود در اینستاگرام و آنچه از شما به عنوان کاربر انتظار دارد را درک کردیم؛ بگذارید تاکتیک‌هایی برای رشد اینستاگرام شما در الگوریتم ۲۰۲۰ را به شما بگوییم:

• اگر در یک ساعت اولی که محتوا را منتشر کردید؛ کامنت و لایک زیادی دریافت کنید؛ مشارکت و تعامل شما بالا خواهد رفت.

در نتیجه اینستاگرام محتوای شما را به افراد بیشتری نشان خواهد داد و احتمالا به اکسپلور هم راه پیدا خواهد کرد.

 

تاپیک چنل اکسپلور

 

• لوکیشن و کپشن خود را تا ۲۴ ساعت بعد از انتشار محتوا تغییر ندهید.

ما هنوز مطمئن نیستیم که چرا نباید تغییر داد.

اما مطمئنیم که تغییر دادن باعث کمتر دیده شدن محتوای شما خواهد شد.

 پست خود را حذف نکنید و اگر حذف می‌کنید دوباره منتشر نکنید.

باز هم مثل مورد بالا دلیل اصلی آن مشخص نیست.

اما تجربه نشان می‌دهد شانس دیده شدن محتوای شما کم خواهد شد.

 

پاک کردن پست

 

 با اینکه شما می‌توانید بیش از۳۰ هشتگ در پست‌هایتان استفاده کنید؛ اما این کار از نظر اینستاگرام اسپم محسوب می‌شود.

اگر اینستاگرام رفتار شما را اسپمی تشخیص دهد شما را اکشن بلاک می‌کند.

تعداد هشتگ پیشنهادی ما بین ۵ تا ۱۱ هشتگ است.

 

هشتگ

 

• بارها و بارها از یک هشتگ استفاده نکنید! آنها را تغییر دهید.

در غیر این صورت به نظر می‌رسد که شما یک ربات هستید، این به معنی رفتار اسپمی و در نهایت اکشن بلاک شدن و کاهش دسترسی شماست.

• هشتگ را در کپشن بگذاریم یا در کامنت‌ها؟

صادقانه بگوییم که ما هر کدام را امتحان کرده‌ایم و گاهی جواب گرفته‌ایم و گاهی خیر. پس بهتر است شما هم امتحان کنید.

• انتشار بیشتر برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر

این کار ممکن است یک گزینه خطرناک به نظر برسد.

اگر اینستاگرام فقط به ۱۰٪ از فالوورهای شما محتوایتان را نشان می‌دهد.

 

در این صورت خطری که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که پست‌هایی که برای آنها زحمت کشیده‌اید، کمتر تعامل داشته باشند.

اما به همین دلیل است که بایدمحتوای بیشتری متشر کنید.

وقتی محتوای بیشتری منتشر می‌کنید، روزانه به درصد بالاتری از افراد خواهید رسید.

به عنوان مثال ، اگر دو بار در روز محتوا منتشر کنید، به جای ۱۰٪ فالوور به حدود ۲۰٪ می رسید.

وقتی تعداد بیشتری از افراد بتوانند پست‌های شما را ببینند، فالووهای بیشتری جذب می‌کنید.

هنگامی که فالوورهای شما با محتوایتان درگیر می‌شوند، اینستاگرام توجه می‌کند و اکانت شما را با اکانت‌های دیگر به اشتراک می‌گذارد.

بنابراین شانس شما برای به دست آوردن فالوورهای جدید افزایش می‌یابد.

• از لوکیشن‌های محبوب استفاده کنید

این کار شاید چندان جالب و حرفه‌ای به نظر نرسد، اما متاسفانه با انتخاب موقعیت جغرافیایی مثل پاریس، لندن، بارسلونا و…؛ اینستاگرام محتوای شما را به کاربران بیشتری نشان می‌دهد.

اگر به این شهرها سفر کنید و در آنها محتوا تولید کنید و پست‌های شما بیشتر دیده خواهند شد.

اما اگر در این شهرها حضور ندارید، آنها را در پست خود تگ نکنید، چون احتمالا اینستاگرام متوجه خواهد شد.

 

لوکیشن اینستاگرام

 

راه‌های دیگر تطابق با الگوریتم ۲۰۲۰ اینستاگرام استفاده از همه ویژگی‌های اینستاگرام است.

ویژگی‌هایی مانند هایلایت استوری، نظرسنجی، موسیقی، سوال پرسیدن و دنبال کردن هشتگ‌ها.

هر دفعه که شما از قابلیت‌های استفاده می‌کنید، اینستاگرام از علاقه شما به اپ خبر دار می‌شود.

و به عنوان پاداش محتوای ما را به مخاطبان بیشتری نشان می‌دهد.

پس شروع به دنبال کردن هشتگ‌های مورد علاقه‌‌تان کنید، IGTV منتشر کنید، از فالوورهایتان سوال بپرسید، استوری‌هایتان را هایلایت کنید و… .

 

چرا الگوریتم چیز خوبی است؟

از آنجایی که محتوای ما فقط به تعدادی از فالوورهایمان نشان داده می‌شود.

این که به آنها دلیلی برای فالو کردن خودمان بدهیم، از همیشه مهم‌تر شده است.

با الگوریتم جدید، اینفلوئنسرها باید سعی کنند بهترین مطالب را به اشتراک بگذارند و در دسترس فالوورهایشان باشند، به آنها پاسخ دهند و تعامل ایجاد کنند.

وقت آن است که شخصی سازی کنیم و بیشتر روی ایجاد احساس جامعه تمرکز کنیم.

با اینفلوئنسرهای خاموش خداحافظی کنید و به دوستها جدید و تعامل بیشتر سلام کنید.

اگر میخواهید فالوورهای وفادار داشته باشید و با آنها تعامل ایجاد کنید، سعی کنید تا رابطه واقعی با آنها برقرار کنید.

به کامنت‌های آنها پاسخ‌های از پیش تعیین شده و ربات گونه ندهید.

سعی کنید دایرکت‌ها را هم با صبر و دوستانه جواب دهید و با مخاطبان خود تعامل انسانی بسازید.

 

منبع : https://novinhub.com/blog/instagram-new-algorithm-2020

 

 

الگوریتم اینستاگرام واقعا به چه صورتی کار می کند؟

در همایشی که در 24 خرداد امسال برگزار شد، بسیاری از شرکت کننده ها پیش من آمدند و از من خواستند که درباره الگوریتم اینستاگرام برای آنها حرف بزنم و عملکرد این الگوریتم را به آنها توضیح بدهم. من واقعا خوشحالم که می بینم ایرانی ها به اهمیت و ارزش شبکه اجتماعی اینستاگرام پی برده اند و دوست دارند که از اینستاگرام برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده کنند. همایش دوره نوابغ اینستاگرام باعث شد تا در قالب یک مطلب جامع، کل عملکرد الگوریتم اینستاگرام را توضیح بدهم. واقعیت این است که الگوریتم های اینستاگرام همواره در حال به روز شدن هستند و من در این نوشته، درباره جدیدترین الگوریتم اینستاگرام با شما صحبت خواهم کرد.

 

الگوریتم اینستاگرام

 

 

آیا الگوریتم ایسنتاگرام شما را گیج کرده است؟

در طول برگزاری دوره های مربوط به اینستاگرام، از شرکت کننده های دوره می شنیدم که الگوریتم های اینستاگرام آنها را گیج و سردرگم کرده است و نمی دانند که چگونه این الگوریتم ها را برای موفقیت کسب و کارشان به کار بگیرند. اگر یکی از ویدئوهای آموزشی یا دوره های من را گذرانده باشید، می دانید که من چقدر عاشق شفاف سازی موضوعات مختلف هستم و همه چیز را تا حد امکان شفاف می کنم. هدف من این است که روش کار با الگوریتم های اینستاگرام را هم برای شما شفاف کنم تا بتوانید با استفاده از این الگوریتم ها، موفقیت بیشتری در اینستاگرام داشته باشید.

با اینکه الگوریتم های اینستاگرام مدام در حال تغییر هستند؛ اما هدف از طراحی این الگوریتم ها این است که تعداد فالوورهای پیج را بیشتر کنند، میزان درگیری و تعامل کاربران با پستها و استوری ها را افزایش دهد و آمار فروش محصولات خوب را چند برابر کند.

وقتی شما با الگوریتم های جدید اینستاگرام آشنا شوید، می توانید برای پیج شخصی یا کاری خود استراتژی های قدرتمندی بچینید و به سرعت در این شبکه اجتماعی پیشرفت کنید.

این مطلب مربوط به الگوریتم اینستاگرام در سال 2019 می شود. بعد از خواندن این نوشته، هر ابهامی که درباره الگوریتم جدید اینستاگرام دارید برطرف می شود و مسیر فعالیت شما در اینستاگرام شفاف تر و آسان تر خواهد شد.

الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 برای نمایش پست ها به چه صورتی است؟

در الگوریتم سال 2019، درصد نمایش پست ها نیز تغییر کرده است. این روزها دیگر اینستاگرام همه پست های شما را به تمام فالوورها نشان نخواهد داد. هر کاربری که با پستهای شما تعامل کند، مثلا لایک کند یا کامنت بگذارد، پستهای شما را بیشتر مشاهده خواهد کرد. این موضوع به نرخ تعامل پیج شما بستگی دارد.

اگر می خواهید درصد نمایش پست های شما بیشتر شود، باید محتوای بسیار جذابی در پیج خود تولید کنید تا مخاطبان بیشتری پستها را لایک کنند و محتوای شما را ذخیره کنند. اگر داستان برند جذابی داشته باشید و جذابیت های بصری را نیز در پیج خود رعایت کنید، درصد نمایش پست های شما در صفحه Home بیشتر می شود. با خلق محتوای جذاب و کاربردی، احتمال زیادی وجود دارد که بازدیدکنندگان تصادفی پیج به فالوورهای پیگیر شما تبدیل شوند.

اینکه درصد نمایش پستها به رفتار کاربران بستگی دارد، برای همه افراد و کسب و کارها خوشایند نیست! مثلا فرض کنید کسب و کار بزرگی که نرخ تعامل کاربرانش پایین است و به همین دلیل، پست های جدیدش به تعداد کمی از کاربران نشان داده می شود و نمی تواند مشتریان جدید پیدا کند. همچنین اینفلوئنسری را در نظر بگیرید که مدل کسب و کارش به میزان دیده شدن محتواها توسط افراد بستگی دارد! خب تا به اینجا احتمالا نگران شده اید که فعالیت شما در اینستاگرام دیده نشود؛ بهترین راه حل برای افزایش درصد نمایش پست ها در صفحه Home اینستاگرام این است که محتوای جالب توجه تولید کنید و قبیله سازی خود را به خوبی انجام دهید. من در دوره ها و همایش ها، همیشه روی قبیله سازی در اینستاگرام تمرکز می کنم و مطمئنم که این کار مزایای زیادی دارد. قبیله یعنی گروهی از افراد که هدف، علاقه و دغدغه مشترک دارند. مثلا در پیج آکادمی فرجی، قبیله من کسانی هستند که دنبال پول، آزادی و اثرگذاری هستند و می خواهند سبک زندگی آزادانه ای داشته باشند. یا مثلا در پیج مربوط به تربیت کودک، گروهی از افراد حضور دارند که می خواهند در تربیت فرزند خود موفق باشند. وقتی شما قبیله خود را در اینستاگرام می سازید، گروهی از افراد با هدف و دغدغه مشترک را دور هم جمع می کنید؛ در نتیجه اگر محتوای جذابی تولید کنید، بیشتر افراد قبیله شما کامنت می گذارند و به نوعی با شما ارتباط برقرار می کنند؛ پس قبیله سازی در اینستاگرام، نرخ تعامل را بیشتر کرده و درصد نمایش پست ها را افزایش می دهد.

اما الگوریتم جدید اینستاگرام قابلیت های دیگری هم دارد که در ادامه برای شما توضیح می دهم.

 

الگوریتم جدید اینستاگرام

 

دو ویژگی الگوریتم جدید اینستاگرام در سال 2019 چیست؟

 

ویژگی شماره 1 الگوریتم جدید اینستاگرام: اینستاگرام به پست هایی که بیشترین میزان تعامل با کاربران را دارند پاداش می دهد و آن را در صفحه اصلی اینستاگرام به افراد نشان خواهد داد.

شبکه اجتماعی اینستاگرام، تشخیص می دهد که افراد چقدر به پست ها اهمیت می دهند و به چه مدل پستهایی علاقه دارند.

پست هایی که در قسمت feed یا Home به کاربران نشان داده می شود، فقط به پیج های فالو شده توسط کاربران بستگی ندارد؛ بلکه خود اینستاگرام تشخیص می دهد که چه پست هایی بیشترین میزان تعامل را دارند و افراد بیشتری با آن ارتباط برقرار کرده اند و همان پست را به دیگران نیز نمایش خواهد داد.

هرچقدر اینستاگرام بیشتر احتمال دهد که شما پستها را لایک خواهید کرد و از تماشای آنها لذت می برید، تعداد بیشتری از آن پستهای خاص را به شما نشان می دهد. الگوریتم جدید اینستاگرام برای پی بردن به علائق یک کاربر، به رفتارهای قبلی او در اینستاگرام و آمار فعالیت آن فرد توجه می کند. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال به شما توضیح دهم. فرض کنیم که شما خانمی خانه دار هستید و به موضوعات مربوط به آرایش کردن و لباس پوشیدن علاقه دارید. در نتیجه پستهای مرتبط با زیبایی و مد را لایک می کنید و به تماشای آنها علاقه دارید. اینستاگرام هم به این موضوع اهمیت می دهد و وقتی به صفحه feed خود بروید، با کلی پست مرتبط با آرایش کردن و لباس های خاص مواجه خواهید شد که تعداد لایک و کامنت بالایی دارد. این قابلیت جدید اینستاگرام، بر اساس میزان تعامل پستها عمل می کند.

نکته جالب در این قابلیت اینستاگرام، این است که وقتی یکی از پست های شما بتواند  1000K لایک به دست بیاورد، این سیگنال به اینستاگرام ارسال می شود که پست شما بسیار جذاب و باکیفیت است و می تواند برای سایر کاربران نیز جالب باشد؛ در نتیجه اینستاگرام پست شما را به افرادی که حتی دنبالتان نمی کنند نیز نمایش خواهد داد.

این موضوع نشان می دهد که یک پست ویرال یا ویروسی، چطور به سرعت در فضای اینستاگرام پخش می شود و جلب توجه می کند.

البته نیاز نیست نگران شوید، برای محبوب شدن پست پیجتان، نیازی نیست حتما در همان ابتدای انتشار پست، 1000 فالوور آن را لایک کنند تا ویروسی شود. اگر محتوای شما کاربردی و باکیفیت باشد، به تدریج و در آینده نزدیک، مردم با آن ارتباط برقرار می کنند و شروع به تعامل با پست شما خواهند کرد.

مدیران تیم اینستاگرام، در هنگام رونمایی از این الگوریتم جدید در سال گذشته، اعلام کردند که نمایش پست ها در قسمت feed اینستاگرام، ابتدا بر اساس میزان علاقه مندی شما به آن محتوا است. دومین اولویت برای نمایش پست ها، ارتباط شما با شخص صاحب پیج است و اولویت بعدی به زمان انتشار آن پست مربوط می شود. خب فکر می کنم متوجه شدید که چرا همیشه پست های جدید افراد را در اینستاگرام خود مشاهده نمی کنید! شاید به آن موضوع علاقه خاصی ندارید؛ چون اگر علاقه داشتید، اینستاگرام حتما آن پست را به شما نمایش می داد!

هدف از این ویژگی جدید و جالب این بوده که تجربه کاربران اینستاگرام بهبود پیدا کند. یعنی اگر هر کاربر که وارد اینستاگرام می شود با پست های موردعلاقه اش روبرو شود، زمان بیشتری را در اینستاگرام صرف می کند و لذت بیشتری هم می برد.

این تغییرات در الگوریتم اینستاگرام باعث شده است که صاحبان کسب و کارها با چالش جدیدی روبرو شوند و بیشتر به دنبال برقراری ارتباط با فالوورها و افزایش تعامل با افراد باشند.

 

اما چگونه می توان میزان تعامل افراد را بیشتر کرد و یک پست ویروسی و وایرال داشت؟

برای اینکه پست شما توسط افراد بیشتری دیده شود و به یک پست مجبوب و باکیفیت تبدیل شود، نکات زیر را باید رعایت کنید:

  • وقت بیشتری را برای پست گذاری در اینستاگرام اختصاص دهید و در انتشار پست های خود منظم باشید!

دوستان من، یکی از مهم ترین موضوعاتی که من همیشه در دوره نوابغ اینستاگرام روی آن تاکید می کنم، نظم در انتشار پست است و حالا می دانید که چرا روی این موضوع، اینقدر تمرکز دارم. هیچ کس دوست ندارد بی نظمی در انتشار پست، استوری، ویدئو و… را تحمل کند. پس اگر یک روز پست می گذارید و سه روز هیچ کاری نمی کنید، نباید انتظار افزایش فالوور فالوورهای زیاد و تعامل با آنها را داشته باشید!

وقتی شما به صورت منظم در اینستاگرام پست منتشر می کنید، این سیگنال به اینستاگرام ارسال می شود که شما یک پیج باکیفیت هستید و به صورت منظم و حرفه ای کار می کنید. به علاوه، این کار در درگیر شدن افراد با پستها و افزایش تعامل آنها نیز تاثیر می گذارد.

از آنجایی که زمان انتشار پست در درصد نمایش آن تاثیر دارد، وقتی شما دائما و به صورت پیوسته پست می گذارید، بیشتر احتمال دارد که پست شما دیده شود و مردم با آن ارتباط برقرار کنند. یکی از مواردی که برای اینستاگرام بسیار مهم است، میزان تعامل کاربران با آن پست به محض انتشار پست است و انتشار منظم پست به معنای ارتباط بیشتر و نمایش بیشتر آن پست به دیگر کاربران اینستاگرامی است.

خب متوجه شدید که انتشار منظم پست ها در اینستاگرام تا چه اندازه به نفع کسب و کار شما و اهداف بازاریابی تان است.

یکی از شرکت کننده های همایش اینستاگرام، پیش من آمد و گفت که در اوایل کارش، هر روز تعدادی پست منتشر می کرده و این کار نتیجه فوق العاده ای برایش داشته است؛ اما بعد از مدتی، فعالیتش کم شد و فقط چند بار در هفته پست می گذاشت. نتیجه کاهش فعالیتش این بود که تعداد زیادی از فالوورهایش را از دست داده بود و میزان تعامل آنها با پستها نیز به شدت کم شده بود.

بنابراین از شما می خواهم که به یک برنامه منظم برای انتشار پست در اینستاگرام متعهد شوید که با این کار، هم می توانید میزان تعامل کاربران را افزایش دهید، هم می توانید به عنوان پیجی باکیفیت شناخته شوید و دائما کاربران جدید را به پیج خود بکشانید. بعد از مدتی، می بینید که بدون زحمت زیاد، پستهای شما بیشتر لایک و کامنت دریافت می کند.

 

الگوریتم جدید اینستاگرام

 

اگر بخواهم تاثیر انتشار پست های منظم را برای شما توضیح دهم، از شما می خواهم که به پیج اینستاگرام با آیدی GoToSkincare@ بروید. این پیج، یک تیم رسانه ای قوی شامل طراحان گرافیک، نویسنده ها و بازاریابان شبکه های اجتماعی دارد که در روز، 2 یا 3 پست در این پیج اینستاگرام منتشر می کنند و فالوورها و مشتریان زیادی دارند.

البته لازم نیست شما هم هر روز چندین پست منتشر کنید؛ بلکه آن چیزی که مهم است، یک الگوی ثابت و برنامه منظم برای فعالیت در اینستاگرام است که واقعا اهمیت دارد. برای این کار می توانید از نرم افزارهای مخصوص زمان بندی پست ها در اینستاگرام نیز استفاده کنید.

 

ویژگی شماره 2 الگوریتم جدید اینستاگرام: اینستاگرام به ارتباط شما با فالوورها نیز اهمیت می دهد و میزان ارتباط شما را اندازه گیری می کند.

اولویت بندی الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش پستها، هم بر اساس تعامل افراد با آن پیج است و هم بر اساس ارتباط صاحب پیج با فالوورها و مخاطبین خود.

من در دوره نوابغ اینستاگرام، روی این موضوع نیز تاکید می کنم که نباید ربات باشید! یعنی مانند یک ربات رفتار کنید و فکر کنید یک ماشین فروش هستید؛ بلکه باید رفتار انسانی داشته باشید تا بتوانید اعتماد افراد را جلب کنید و کاری کنید که آنها با شما راحت باشند و حرف بزنند.

فکر کنید که فالوورهای شما، دوستانتان هستند. گاهی اوقات، عکسهای آنها را لایک کنید، برایشان کامنت بگذارید و حتما به کامنتهای آنها و سوالاتشان پاسخ دهید. شما رهبر قبیله اینستاگرامی خود هستید و باید بتوانید مردم را دور خود و کسب و کارتان نگه دارید.

برای اینکه ارتباط خود را با فالوورهایتان افزایش دهید، حتما به نظرات آنها و حرفهایشان گوش دهید. کامنت هایی که در پیج اینستاگرام شما گذاشته می شوند، بهترین فرصت برای مکالمه و برقراری ارتباط با دیگران است. با این کار، اینستاگرام مطمئن می شود که شما به دایرکتها و کامنتها پاسخ می دهید و تعامل با دیگران برای شما مهم است. اگر کامنتی دریافت کردید که نیازی به پاسخ دادن به آن نیست، عشق و علاقه خودتان را با یک قلب «♥» به کاربر نشان دهید.

من می دانم که جواب دادن به همه نظرات و کامنتها در پیجتان کار مشکلی است؛ مخصوصا اگر کاربران برای یک پست قدیمی نظر گذاشته باشند.

خب اینستاگرام فکر این موضوع را هم کرده است. اگر می خواهید از کامنتها مطلع شوید، باید قسمت «notifictions» را در پیج اینستاگرام خود فعال کنید تا اطلاعیه های مهم برای شما ارسال شود. البته فقط کافی است هشدارهای و اطلاعیه های مربوط به کامنتها را فعال کنید. برای این کار به بخش تنظیمات حساب کاربری خود بروید و در قسمت «notifictions» همه گزینه ها را خاموش (Off) کنید و فقط قسمت «Comments» را روشن (On) بگذارید.

 

الگوریتم جدید اینستاگرام

 

با این کار، مطمئن خواهید بود که هیچ کامنتی را از دست نخواهید داد و به کاربران خود به سرعت پاسخ می دهید.

یکی دیگر از راه های افزایش تعامل با کاربران، این است که شما از جنبه های مختلف کسب و کارتان استوری بگذارید تا افراد متوجه اتفاقات پشت صحنه کار شما شوند و از نظر احساسی و روانی به شما نزدیکتر شوند. مثلا اگر پیجی دارید که در زمینه فروش لوازم آرایشی فعالیت می کنید، از مراحل خرید، مراحل پست محصولات، شلوغی فروشگاه بعد از آوردن اجناس جدید و… استوری بگذارید تا در همه زمانها، با مخاطبان خود در ارتباط باشید. یادتان باشد که اگر بسیاری از کاربران پستهای شما را لایک کنند، برای شما کامنت بگذارند، پستهای شما را ذخیره (Save) کنند یا آنها را به اشتراک بگذارند، درصد نمایش پستهای شما به دیگر افراد بالاتر می رود و این به نفع شما است.

تا به اینجا، شما با دو ویژگی الگوریتم جدید اینستاگرام آشنا شدید. با توجه به مطالب این نوشته، اگر می خواهید طبق الگوریتم اینستاگرام فعالیت کنید، باید با کاربران خود تعامل قوی داشته باشید و از آنها غافل نشوید. همچنین باید برنامه زمانی منظمی برای انتشار پستها در اینستاگرام داشته باشید.

 

منبع : https://farajiacademy.com/instagram-algorithm-in-2019

  • رضا سلطانی

سلام دوستان در این بخش دوست داریم برای شما از درآمدزایی از تلگرام را بگیم؟ آموزش تبلیغات در تلگرام و تلگرام مارکتینگ را برای شما بگیم.

اپلیکیشن تلگرام که به عنوان یک شبکه اجتماعی پیام رسان، رشد بسیاری را در این چند ساله داشته است طرفداران بسیاری را در دنیا و به خصوص در کشور ما دارد. از زمانی که تلگرام به بازار آمد وایبر و واتس آپ به کلی از یاد رفتند. البته واتس آپ هنوز هم کاربران ایرانی زیادی را دارد ولی هیچ وقت به تلگرام نمی رسد. برای بازاریابان اینترنتی و طراحان کمپین تبلیغاتی ظهور شبکه های اجتماعی جدید چندان هم اتفاق جدیدی نیست.

به نظر خیلی ها تلگرام می تواند برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ابزاری هدفمند به حساب آید و بسیاری از مشکلات کسب و کارهای آنلاین را از بین ببرد. تلگرام که مانند دیگر شبکه های اجتماعی کاملا رایگان است می تواند ابزار خوبی برای پیشرفت در تعامل با کاربران یک کسب و کار باشد. در این مقاله قصد دارم راجع به پیام رسان تلگرام و مزیت های آن صحبت کنم. و اینکه آیا از تلگرام می توان به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد؟ یا خیر! پس برای دانستن موارد ذکر شده همراه دیجی ممبر باشید.

 

 

مزایای تلگرام و چرا تلگرام مارکتینگ

 

افزایش ممبر تلگرام

یکی از مزیت های این شبکه اجتماعی پیام رسان این است که کاربرانش روز به روز در حال افزایش است. جالب است بدانید روزانه ۲۲۰ هزار نفر به تلگرام می پیوندند و چیزی حدود 15 میلیادر پیام در روز بین کاربران رد و بدل می شود. بسیاری از متخصصان بازاریابی معتقد هستند تلگرام یک ابزار  حرفه ای در بازاریابی اینترنتی است و نباید به هیچ وجه دست کمش بگیرید.

حتما بخوانید : خرید ممبر ارزان تلگرام

 

تلگرام امنیت بسیار بالایی دارد

یکی از مواردی که تلگرام را از دیگر رقبایش متمایز کرده است امنیت بسیار بالاش است. در تلگرام می توانید از Secret Chat که یک رمز نگاری بسیار حرفه ای دارد برای چت کردن استفاده کنید. پیام های رد و بدل شده در تلگرام را می توانید با قابلیت Self-destruct تاریخ مصرف برایشان تعیین کنید. مثلا می توانید تعیین کنید بعد از یک روز یا یک هفته پیام ها از بین بروند و دیگر قابل روئیت نباشند. همین قابلیت برای بسیاری از بازاریابان اینترنتی خیلی کاربردی است. مثلا می توانید تاریخ انقضا برای کدهای تخفیف زمان دار خود که برای کاربرانتان ارسال می کنید تعیین کنید.

 

 

کانال تلگرام و انواع آن

یکی از قابلیت هایی که تلگرام به اپلیکیشن خود افزوده است ساخت کانال است. تلگرام از چت دو نفره و گروهی چیزی فراتر از آن را ارائه کرده است. از طریق کانال می توانید با تعداد بسیار زیادی از افراد ارتباط داشته باشید. از طریق کانال می توانید پیام خود را برای کاربرانتان ارسال کنید. از طریق کانال می توانید هر زمانی که دوست داشتید هر پیامی اعم از نوشته، عکس، لینک و … را برای کاربرانتان ارسال کنید و از دیده شدن لحظه به لظحه آن توسط کاربرانتان با خبر شوید. این یعنی یک ابزار فوق العاده برای بازاریابی اینترنتی. دوستان خرید ممبر اد اجباری از بهترین روش های افزایش ممبر کانال تلگرام می باشد.

 

بازاریابی دهان به دهان در تلگرام

تلگرام یک ابزار حرفه ای برای بازاریابی دهان به دهان است. توسط پست هایی که در این شبکه پیام رسان به اشتراک می گذارید می توانید آن را دست به دست بین کاربران زیادی بچرخانید. فرض کنید پستی را در کانال خود به اشتراک می گذارید که مورد توجه برخی از کاربرانتان است و در واقع از آن پست شما خیلی خوششان می آید. در این صورت آن پست شما که حاوی آدرس سایت یا کانل شما است را برای دوستانشان فوروارد می کنند و از این طریق افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا می شوند.

 

استفاده از تلگرام برای تلگرام مارکتینگ

همانطور که برخی از ویژگی های این شبکه اجتماعی پیام رسان را برای شما عنوان کردم مطمئن هستم پی به قدرت آن در بازاریابی اینترنتی برده اید. شما از طریق تلگرام می توانید هزینه های بازاریابی خود را به حداقل برسانید. به عنوان مثال می توانید به جای اینکه پیشنهاد های خود را از طریق ایمیل به کاربرانتان ارسال کنید می توانید خیلی راحت همان پیشنهادها را از طریق تلگرام به دست آن ها برسانید. با این کار دیگر احتیاج به پرداخت هزینه برای سرور ایمیل مارکتینگ ندارید. البته قدرت ایمیل را به هیچ عنوان زیر سوال نمی برم. این فقط یک پیشنهاد است!

برای این کار باید کاربران سایت خود را ترغیب به عضویت در کانال تلگرام خود کنید. می توانید از بنرهای عضویت در کانال تلگرام خود در زیر تمام پست هایتان استفاده کنید. یا اینکه به جای اینکه ایمیل کاربر را در ازای هدیه ای از او بگیرید سعی کنید همان هدیه را در کانال تلگرام خود قرار دهید و از کاربرانتان بخواهید برای دریافت آن هدیه به کانال تلگرام شما مراجعه کنند. یا می توانید به واسطه دریافت کدهای تخفیف محصولاتتان آن ها را به تلگرامتان بکشانید. در کل باید دکمه های فراخوان یا CTA های سایتتان را به عضویت در کانال تلگرامتان ختم کنید.

حتما بخوانید : دیجیتال مارکتینگ چیست

 

تلگرام مارکتینگ بهترین روش درآمدزایی

سخن پایانی این است که از طریق این شبکه اجتماعی پیام رسان می توانید کسب و کار اینترنتی خود را به صورت ویژه ای گسترش دهید. به خاطر اینکه از این طریق می توانید مخاطبان دیگری از بازار هدف خود را شناسایی کنید و به سمت کسب و کار خود سوق دهید. ممکن است کسی که عضو تلگرام باشد در شبکه های اجتماعی دیگری فعالیتی نداشته باشد. خیلی از افراد را می شناسم که این گونه اند یعنی مثلا تلگرام دارند ولی اینستاگرام ندارند.

تلگرام ابزاری است که بسیاری از بازاریابان روی آن سرمایه گذاری کرده اند زیرا همان طور که گفتم از طریق آن می توان به افراد زیادی دسترسی داشت. ولی از این موضوع نباید غافل شوید که محتوایی که در تلگرامتان تولید می کنید باید خوب و جذب کننده باشد درست مثل محتوایی که برای سایت خود تولید می کنید. پس از این ابزار حرفه ای برای بازاریابی اینترنتی خود غافل نشوید و حتما از آن استفاده کنید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

 

منبع : همیار وب

  • رضا سلطانی